Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Welke amp voor mij?

Aantal stemmers
90. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Bogner Ectacy

23 25,56%
  • HOOK Captain 34

31 34,44%
  • Soldano SLO

30 33,33%
  • Rivera Knucklehead

12 13,33%
  • ENGL Steve Morse

8 8,89%
  • ENGL SE

12 13,33%
  • Anders nl: licht je antwoord a.u.b. toe.

8 8,89%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 17 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 167

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Hoewel ik de HOOK geweldig vind is deze niet echt geschikt voor metal. Wel classic Rock en AC-DC sounds en texas blues.

Waarom kijk je niet naar een Bogner UberSchall? Fender clean en een dikke vette scheur.
    Nou, ik heb een Ubershall gehad en dat Fender clean is dus echt niet zo. Plat en ongedefinieerd. Het scheurkanaal was wel erg goed, maar een beetje liefde/haat voor mij. Bovendien prikte hij totaal niet door de mix.

Senior Member

Standaard

Als je op Youtube Uberschall zoekt en luistert, dan zit iedereen in drop D/C/B of nog lager te horken.

Ik houd erg van de Marshall crunch zoals mijn JCM heeft.
    Een goed (beter) clean en een 3e kanaal of boost voor de metalsound zou voor mij genoeg zijn.
    midi schakelbaar is een pré.

Standaard

Ik zeg: Hook of XTC classic.

EDIT: En alles is tegenwoordig midi-schakelbaar te maken. http://www.axess-electronics.com/
    Laatst gewijzigd door Michael AE; 27 mei 2009 om 16:15

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    nee, ik vond van niet. zeker niet van die 'klap in je maag' dreunen. ik vind 't veel meer een classic rock/old school metal amp, zker niet voor metallica ofzo.
    Ik vind juist dat een versterker met wat minder gain meer punch geeft. Met teveel gain wordt alles weer gladgestreken zegmaar.

http://www.myspace.com/urbandux

Dit is met een XTC, heb er nooit door gespeeld maar vind het wel geweldig klinken. Vintage gevoiced maar toch wat moderner dan bijvoorbeeld een jcm800.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    Ik vind juist dat een versterker met wat minder gain meer punch geeft. Met teveel gain wordt alles weer gladgestreken zegmaar.

Dit is met een XTC, heb er nooit door gespeeld maar vind het wel geweldig klinken. Vintage gevoiced maar toch wat moderner dan bijvoorbeeld een jcm800.
    Ja, daar ben ik het volledig mee eens. Minder gain=punch in het laag. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een high gain bak gehoord met zoveel duw als bijvoorbeeld een Marshall JCM800.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht

je hebt punch, en punch. het een is dat typische 'minder gain' punch, die ander is die 'oompf oompf oompf' die je krijgt met palmmutes met een mesa mk. 4. een xtc trekt dat never...

Senior Member

Standaard

je hebt punch, en punch. het een is dat typische 'minder gain' punch, die ander is die 'oompf oompf oompf' die je krijgt met palmmutes met een mesa mk. 4. een xtc trekt dat never...
    Dan is er als derde ook nog vruchten op lichte siroop met een scheut alcohol

Standaard

Ik vind een te grote UMPF met palmmutes een negatief iets. Dan is te bonkerig voor mij. Minder gain=punch in het laag vind ik ook. Teveel gain zorgt vaak voor het lompe ge umpf bij palmmutes.

Standaard

*kuch* bullshit! *kuch*

Ik heb ze alle twee en de XTC doet het misschien nog wel beter dan de MKIV.

Standaard

Ik zeg: Hook

Meer een marshall voicing. De sounds die jij beschrijft liggen meer in de crunchy 'hook' dan in de strakke mesa regionen.

De Hook is een grote verbetering t.o.v. je JVM. Klaar is klara.

De Soldano kan ik niets over zeggen.

Engl lijkt me te 'kil' voor je.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten