Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 51

Discussie: Tweede preamp?

Standaard

Ik zag dat je budget al het wegghehaald uit je openingspost, een Triaxis kost natuurlijk een stuk meer dan een studio pre namelijk.

Ik heb de triaxis zelf helaas nooit getest, maar weet wel uit ervaring dat een Quad ook een hele goede preamp is, deze zit qua prijs tussen de studio en de Triaxis in. Voordeel van de Quad is dat je fysieke knoppen hebt om je geluid af te stellen en natuurlijk de grafische EQ.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Budget staat in de post daaronder . Een JMP-1 is zo'n 300 euro ofzo toch? Wat vraagt men voor een Studio Pre en een Triaxis of Quad?

Standaard

O ja, daar stond het

In principe zit de studio al boven je budget, deze wordt vaak rond de 450 euro aangeboden, quad gaat richting 600-650 en triaxis vaak boven de 1000.

Senior Member

Standaard

Was ook wel te verwachten voor zo'n mooie amp :P.
    Qua overdrive ben ik eigenlijk wel tevreden met mijn E530, hoewel ie net niet genoeg brult. Maar dat kan ook komen doordat ik m'n settings niet lekker heb staan (en te zacht). De clip op netmusicians van Michael vind ik echt super. Zoiets wil ik er ook uithalen. Voor clean vind ik 'm echter te zwak maar zoveel clean speel ik niet. Het is er wel mee te doen, maar liever zou ik iets anders hebben.

Senior Member

Standaard

Weet jij of de JMP erg dynamisch is? Ik vind de overdrive namelijk al wel érg lekker klinken. Misschien wel leuk om een combi te maken tussen Engl (wat toch wel richting US gaat) en Marshall (UK). Ik heb alleen nog geen clean clips gevonden :P.

Senior Member

Standaard

Trouwens het clean uit een JMP-1 is echt niet beter dan je Engl hoor.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Senior Member

Standaard

Ook lekker plat? :P

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Was ook wel te verwachten voor zo'n mooie amp :P.
    Qua overdrive ben ik eigenlijk wel tevreden met mijn E530, hoewel ie net niet genoeg brult. Maar dat kan ook komen doordat ik m'n settings niet lekker heb staan (en te zacht). De clip op netmusicians van Michael vind ik echt super. Zoiets wil ik er ook uithalen. Voor clean vind ik 'm echter te zwak maar zoveel clean speel ik niet. Het is er wel mee te doen, maar liever zou ik iets anders hebben.
    Als je kijkt naar de gear van die Michael dan zie je een maxon od808 als boost staan, een goede manier om meer uit je Engl te halen zonder meteen een nieuwe preamp te moeten halen. Ik heb er zelf een gehad en het is een fijne boost, maar er zijn ook legio alternatieven natuurlijk.

Senior Member

Standaard

Daar heb ik eigenlijk nog nooit bij stilgestaan :O. Het gebruik van pedaaltjes.
    Helaas zijn de enige pedalen die ik nu heb een Blackstar Distortion X en een Boss DS-1. Maar misschien kan ik wel net dat beetje extra scheur uit de amp halen door een overdrive pedaaltje. Maar hoe test je zoiets in godsnaam? Amp meenemen naar een muziekwinkel? :P

Goeie tip man!!

Edit: ik zal voor de grap eens proberen wat er gebeurt als ik mijn DS-1 ervoor zet.

Senior Member

Standaard

Zéker een goed id! Ik ga het zeker proberen. Het helpt me alleen niet met de clean :P (die ik minder belangrijk vind dan OD).

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten