@ G.G :ik dacht dat ie al verkocht was joh:|
echt waar, als ik geld heb wil ik nog een handgemaakte gitaar door een gitaarnetter. och als ik eens geld had, dan had ik nu een roze strat
suc6 ernog mee.
@ G.G :ik dacht dat ie al verkocht was joh:|
echt waar, als ik geld heb wil ik nog een handgemaakte gitaar door een gitaarnetter. och als ik eens geld had, dan had ik nu een roze strat
suc6 ernog mee.
Tja het meeste is al gezegd, gezien het werk is de prijs misschien (en zeker in jouw ogen) terecht.
Alleen daar heeft de markt totaal geen boodschap aan, daarnaast ligt die markt ook nog redelijk op zijn gat.
Op dit moment krijg je de meest belachelijke reakties op advertenties, de meeste het atnwoorden niet waard.
Geduld is alles wat je kan doen en dan nog ligt 450 euro heel moeilijk.
Er is gewoon ontzettend veel keus voor vrij weinig geld op het moment, de prijzen liggen zeker 20/30 procent lager dan een jaar geleden.
Als je in bent voor een ruil liggen daar misschien nog wel de mooiste kansen.
Dit zijn de niet leuke dingen, maar wel de praktijk. Mijn eerste zelfbouw is getaxeerd op een geluidtechnische waarde van rond de 1.500 euro. Waarde voor de markt ergens rond de 200 a 300 euro. Het hout was zelfs duurder.
Verder is het tij voor het verkopen van gitaren naar mijn idee fiks achter uit gegaan het laatste jaar. Ik heb vorig jaar een Takamine verkocht voor 475 euro. Exact dezelfde gitaar kan ik nu niet aan de straatstenen kwijt.
Ik ben bezig met een hardtail Ibanez RG projectje. Ik heb het heel eenvoudig gehouden, GFS elementen, no name hardware en toch zit ik al op 300 euro. Daar heb je ook een nieuwe RG321 voor.
Zelfbouw is een leuke hobby, op zijn best kom je uit de kosten. Als die Ibbie LPC net zo goed speelt en klinkt als ie er uit ziet heb je een goede daad verricht waar je trots op kan zijn. Als ik teveel geld en te weinig gitaren hadzou ik hem zo van je kopen. De markt ligt idd op zijn gat dus geduld is een schone zaak.
Is mijn ervaring ook, heb twee gitaren geassembleerd, kosten tussen de 300 en 400 euro per stuk. En dat om eens te kijken wat er met goedkope onderdelen mogelijk was. Nu liggen de bedragen zelfs alweer hoger omdat ik toch de elementen geupgrade heb, GFS doet het voor mij net niet. Mocht ik ze weer willen verkopen dan krijg ik dat er nooit voor terug, denk misschien 150 tot 200 euro per stuk. Als je dan je uren mee gaat rekenen komt je nergens.
Ik snap heel goed dat het in het geval van TS anders ligt, bij mij is er geen sprake van om er mijn werk van te maken. Ik heb er gewoon lol in en speel met veel plezier op die gitaren.
Ik wist trouwens niet dat de markt op zijn gat ligt, betekent dat dat de prijzen dalen? Ik zie dat namelijk nog niet op GM en MP. Of is het net als met de huizenmarkt zo dat mensen toch hardnekkig vasthouden aan de oude prijzen?
Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.
De vraagprijzen zijn misschien niet gezakt maar er is veel aanbod en er wordt nix geboden. Wacht maar tot na de "bouwvak" dan gaan de echte klappen vallen.
Zelfbouw en zelf samenstellen van gitaren is wel lollig natuurlijk. Het bezig zijn met je handjes en het plannen, surfen, kijken, vergelijken en bestellen van de onderdelen. Het uitpakken van de aangekomen pakketjes, net Sinterklaas maar dan het hele jaar door![]()
Ja, wat moet je zeggen...
Wouter was gisteren ook bij ons (Muzikaza, Roermond) met deze gitaar...
Het spuitwerk, moet gezegd worden was zeker erg netjes gedaan! Echter wat je op bovenstaande foto niet ziet is: een scheur in de kop (wel gelijmd, maar niet strak afgewerkt...) Verder hebben de fretjes zoveel play-wear dat er geen enkele winkel hem zo met succes zal verkopen voor een redelijke prijs. Heb Wouter er ook op gewezen dat wanneer je een gitaar als dit in ere wilt herstellen, je dit soort zaken ook moet fatsoeneren!
Kortom: ik zie de restauratie van deze gitaar als niet af... Vandaar dat ik deze gitaar (in deze staat) ook absoluut niet ga inruilen!
Ja, en zaken moeten inderdaad marge maken - vergeet niet, voordat je een gitaar weer verkoopt moeten er nieuwe snaren op, afstelbeurt en je moet occasion-garantie geven. Dit alles kost in feite gewoon geld.
Vandaar: Marktplaats is meestal gustiger voor de verkopende partij...
@Wouter: geef niet op en maak de klus eerst maar eens af! Alles kumt goot!
Dick Happens - mijn uitlaatklep!
Ik zoek een Musicman Luke II in Emerald Green - Heb Luke BFR te ruil!
laat je zelf niet gek maken. al die lulhannessen die jouw handgemaakte gitaar als minderwaardig zien, die weten zelf niet eens aan welke kant ze een zaag of hamer moeten vasthouden!!!! ben trots op je eigen werk, ook al krijgt het op het moment niet de waardering die het verdient. ga zo door.
Hey Wouter,
Mooi behaald resultaat. Jij denkt op dat moment als verkoper en een ander denkt als inkoper. En de overeenkomst ligt daar meestal wel tussen alleen bij gitaarbouw meestal nooit in je voordeel.
Verdienen aan zelfbouw, dat is voor maar weinig mensen weg gelegd.
Hij is wel gaaf geworden, maar inderdaad, de stoptail...
vr.gr.
Branko
Favorieten/bladwijzers