Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 24 van 43 EersteEerste ... 14222324252634 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 231 t/m 240 van 429
    Senior Member

Thumbs up

Complimenten! Ik volg jou zelfbouw-topics altijd graag.

Ondanks dat ik deze gitaar iets minder mooi vind dan de voorgaanden (maar goed, ik ben dan ook een erg traditionele zeiker als het op gitaren aankomt), spreekt me jouw "maak-het-zelf" benadering van de hardware heel erg aan!

Thumbs up dus.... ;-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Senior Member

Standaard

die diamond carve is echt gaaf! Al een idee wanneer de soundclips komen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicks Bekijk bericht
    die diamond carve is echt gaaf! Al een idee wanneer de soundclips komen?
    Dankjewel! 'Diamond carve' vind ik een erg mooie benaming.

Ik denk dat ik 'm binnen een paar dagen wel zover heb dat de snaren erop kunnen en er geluid uitkomt.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

Het hebben van ervaring heeft vele voordelen. Maar ook nadelen: je weet bijvoorbeeld vantevoren al hoeveel werk iets gaat worden

Pickup-ringen dus: eerst maar eens deugdelijk aan het aftekenen geslagen:

Toen was het eerst gaatjes boren, binnenvorm uitzagen, buitenvorm uitzagen, vijlen, schuren en polijsten. Hier in de laatste fase:

En nog wat later had ik dit:

Op de gitaar ziet het er zo uit:

Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Het hebben van ervaring heeft vele voordelen. Maar ook nadelen: je weet bijvoorbeeld vantevoren al hoeveel werk iets gaat worden

Pickup-ringen dus: eerst maar eens deugdelijk aan het aftekenen geslagen:

Toen was het eerst gaatjes boren, binnenvorm uitzagen, buitenvorm uitzagen, vijlen, schuren en polijsten. Hier in de laatste fase:

En nog wat later had ik dit:

Op de gitaar ziet het er zo uit:

Veeeeel mooier dan eerst naar mijn mening, deze kleuren passen meer bij elkaar.
    Mijn complimenten voor deze en natuurlijk je andere gitaren, echt heel mooi werk.
    Ik wou dat ik dit kon.

Senior Member

Standaard

Bliksems, wat kun jij snel werken. Ik ben zelf nog bezig om materiaal te verzamelen.

Ziet er inderdaad mooi en strak uit. Is dat aluminium een beetje goed te polijsten?

Standaard

Nou, er is toch wel het betere deel van een middag in die pickup ringetjes gaan zitten. Daarbij is het opmeten en uittekenen van de hele zooi bijna evenveel werk als wat daarna komt.

Aluminium is uitstekend te polijsten. Als je wil, kun je het als chroom laten glanzen. Nadeel is wel dat het kwetsbaar blijft voor krassen, Ik denk daarom dat ik het bv. niet voor een slagplaat zou gebruiken; daar zou ik dan liever een stuk staal voor nemen. Ik geloof wel dat er ook harder aluminium bestaat, maar dat is natuurlijk niet wat je bij de bouwmarkt kunt krijgen.
    Aaron Stonebeat

Standaard De spoel

De afgelopen dagen ben ik met niets anders dan spoelen bezig geweest. Zoeken op het internet over spoelen en spoelen uit oude apparaten slopen om ze te 'shunten' met pickups.

Inmiddels weet ik wat een spoel doet in een varitone. Hij werkt net andersom als een condensator: een condensator laat hoge tonen makkelijker door, een spoel laat lage tonen passeren. Als je ze combineert (spoel en condensator in serie, en die 2 samen parallel met een pickup), hou je een midfilter over. En dat is wat je wil.

Tenminste als je ze goed op elkaar afstemt. Nu kun je condensatoren in alle maten krijgen, maar als je op zoek gaat naar een spoel van 1,5 Henry of meer kijken ze je in de winkel aan alsof ze water zien branden

De enige spoelen die tot dusver effect hadden, zijn de pickups die ik vorig jaar zelf gewikkeld heb. Maar ik heb de indruk dat de 'cut-off frequentie' veel te laag ligt; alle frequenties worden dramatisch gereduceerd. De spoel zou het laag gewoon door moeten laten en het hoog er vanaf hakken.

Waar vind ik voldoende Henry's ?
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    De afgelopen dagen ben ik met niets anders dan spoelen bezig geweest. Zoeken op het internet over spoelen en spoelen uit oude apparaten slopen om ze te 'shunten' met pickups.

Inmiddels weet ik wat een spoel doet in een varitone. Hij werkt net andersom als een condensator: een condensator laat hoge tonen makkelijker door, een spoel laat lage tonen passeren. Als je ze combineert (spoel en condensator in serie, en die 2 samen parallel met een pickup), hou je een midfilter over. En dat is wat je wil.

Tenminste als je ze goed op elkaar afstemt. Nu kun je condensatoren in alle maten krijgen, maar als je op zoek gaat naar een spoel van 1,5 Henry of meer kijken ze je in de winkel aan alsof ze water zien branden

De enige spoelen die tot dusver effect hadden, zijn de pickups die ik vorig jaar zelf gewikkeld heb. Maar ik heb de indruk dat de 'cut-off frequentie' veel te laag ligt; alle frequenties worden dramatisch gereduceerd. De spoel zou het laag gewoon door moeten laten en het hoog er vanaf hakken.

Waar vind ik voldoende Henry's ?

't Is voor mijn compleet Russisch, maar heb je hier misschien iets aan? http://www.meettechniek.info/passief/inductief.html

Standaard

Dank je, Ike. Dat werp absoluut meer licht op de zaak; maar wat ik eigenlijk mis als amateur elektronicus is een oscilloscoop en een signaalgenerator. Misschien dat ik daar eens naar op jacht moet. Dan kan ik in ieder geval wat serieuzer metingen doen dan met alleen maar een universeelmeter.
    Aaron Stonebeat

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten