Wat in de buurt komt is zwavelgeel, ralkleur 1016 of rgb 255-245-066.
Op deze pagina kan je een beperkte selectie ralkleuren bekijken.
Wat in de buurt komt is zwavelgeel, ralkleur 1016 of rgb 255-245-066.
Op deze pagina kan je een beperkte selectie ralkleuren bekijken.
Dan komt de 1026 beter in de buurt, al hoewel mijn Grafitty Yellow strat misschien wat donkerder verkleurd is na 22 jaar.
Hoihoi,
Ik ben hier ook bezig met het verven van een gitaar.
Daarbij wil ik wat op de basiskleur gaan spuiten, en ik dacht nog een spuitbus goede verf te hebben, maar dit is een andere soort dan de basiskleur.
De basis is een nitrocellulose lak (satin black) en de kleur die er overheen moet is een alkydlak (satin red). Daar bovenop komt nog weer een klein beetje detail met een nitrocellulose lak (satin white).
Nu vraag ik me dus af of nitro en alkyd elkaar niet bijten. Ik heb helaas geen primer meer over om even een fatsoenlijk testplankje te maken, en ik hoop dat er hier iemand is die deze combi (nitro-alkyd-nitro) al eens heeft geprobeerd.
Het lijstje ergens aan het begin van dit topic bied helaas geen uitsluitsel.
Iemand suggesties?
Ik zou er niet aan beginnen. Mijn ervaring: het liefst alles van hetzelfde merk en type. En steeds vantevoren proefstukjes maken; en die ook testen door ze te schuren, dat kan ook wel eens verrassingen opleveren.
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Dat was mijn gedachtengang ook al inderdaad. Maar toch even uit kostenoogpunt even vragen of het kan
Morgen dus maar even een extra busje nitro rood halen. Oh en een goed verfmasker, want nitro is nasty...
Op dit moment heb ik alleen de primer nog op de gitaar zitten. Ik kan helaas niet verder omdat de luchtvochtigheid wat aan de hoge kant is en dan kan nitrolak wit uitslaan.
even een vraagje:
ik ben net klaar met het schuren van de body van mijn strat, wat moet er nu eerst op?
ik wil er een dichte kleurlak opsmeren, met een satin clearcoat.
kan iemand mij vertellen welke primer, kleurlak en blanke lak ik het best samen kan gebruiken als ik straks de gamma/praxis opzoek?
bvd
Ik sta op het punt een telecaster te kopen , deze heeft een Alder (Warmoth) bodie , deze bodie is geoliet . Ik vind de kleur echter niet zo mooi (licht bruin) en zou hem donkerder willen hebben .
Moet ik de bodie bv eerst reinigen (waarmee) of kan ik gewoon een donkerde kleur aanbrengen? En welke olie is aan te raden?
Alvast veel dank.
Ik zie dat olie maar in 1 kleur te krijgen is , moet je deze zelf kleuren en waarmee?
O'ja ik heb de tele inmiddels gekocht dus nu is het concreet.
als ik mijn body gemaakt heb, wil ik de kleur vintage white hebben.
hoe kan ik aan die kleur komen?
gewoon histor verf van de gamma halen?
(de kleur die er naar mijn idee op lijkt heet "juni"),
kan ik dat dan aanbrengen met kwast of roller?
G&Jazz...
Aloha,
Enig idee hoe ik een soortgelijke finish krijg op Essen? Sommige zeggen zandstralen, anderen zeggen grain filler. Moet ik dan grijze filler hebben en daarna zwart beitsen of iets?
![]()
Favorieten/bladwijzers