Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 15 EersteEerste ... 412131415 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 149
    Meester

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Di Stefano Bekijk bericht
    Wat boeit het eigenlijk? Diegene die zo'n lijstje opstelt zegt meer over zijn kennis van muziek dan over de gitaristen die erin staan. En die kennis is dus nihil.
    Je zou van de RollingStone alleen wel wat meer mogen verwachten...

GOLDMEMBER

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Doppie Bekijk bericht
    had toch wel wat beters verwacht van Rolling Stone... waar is Joe Satriani, Herman Li, Sam Totman, Buckethead, Dimebag, Alexi Laiho, John 5, Yngwie Malmsteen, Slash en ga zo maar door
    Ik denk dat die lijst van rolling stone vooral is gebaseerd op originaliteit. je ziet juist de gitaristen die ontzettend veel invloed hebben gehad op anderen, die ergens mee begonnen zijn, die qua techniek ook goed zijn en die een hele originele stijl hebben boven aan staan. waarom staan kurt cobain, johnny ramone en jack white zo hoog in de lijst? niet omdat ze zo veel technische kunstjes doen, maar omdat ze origineel zijn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bastiaanvanbeek Bekijk bericht
    Ik denk dat die lijst van rolling stone vooral is gebaseerd op originaliteit. je ziet juist de gitaristen die ontzettend veel invloed hebben gehad op anderen, die ergens mee begonnen zijn, die qua techniek ook goed zijn en die een hele originele stijl hebben boven aan staan. waarom staan kurt cobain, johnny ramone en jack white zo hoog in de lijst? niet omdat ze zo veel technische kunstjes doen, maar omdat ze origineel zijn.
    De lijst is juist samengesteld op compleet willekeurige basis lijkt het. Je ziet de technische gitaristen er op late posities, en als je naar orginaliteit kijkt zijn er ook enkel missers. Van Halen, die een ware revolutie op gang bracht, bengelt ergens vanachter in de lijst. Ik denk dat hij Jack White toch wel op eender welk punt van gitaarspel dik ownt.
    Tech 21 Power Engine te koop

Standaard

HAHAHAHA

Ik kom niet meer bij.

David Gilmour op 82

Senior Member

Standaard

Alle respect, maar EVH, Satriani, Paul Gilbert, Steve Vai, etc. horen niet op die lijst thuis. Misschien in de 'top 100' shredders. ik vind het echt 'n kutlijst van Rolling Stone (Kirk Hammett???? Kurt Cobain??? Jack White??? etc.) maar shredders begrijpen niet altijd dat gitaar spelen niet gaat om wie het snelst 2000 noten achter elkaar kan tappen, maar om de muziek die je maakt. Daarom ook is het zo achterlijk dat Hammett in die lijst staat bijvoorbeeld. Persoonlijk zou ik Jimmy Page up there bij Jimi zetten, Slash er natuurlijk in, Chuck Berry veel minder hoog (Lightnin' Hopkins was toch een véél betere gitarist dan Chuck, met alle respect)... Peter Green een stuk hoger, Gary Moore erin, Keith Richards eruit, etc.

All in all is ook mijn mening niet objectief natuurlijk, en hangt het voor iedereen wat af van smaak. Maar das mijn twee cent.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeadHerring Bekijk bericht
    Alle respect, maar EVH, Satriani, Paul Gilbert, Steve Vai, etc. horen niet op die lijst thuis. Misschien in de 'top 100' shredders. ik vind het echt 'n kutlijst van Rolling Stone (Kirk Hammett???? Kurt Cobain??? Jack White??? etc.) maar shredders begrijpen niet altijd dat gitaar spelen niet gaat om wie het snelst 2000 noten achter elkaar kan tappen, maar om de muziek die je maakt. Daarom ook is het zo achterlijk dat Hammett in die lijst staat bijvoorbeeld. Persoonlijk zou ik Jimmy Page up there bij Jimi zetten, Slash er natuurlijk in, Chuck Berry veel minder hoog (Lightnin' Hopkins was toch een véél betere gitarist dan Chuck, met alle respect)... Peter Green een stuk hoger, Gary Moore erin, Keith Richards eruit, etc.

All in all is ook mijn mening niet objectief natuurlijk, en hangt het voor iedereen wat af van smaak. Maar das mijn twee cent.
    Gelukkig ben je net zo genuanceerd als veel van die shredders

(nog een feitje: meningen kunnen per definitie niet 'objectief' zijn)

Standaard

Ik denk dat je nooit een top-100 kan maken zonder dat er van die gitaarfanaten op hun pik getrapt worden. Mijn favoriete gitaristen staan er niet eens in, en er staan er genoeg tussen die ik niet ken, of niet zoveel aan vind. Boehoehoe.
    Mijn band op Myspace

If this is your reality, what must your nightmares look like

Banned

Standaard

Ach jongens, hou toch op op dit topic te reageren. Het is oud, het zegt niets, en het doet er niet toe.

Waarom staat J. Mascis er niet in???

Standaard

Kurt op 12 ?? !

Angus op 96 en Eddie op 70

wtf..
    Band - www.freewaymusic.nl
    Gear - Strats en een Kemper

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Eigenlijk zijn we net een stel wijven...

Standaard

WTF? Geen *mijn favorite gitarist* in de lijst? THIS IS AN OUTRAGE!!!
    ...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten