Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 64 EersteEerste ... 78910111959 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 637

Discussie: Custom pedaaltjes

Senior Member

Standaard

Auke gebruikt altijd Eagle. De laatste tijd denk ik erover om dat ook maar eens te gaan doen. Alleen moet ik het dan kunnen instellen dat je niet op zo'n blauw en zwart gat zit te staren zoals de layouts die ik van Auke al gezien heb.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Mooi printje
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Dat was ook mijn gedachte (en ik hou helemaal niet van spagetti vormige sporen).
    Nou vind ik het wel behoorlijk nerdy om naar een mooi printje te zitten kijken en "mooi printje" te denken... maar intussen doe ik het wel. Conclusie, ik ben een nerd. Prima.

Ponq,
    Wel PCB programma heb je hiervoor gebruikt? (Er niet van uitgaande dat het een grafische fotosoep achtige applicatie was want ik zie thermal reliefs).

En is dat eindelijk eens een applicatie die wel volgens het concept schema => component en netlist => PCB layout werkt i.p.v. een PCB pakket waar je je componentjes (fysiek) mag tekenen en er vervolgens, met stapels fouten (want geen netlist), de spoortjes tussen te plakken?
    Nico, D_H, bedankt voor de complimenten! Een hele eer om dat van jullie te horen. Geweldig wat er te leren is door het werk van anderen te bewonderen, ik heb daar enorm veel van opgestoken.

Ik gebruik, zoals Yorick al zegt, Eagle (freeware, www.cadsoft.de). Dat werkt dus inderdaad vanuit een schema naar pcb. ERC en DRC voorkomt veel fouten. Al maak ik er nog genoeg... De foto hierboven is versie 1.0, daar zit een switch compleet verkeerd. Inmiddels heb ik versie 1.1, nu hopen dat die goed zit. Die fout had ik al gemaakt in het schema, dus eigen schuld...heeft niks met Eagle te maken.

De stukkies tekst heb ik achteraf in een tekenprogramma toegevoegd (Kolourpaint, heerlijk simpel).

En, het PCB is geetst door Andre, die ik weer ken van het newtone-forum (kweet eigenlijk niet of ie een GN acount heeft). Beste pcb die ik ooit gehad heb. Normaal gesproken ets ik zelf, maar ik had te veel gedonder met de toner-transfer methode en ben nu aan het overstappen naar de belichtings-methode.

@Yorick: Eagle kan je ook instellen op een witte achtergrond. Maar de grootste added value is wat Barend al zegt: de link tussen schema en PCB.
    Laatst gewijzigd door ponq; 20 mei 2009 om 22:00

Volg m'n zelfbouw multi-fx project. Tips en tricks zijn welkom.

Senior Member

Standaard

Werk zelf met Altium DXP (de opvolger van het oude Protel 99). Ook vanuit schema naar PCB. Eigen onderdeeltjes creeren, footprints. En waanzinnig veel libraries.
    Nico

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Werk zelf met Altium DXP (de opvolger van het oude Protel 99).
    En iets minder buggy en wat gebruikersvriendelijker? (Ik vond Protel echt een ramp)(maar het is intussen dus wel een jaar of 6 geledan dat ik er voor het laatst aan snuffelde)
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Maar wel een leerkromme van hier tot de hemel.... Er zit zoveel in dat je nog wel een tijdje bezig bent voordat je het goed beheerst. Maar samen met versiebeheer (Microsoft Sourcesafe) is het prima te doen.
    Nico

Senior Member

Standaard

En mijn eigen A/B/Y switch is ook eindelijk af!

Het is meer een patchbox geworden dan een ABY, aangezien hij 'vaststaat' in de Y-stand, behalve als je return B ook gebruikt, want dan wordt hij stereo!

Er zit ook een input IC buffer in, gebouwd rond de OPA134 en met 2 inputs (wireless en wired)

In A of In B -> Buffer -> Send

Return B -> Out A en Out B (Y dus)
    of
    Return A -> Out A en Return B -> Out B (Stereo)

En natuurlijk de gutshot:

En de briljante afwerking:

Senior Member

Standaard Vibe voor Jeroenmeloen

Een van de nieuwste leden van GN zal erg tevreden zijn

Speciaal voor Auke

Zonder twijfel een van de coolste pedalen die ik al gemaakt heb. De witte bypass led pinkt trouwens volgens de snelheid van de lfo.
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009

Senior Member

Standaard

met gutshot! WOW!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ponq Bekijk bericht
    met gutshot! WOW!
    Verschoning: propere gutshot! Heb speciaal m'n best gedaan.

Senior Member

Standaard

En inderdaad. Het ziet zeker proper uit!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten