Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 72 EersteEerste ... 1119202122233171 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul R8 Bekijk bericht
    De bedoeling is om alles gewoon naar de PA/monitoring te sturen. Op die manier kan je de gitaarpartij electrisch/akoustisch dubbelen. Juist dat stereo geluid op beide amp lijnen spreekt me enorm aan.

Ik zou de Axe FX dan ook alleen maar interessant vinden om direcht op PA aan te kunnen sluiten. Belangrijkste overwegingen voor mij zouden zijn de veelzijdigheid terwijl je nauwelijks hoeft te sjouwen.

Als 1 (of meer) van de bezitters op een mini meeting hun Axe FX zouden willen demonstreren, zodat mensen ook eens kunnen "voelen" hoe het speelt, wil ik best een mini meeting in het midden van het land organiseren. Het zou kunnen in Utrecht, Almere, Amsterdam wat mij betreft. Kosten worden dan gedeeld door de belangstellenden. Degene die met Axe FX komt krijgt van mij een drankje
    Ik weet niet hoe die Taylor werkt, maar met één mono kabel lijkt me het vanaf de gitaar al een kwestie van of/of. Niet? In dat geval kan het niet simultaan. Ook niet in de AxeFX uiteraard. Je kunt uiteraard wel aparte patches en routings maken gebaseerd op verschillende soorten gitaren.

Vwb demo, als ik kan, wil ik graag komen, maar dan zou het wat meer naar het zuiden moeten.

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Les Paul R8
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe die Taylor werkt, maar met één mono kabel lijkt me het vanaf de gitaar al een kwestie van of/of. Niet? In dat geval kan het niet simultaan. Ook niet in de AxeFX uiteraard. Je kunt uiteraard wel aparte patches en routings maken gebaseerd op verschillende soorten gitaren.

Vwb demo, als ik kan, wil ik graag komen, maar dan zou het wat meer naar het zuiden moeten.

Morris
    De T5 heeft 5 standen, waarvan 1 piezo en 4 humbucker standen. De grap is, dat de humbuckers erg transparant klinken, waardoor ze nog steeds een heel acceptabel acoustisch geluid geven. Op de stand brughumbucker is het dan mogelijk om een lekkere scheur te hebben, die je dubbelt met een acoustische sound. Nu split ik hem naar PA en Plexi. Werkt ook, maar is een boel sjouwwerk

Ik heb er zelf geen problemen mee om naar het zuiden te komen, maar ik ben daar niet bekend met ruimte's waar we zo'n minimeeting zouden kunnen organiseren. Utrecht is te ver voor je, Morris?

Standaard

Is er al iets bekend over een eventuele Axe-Fx meeting?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul R8 Bekijk bericht
    De T5 heeft 5 standen, waarvan 1 piezo en 4 humbucker standen. De grap is, dat de humbuckers erg transparant klinken, waardoor ze nog steeds een heel acceptabel acoustisch geluid geven. Op de stand brughumbucker is het dan mogelijk om een lekkere scheur te hebben, die je dubbelt met een acoustische sound. Nu split ik hem naar PA en Plexi. Werkt ook, maar is een boel sjouwwerk

Ik heb er zelf geen problemen mee om naar het zuiden te komen, maar ik ben daar niet bekend met ruimte's waar we zo'n minimeeting zouden kunnen organiseren. Utrecht is te ver voor je, Morris?
    Utrecht lijkt me inderdaad een goeie. Centraler kan niet (ok, Amersfoort is het zwaartepunt van Nederland, maar ligt niet centraler). Almere zou voor mij helemaal fijn zijn, maar ik neem geen Axe mee dus ik zal niet klagen .
    Ik ben wel erg benieuwd naar de Axe! En misschien is het een idee om er gelijk te vergelijken met buizenversterkers? Met de Axe een buizenversterker 'namaken' en ze dan naast elkaar zetten. Namaken werkt natuurlijk nooit helemaal, maar ik ben wel benieuwd hoe de Axe het doet naast mijn Engl E530, een redelijk low-end versterker.

Senior Member

Standaard

Ook ik heb geen axe-fx (en ook geen rack gear) maar weet eventueel wel een locatie waar je wat mensen kwijt kan en evt. ook het volume open kan gooien. Ik ben namelijk ook wel geinteresseerd (GAS) in de Axe-fx.
    Ik ben gisteren trouwens naar Zappa plays Zappa geweest in de paradiso en dat was echt

Ik had dus laatst dit filmpje gezien en gehoord dat hij de axe ook gebruikt. En inderdaad hij heeft er zelfs twee! Voor de rest zag ik in het rek een powerconditioner een mixer en iets anders van 1he. Bovenin wat pedaaltjes en that`s it. Ik zag ook geen cabs staan voorin dus ik vermoed dat hij zo ever de pa speelde. En echt al die Zappa sounds. De 2de gitarist had 2 combo`s achterstevoren staan en wat pedaaltjes op de grond klonk ook erug lekker.
    Don`t eat that yellow snow.

Standaard

@Morris
    Wat is voor jou een betere locatie dan Utrecht? Moet je dan aan Breda denken of nog zuiderlijker?

Senior Member

Thumbs up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tony L Bekijk bericht
    Is er al iets bekend over een eventuele Axe-Fx meeting?
    Als die er komt dan kom ik ook; wil die ook weleens van dichtbij zien/horen.
    Ben ook geïnteresseerd in deze alleskunner.

Breda zou mooi zijn maar Utrecht is ook prima.

Prima initiatief.
    don't worry be happy

Te Koop : Taylor T5 met Koa bovenblad, in nieuwstaat wegens zelfbouw gitaren

Senior Member

Standaard

ik zou er ook graag bij willen zijn! Utrecht of Breda allemaal prima
    N O U K Ξ D

WWW.NOUKED.COM

Standaard

Is er niemand die zijn Axe-Fx wil show-casen? Een select groepje gitaarnetters zal diegene eeuwig dankbaar zijn

Qua onkosten moeten we daar dan best uit kunnen komen lijkt me (benzine vergoeding, kratje pils, whatever).

Thumbs up Masterclass Axe-Fx

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tony L Bekijk bericht
    Qua onkosten moeten we daar dan best uit kunnen komen lijkt me (benzine vergoeding, kratje pils, whatever).
    Ben ik het helemaal mee eens. Dat samen met een masterclass Äxe-Fx" moet toch iemand over de streep trekken. Zoniet, dan moet ik er maar eentje "op de blauwe ogen" aanschaffen...

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten