Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 78
    Senior Member

Standaard

Tsja, het kan wel om twee zware humbuckers er in een strat type te zetten, er werd immers een Strat met EMG pickups gebruikt om muziek op te nemen voor Guitar Hero. Ik denk dat het echter wel wil verschillen met welk hout de body is gemaakt. Ik ben bang dat als ik nu zou zeggen: "ga er voor", dat het misschien een groot fout zal worden. Ik ga er van uit dat het van elzenhout of essenhout is gemaakt. In zo'n geval zou ik zeggen dat het wel te doen is.
    Maar gelieve nog te wachten tot echte pro's meer kunnen zeggen. :P

Anyway, de meeste bands die je had genoemd gebruiken allemaal passieve pickups op hun strats.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thundermane Bekijk bericht
    Anyway, de meeste bands die je had genoemd gebruiken allemaal passieve pickups op hun strats.
    Ja, maar ze gebruiken wel allemaal redelijk verschillende elementen en gitaren....

Ik weet alleen niet of je daarom maar een zo neutraal mogelijke elementen moet gaan gebruiken en de rest met effecten en EQ's kunt regelen of dat je voor bijvoorbeeld een P-RAIL moet gaan waardoor je dus én single coil én P90 én Humbuckers parallel én Humbuckers in serie kunt gebruiken...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jappiedepappie Bekijk bericht
    Ja, maar ze gebruiken wel allemaal redelijk verschillende elementen en gitaren....

Ik weet alleen niet of je daarom maar een zo neutraal mogelijke elementen moet gaan gebruiken en de rest met effecten en EQ's kunt regelen of dat je voor bijvoorbeeld een P-RAIL moet gaan waardoor je dus én single coil én P90 én Humbuckers parallel én Humbuckers in serie kunt gebruiken...
    Het belangrijkste is dat je moet kiezen tussen actief en passief.
    Maar ik zou niet gaan voor een "neutrale" pickups, die zullen nooit zo indrukwekkend klinken als een overtuigende pickup.
    Het geval wil dat typische strats sowieso wel goed te doen zijn voor metal, ook als je nog goed clean wilt gaan. Je zult alleen nooit stevig klinken als met actief, het is maar net waar je voor wilt gaan. Alles wat boven Pantera gaat in hardheid/stevig/technisch zou ik voor actief gaan. Daaronder zou ik passieve pickups nemen. Gezien ik technical/progressive/death metal-(core) speel is actief het meest geschikt voor mij.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thundermane Bekijk bericht
    Het belangrijkste is dat je moet kiezen tussen actief en passief.
    Uit jouw reactie haal ik dan dat ik voor passief moet gaan, dan blijft het volgende rijtje over:

Thomann: Dimarzio DP100 en DP156 voor 158 euro incl verzenden
    Thomann: DiMarzio DP160 en DP161 voor 147 euro incl verzenden
    Thomann: Seymour Duncan STB5 en SH2N (wit) voor 170 incl verz
    Thomann: Seymour Duncan SHPR-1 P-RAIL set voor 177 incl verz

Guitarfetish: Superstrat Kit en Calibrated set 3 Lil' Killers 85 euro incl verz

Ik weet niet of er iemand iets zinnigs heeft te melden over de GFS Superstrat Kit en Calibrated set 3 Lil' Killers, maar anders valt dit ook af...

en...what about the P-RAILS?

Senior Member

Standaard

De pickups die je daar noemt ken ik niet, maar ik zou nog even vragen naar andere mensen voor feedback. Lijkt me niet slim om het alleen van mij aan te nemen.

Standaard

Even tussendoor, waarom worden DiMarzio's altijd vermeld met hun serienummer? Ze hebben toch allemaal namen die wat gemakkelijker te onthouden zijn dan DP215, DP156,...
    Tech 21 Power Engine te koop

Standaard

Dat het nu rustig is op dit onderwerp komt doordat ik het nu niet meer over EMG's heb?

Waar niemand op lijkt te reageren zijn de GFS Lil' killers met de superstrat kit en ik hoor (lees) ook niets over de P-RAIL.... Zijn dit dan geen goede ideeën of heeft niemand er ervaring mee en/of een mening over?

Kan iemand mij overtuigen voor zondag in het SD/EMG/DiMarzio/GFS verhaal en het actief/pasief gebeuren??

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jappiedepappie Bekijk bericht
    Waar niemand op lijkt te reageren zijn de GFS Lil' killers met de superstrat kit
    Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

Ik ben op zoek naar een goed klinkend, maar goedkope strat set... GFS schijnt toch echt aan die omschrijving te voldoen, toch?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Di Stefano Bekijk bericht
    Even tussendoor, waarom worden DiMarzio's altijd vermeld met hun serienummer? Ze hebben toch allemaal namen die wat gemakkelijker te onthouden zijn dan DP215, DP156,...
    DP100 = Super Distortion Humbucker Pickup
    DP156 = Humbucker From Hell Guitar Pickup
    DP160 = Norton Bridge Guitar Pickup
    DP161 = Steve's Special Guitar Pickup

Senior Member

Standaard

Ik heb wel goede verhalen van super distortion gehoord, ik zelf hou erg van evolution pickups. Air norton word als een overall goede beschouwd.
    Breed pickups lijken me ook wel goed.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten