Nog een noooooob vraag:
Wat voor kabel heb ik nodig voor een 3 pins XLR naar 3 pins XLR. (Ja, 3 aderig, maar met shielding, zonder shielding??? )
dank.
Nog een noooooob vraag:
Wat voor kabel heb ik nodig voor een 3 pins XLR naar 3 pins XLR. (Ja, 3 aderig, maar met shielding, zonder shielding??? )
dank.
Ga je hem gebruiken voor midi?
Dan kun je gewoon een geshielde stereo kabel gebruiken.
De shield gebruik je dan als aarde en de andere 2 voor de beide midi-signalen.
Een gewone 3 aderige 230 V stroomkabel kun je ook gebruiken, dan werkt de trekontlasting het best.
Het is voor de XLR output van mijn palmer PDI-03...dus signaal (balanced)
Kan dat met stroomkabel? Wel een top-tip om dat voor midi te gebruiken. zou ik zelf nooit aan gedacht hebben, thanks!
Heb mijn lijstje klaar met aan te schaffen zooi...Ik ga voor een 3HE voor mijn VHT + Palmer en een 6HE voor Furman, CAE en Major. Op die manier heb ik nog 2HE over om eventueel nog eens uit te breiden met looper +pedalen. Mixer (Suhr MiniMix II) kon ik kopen van forumlid Yek1 en komt begin volgende week aan denk ik. Deze gaat met klitteband achterin het rack).
(Alles in 1 rack is echt niet te tillen, en op deze manier is het ook lekker modulair..ik kan ook alleen het 6HE meenemen en in de loop van een combo steken)
Dus: een 3HE kopen + nog wat chassisdelen, pluggen en bekabeling.. Ik hoop dat ik zo strak krijg als Liquid Metal, maar zal al blij zijn als het werkt.
Laatst gewijzigd door hole; 21 mei 2009 om 20:13
In dat geval weet ik het niet.
Zou een kant en klare kabel het niet doen?
http://www.thomann.de/nl/the_sssnake...patchkabel.htm
Komt je eindtrap in de 3HE?
Je had toch ook nog een VHT preamp?
die VHT heb ik verkocht om de CAE te financieren.
Ik denk dat ik een microfoonkabel (2 cores en een shield, toch? )moet gebruiken (gezien de productgroep waar hij bij Thomann in zit), maar voor die 4 euro kan ik geen kabel en pluggen kopen, dus wederom een goede tip.
Kabel kan ik op maat knippen en aan het chassisdeel solderen. Mooi..weer iets opgelost..
NEXT!![]()
Laatst gewijzigd door hole; 21 mei 2009 om 21:27
Ja, slim hè?
Zo doe ik dat ook met m'n midi kabels; een goedkoop midi-snoertje van €2,95 in tweeën knippen en aan de uiteindes een XLR stekker solderen.
Dat scheelt heel wat soldeerwerk.
Of het verstandig is om een microfoonkabel te gebruiken weet ik niet, staat er niets in de handleiding van de Palmer en/of VHT hierover?
Ik zag dat er ook nog DMX kabels zijn, misschien is dat beter?
Denk wel dat het micro kabel moet zijn. De palmer zet de output van de eindtrap om naar een line-level signaal (met o.a. balanced output via XLR), dus die XLR kan recht de desk in.
Dat met die midi kabels is wederom briljant. Maar waarom XLR en geen din?
en hoe weet je welke pin je aan welke draad moet solderen?
XLR vanwege z'n stevigheid en borging en hij is 10 x makkelijker te solderen.
En inderdaad, gewoon doormeten v.w.b. de juiste pin/draad.
Met de powercon stekkers kun je hetzelfde trucje uithalen; een standaard 230V kabel in tweeën knippen en er een powercon stekker/chassis aan bevestigen.
gvd, ik kwam er van het weekend achter dat de stereo plug die ik gebruik voor relais switching een beetje naar de klote is :S. De kabel is schuifbaar en doet het niet in alle posities. Had ik toch maar een Neutrik moeten kopen...
Ik zal, als ik weer thuis ben, kijken of 'ie te fixen is. Anders misschien de plug van mijn signaalinput gebruiken. Voorlopig stop ik m'n gitaarsignaal toch gewoon aan de voorkant in de preamp.
Favorieten/bladwijzers