Ik denk dat die lijst van rolling stone vooral is gebaseerd op originaliteit. je ziet juist de gitaristen die ontzettend veel invloed hebben gehad op anderen, die ergens mee begonnen zijn, die qua techniek ook goed zijn en die een hele originele stijl hebben boven aan staan. waarom staan kurt cobain, johnny ramone en jack white zo hoog in de lijst? niet omdat ze zo veel technische kunstjes doen, maar omdat ze origineel zijn.
De lijst is juist samengesteld op compleet willekeurige basis lijkt het. Je ziet de technische gitaristen er op late posities, en als je naar orginaliteit kijkt zijn er ook enkel missers. Van Halen, die een ware revolutie op gang bracht, bengelt ergens vanachter in de lijst. Ik denk dat hij Jack White toch wel op eender welk punt van gitaarspel dik ownt.
Tech 21 Power Engine te koop
HAHAHAHA
Ik kom niet meer bij.
David Gilmour op 82
Alle respect, maar EVH, Satriani, Paul Gilbert, Steve Vai, etc. horen niet op die lijst thuis. Misschien in de 'top 100' shredders. ik vind het echt 'n kutlijst van Rolling Stone (Kirk Hammett???? Kurt Cobain??? Jack White??? etc.) maar shredders begrijpen niet altijd dat gitaar spelen niet gaat om wie het snelst 2000 noten achter elkaar kan tappen, maar om de muziek die je maakt. Daarom ook is het zo achterlijk dat Hammett in die lijst staat bijvoorbeeld. Persoonlijk zou ik Jimmy Page up there bij Jimi zetten, Slash er natuurlijk in, Chuck Berry veel minder hoog (Lightnin' Hopkins was toch een véél betere gitarist dan Chuck, met alle respect)... Peter Green een stuk hoger, Gary Moore erin, Keith Richards eruit, etc.
All in all is ook mijn mening niet objectief natuurlijk, en hangt het voor iedereen wat af van smaak. Maar das mijn twee cent.
Ik denk dat je nooit een top-100 kan maken zonder dat er van die gitaarfanaten op hun pik getrapt worden. Mijn favoriete gitaristen staan er niet eens in, en er staan er genoeg tussen die ik niet ken, of niet zoveel aan vind. Boehoehoe.
Ach jongens, hou toch op op dit topic te reageren. Het is oud, het zegt niets, en het doet er niet toe.
Waarom staat J. Mascis er niet in???
Kurt op 12 ?? !
Angus op 96 en Eddie op 70
wtf..
WTF? Geen *mijn favorite gitarist* in de lijst? THIS IS AN OUTRAGE!!!
...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.
Favorieten/bladwijzers