Auke gebruikt altijd Eagle. De laatste tijd denk ik erover om dat ook maar eens te gaan doen. Alleen moet ik het dan kunnen instellen dat je niet op zo'n blauw en zwart gat zit te staren zoals de layouts die ik van Auke al gezien heb.
Auke gebruikt altijd Eagle. De laatste tijd denk ik erover om dat ook maar eens te gaan doen. Alleen moet ik het dan kunnen instellen dat je niet op zo'n blauw en zwart gat zit te staren zoals de layouts die ik van Auke al gezien heb.
Nico, D_H, bedankt voor de complimenten! Een hele eer om dat van jullie te horen. Geweldig wat er te leren is door het werk van anderen te bewonderen, ik heb daar enorm veel van opgestoken.
Ik gebruik, zoals Yorick al zegt, Eagle (freeware, www.cadsoft.de). Dat werkt dus inderdaad vanuit een schema naar pcb. ERC en DRC voorkomt veel fouten. Al maak ik er nog genoeg... De foto hierboven is versie 1.0, daar zit een switch compleet verkeerd. Inmiddels heb ik versie 1.1, nu hopen dat die goed zit. Die fout had ik al gemaakt in het schema, dus eigen schuld...heeft niks met Eagle te maken.
De stukkies tekst heb ik achteraf in een tekenprogramma toegevoegd (Kolourpaint, heerlijk simpel).
En, het PCB is geetst door Andre, die ik weer ken van het newtone-forum (kweet eigenlijk niet of ie een GN acount heeft). Beste pcb die ik ooit gehad heb. Normaal gesproken ets ik zelf, maar ik had te veel gedonder met de toner-transfer methode en ben nu aan het overstappen naar de belichtings-methode.
@Yorick: Eagle kan je ook instellen op een witte achtergrond. Maar de grootste added value is wat Barend al zegt: de link tussen schema en PCB.
Laatst gewijzigd door ponq; 20 mei 2009 om 22:00
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
En mijn eigen A/B/Y switch is ook eindelijk af!
Het is meer een patchbox geworden dan een ABY, aangezien hij 'vaststaat' in de Y-stand, behalve als je return B ook gebruikt, want dan wordt hij stereo!
Er zit ook een input IC buffer in, gebouwd rond de OPA134 en met 2 inputs (wireless en wired)
In A of In B -> Buffer -> Send
Return B -> Out A en Out B (Y dus)
of
Return A -> Out A en Return B -> Out B (Stereo)
En natuurlijk de gutshot:
En de briljante afwerking:
![]()
Een van de nieuwste leden van GN zal erg tevreden zijn
Speciaal voor Auke
Zonder twijfel een van de coolste pedalen die ik al gemaakt heb. De witte bypass led pinkt trouwens volgens de snelheid van de lfo.
met gutshot! WOW!![]()
En inderdaad. Het ziet zeker proper uit!
Favorieten/bladwijzers