Rechtshandig, dus rechterbeen aan de rechterkant
Rechtshandig, dus linkerbeen aan de linkerkant
Linkshandig, dus linkerbeen aan de linkerkant
Linkshandig, dus rechterbeen aan de rechterkantkant
Geen voorkeur/het stond al zo/mijn kabels zijn te kort/etc
Nooit over nagedacht en ga ik ook niet doen.
Ik ga gelijk proberen wat het fijnst is!
Anders, namelijk:
Er missen inderdaad wat mogelijkheden, maar op zich kan ik al wel leuke conclusies trekken uit de antwoorden!
De meesten boeit het niet met welk been ze wah'en en omdat het makkelijker is plaatst men de wah toch maar aan de rechterkant.
Eigenlijk precies zoals ik verwacht had!
Rechsthandig, linksdragend en rechtswahend.![]()
ÆTTS: voor al uw seksueel overdraagbare deuntjes!
http://www.facebook.com/pages/An-Ear...09323405755842www.myspace.com/AneartotheSky
Maakt me geen fk uit, als ik met het ene been geen zin heb, doe ik het met de andere, en vise versa
Opvallend dat de meeste linkshandige gitaristen zo staan zoals ik (linkshandig) het ook doe: wah op de rechtervoet. Terwijl rechtshandige gitaristen voornamelijk (ook) de rechtervoet gebruiken.
Ik ga niet het hele topic doorspitten, maar heeft iemand hier al verklaringen voor gevonden?
Ik weet wel dat mensen genetisch gezien rechtshandig of beide kunnen zijn. Linkshandig bestaat niet. Een deel van de bevolking is beide en een klein deel daarvan wordt linkshandig. Het grootste deel wordt rechtshandig omdat bijna iedereen om hen heen dat ook is.
Dit betekent dat ALLE linkshandige mensen dezelfde dingen ook met rechts kunnen (na wat oefening uiteraard) maar dat slechts een deel van de rechtshandige mensen ook hun linkerhand- of voet 'handig' kan gebruiken. Het is dus logisch dat het grootste deel van de gitaristen rechts/rechts is en bij de linkshandige gitaristen hoeft het niet uit te maken (want ze zijn beide).
Ik ben overigens ook geheel linksbenig.
Het komt er op neer dat het plaatsen van je wah aan de linkerkant van je bord onhandig is, of je moet er 2 lange patchkabels tussen hangen.
Ook zit op prefab bordjes + multi-FX de wah ook altijd rechts.
Mijn conclusie: rechts, omdat dat qua bord layout het makkelijkst is en je daar toch met beide benen bij kan.
Favorieten/bladwijzers