O gvd, da's helemaal de verkeerde foto van de achterkant. Dat is een foto van een paar dagen geleden. Hier de nieuwe:
@Arvoitus: nee er zat geen kabel in de voorkant. Als ik dat doe kapt 'ie het signaal van achter helemaal af.
Mijn E530 heeft een Fireball-modificatie waardoor 'ie een stuk dikker klinkt. Het schijnt dat de E530 stock een beetje dun klinkt.
Ik heb deze E530 inderdaad van Caliban.
Ja het geluid dat ik daarbij krijg is nogal zacht.
Jongens, m'n rack doet niet wat ik wil. Ik merk dat ik een klein beetje oversturing (of hoe je het wilt noemen) heb in m'n clean kanaal. Ik heb nu geen zin om het door te lopen, maar zou er wat met m'n kabels aan de hand zijn?
.
Cordial CGK 175 van Thomann. Lekker veel koper, goed flexibel en niet duur (1,80 per meter). Enige 'nadeel' is dat ze nogal eens vanzelf oprollen :P.
Wat bedoel je precies met het gebruiken van de powercon als aanvoer? Heb je het dan over de blauwe Neutrik-plug of de Powerconditioner? (PC) De blauwe powercon is mijn input vanuit het lichtnet (zelf een lichtnet-powerconstekker gemaakt) en die gaat naar de PC. Van daar uit wordt de rest van het rack gevoed (kabels geknipt en op maat gemaakt met custom IEC-males).
Daarnet heb ik even getroubleshoot en ik kwam vrij snel achter het probleem. Ik dacht eerst aan de kabels van m'n poweramp naar m'n plate (voor het cabinet) maar die waren ok. Daarna wilde ik direct van preamp naar poweramp met 1 kabel dus trok de kabel van m'n gitaar naar de wah eruit. Dat bleek de boosdoener te zijn. Bij doormeten bleek dat aarde en signaal héél lichtjes contact maakten. Net opnieuw gesoldeerd en hij loopt weer als een zonnetje.
Ik heb net een nieuwe gitaar (PRS SE Custom 22 trem!!!) en die moet ingespeeld worden. Ik ben wel bezig met demo's en zodra die klaar zijn zal ik laten horen wat voor geluid ik uit mijn rack haal
.
Thanks voor alle positieve reacties. Ik ben er zelf ook héél erg blij mee!
Als reactie hierop. Ik heb dit zelf ook overwogen... Maar heb het voor mijzelf afgeschoten.
A. De kans is aanwezig dat je de kabel t.b.v. de aanvoer 'vergeet'
B. Maak je de 'aanvoer' van 220 v wat gevoeliger voor pech
Ik heb besloten om gewoon rechtstreeks de 220 v. naar mijn stekkerblok te laten gaan. Ik snap dat het er 'profi' uitziet, dat was ook mijn overweging... maar wie ben ik??
Verder echt een strak en gaaf setje!!!
Groovie Guitar Guus
Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)
A + B: Gewoon een extra kabel in je gitaarkoffer of kistje gooien zodat je altijd een reserve hebt.
Ik zorg ervoor dat de powercon gewoon in m'n case zit als ik hem inpak.
De deksel is hiervoor een prima plek volgens mij.
Het is verreweg de mooiste oplossing voor in een patch panel denk ik.
Alle aansluitingen zitten dan op één plek.
Favorieten/bladwijzers