Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 51

Discussie: Tweede preamp?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Is een totale head, toch? Als ie een line out heeft zou dat moeten werken.
    Klopt, in principe is het een head, maar deze 19" is volgens mij destijds meer gebouwd om in studio's te gebruiken. Je hebt ook een echte top, die in een houten behuizing zit. Er zit volgens mij in ieder geval een recording out en een pre-amp out op. En als je alleen het cleane kanaal gebruikt, dan issie voor jouw doeleinden volgens mij perfect.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70 Bekijk bericht
    Ik heb precies hetzelfde met een Gibson Les paul. Wat zijn Gibsons toch eigenlijk waardeloze gitaren!

http://myspace.com/voodooritesrock

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door m-men Bekijk bericht
    He,

Ik heb de mesa boogie pre amp aangeschaft omdat dit een complete buizen bak is.
    Clean vind ik echt super klinken en ben bezig deze te combineren met mijn andere pre amp.
    Ik heb nog geen opnames vande de mesa boogie.
    Persoonlijk denk ik dat je voor een mooi vol clean geluid een pure buizen pre amp moet hebben hier zit veel meer dynamiek in en als je dit combineerd met een mooie stereo chorus maak je het geluid nog voller.
    Tof! Mijn preamp is ook volledig buizen hoor. Ik ben wel benieuwd hoe de Mesa Studio clean klinkt. Dat soort clips ben ik nog niet tegengekomen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cazmodean Bekijk bericht
    Klopt, in principe is het een head, maar deze 19" is volgens mij destijds meer gebouwd om in studio's te gebruiken. Je hebt ook een echte top, die in een houten behuizing zit. Er zit volgens mij in ieder geval een recording out en een pre-amp out op. En als je alleen het cleane kanaal gebruikt, dan issie voor jouw doeleinden volgens mij perfect.
    Hij is wel erg groot :P. Maar kzal ns kijken of ik wat clipjes kan vinden en of de sound me aanstaat.

Senior Member

Standaard

Ook lekker plat? :P
    Mijn clean uit mijn JMP vind ik ckers niet plat klinken

http://www.soundclick.com/player/sin...&q=hi&newref=1

Tis ook hoe je m afstel en wat voor eindtrap gebruikt maar mijn clean is goed bruikbaar. Clean 2 vind ik dan wel wat dunner klinken maar met detune klinkt het weer lekker jaren '80 ala Landau.

Standaard

De Mesa Pre Amp is gebouwd voor in de studio maar heeft inderdaad ook uitgangen naar een eindtrap. Dus kan je hem gewoon in je rack schroeven.
    Moet het alleen nog goed werkend krijgen met de rest.

Senior Member

Standaard

Daarstraks de Boss DS-1 voor m'n preamp gezet, en wat klinkt dat LELIJK. Het voegt maar erg weinig toe, maar wel een hoop ruis. Zelfs met de gain van de DS-1 op z'n laagst. Ik wil 'm er nog wel achter proberen maar dan moet ik m'n hele rek weer uit elkaar halen en daar heb ik nou net ff geen zin in. Zeker niet nu de poweramp (met nieuwe buizen) er weer in zit.

Standaard

Ik vrees dat de DS-1 gewoon te veel gain heeft, dan gaat het na de preamp ook weinig goeds opleveren. En wat had het verminderen van de gain op de ENGL voor effect icm de boost?
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Met de toonregeling van de DS-1 op z'n laagst wordt de sound een stuk dikker, maar ook veel minder strak en een stuk groezeliger. Met hogere tone wordt het erg scherp. Ik vind de DS-1 sowieso véél te scherp, daarom gebruik ik 'm ook nooit. Ik hou niet van die sound.

Senior Member

Standaard

Met de toonregeling van de DS-1 op z'n laagst wordt de sound een stuk dikker, maar ook veel minder strak en een stuk groezeliger. Met hogere tone wordt het erg scherp. Ik vind de DS-1 sowieso véél te scherp, daarom gebruik ik 'm ook nooit. Ik hou niet van die sound.
    Verkopen en tubescreamer aanschaffen

Senior Member

Standaard

Ja da's misschien een idee. Ik neem misschien mijn amp een keer mee naar NL Muziek om daar TS's en overdrive's te proberen.

Senior Member

Standaard

Ja da's misschien een idee. Ik neem misschien mijn amp een keer mee naar NL Muziek om daar TS's en overdrive's te proberen.

Ik heb ook de ENGL in combinatie met de 930/60 eindtrap. dat klinkt mega vet. De Maxon is de beste combi om te boosten hoewel ik ook erg goede resultaten met een mxr heb gehoord.
    Noud Smeets plays BO-EL guitars, Curt Mangan usa strings and Taurus pedals exclusively

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten