Alhoewel ik best tevreden ben met m'n JVM410H en JCM 800 2205 ben ik aan het kijken of ik een vervanger voor de JVM kan vinden.
De JVM geeft me veel mogelijkheden zoals 4 kanalen, midi, schakelbare FX loop en best goeie sounds maar ik weet zeker dat er betere amps te vinden zijn.
Ik heb een soort van verlanglijstje gemaakt.
Waarschijnlijk ontbreken er wel wat amps maar die mogen jullie voor me opnoemen, dan brand ik ze wel weer af.
Ik houd van rock t/m heavy metal, af en toe wat blues of jazz.
Amps die me minder aanspreken:
- ENGL Fireball Powerball; teveel metal
- ENGL Blackmore; geen idee waarom maar lijkt me niet echt een upgrade
- Orange; puur vanwege z'n looks, geldt ook een beetje voor ENGL
- Diezel; teveel metal
- Mesa Boogie; ik heb de Dual en Triple rectifiers getest en was niet onder de indruk. Dit was wel over een Randall cab, dus wellicht dat ik m'n test overnieuw moet doen?
M'n voorkeur ligt bij de Ecstacy denk ik omdat deze het meest veelzijdig is denk ik.
Mijn favoriete gitaarsounds:
- Gary Moore op Corridors of Power (heb ik geen Bogner voor nodig natuurlijk, maar toch)
- Petrucci op Images en Words.
- Steve Vai op Passion and Warfare
- Metallica op de 1e 5 albums en Death Magnetic
- Alex Lifeson op 2112/Hemisphres en nog wel meer albums. De Triamp is geen optie trouwens, deze vond ik geen goede drive hebben.
- Jimi Hendrix; bijna alles
- Trouble op Manic Frustration en Plastic Green Head
- System of a Down
- etc.
Edit 1: Ondertussen heb ik al een versterker gekocht. Zie vanaf pagina 10 Ik moet alleen nog even wachten tot ik hem ook daadwerkelijk krijg, waarschijnlijk over een week ofzo.
edit 2: De 6100 is binnen. Zie pagina 15, post nummer 150.
Favorieten/bladwijzers