Han zegt niet dat er nooit uitleg wordt gegeven, maar dat niet overal uitleg bij wordt gegeven.
Dat lijkt me een redelijk belangrijk verschil.
Zeker en vast. Maar dat had ik er even niet uit begrepen. Dank voor je aanvulling.
Mwa...
Hij doet me denken aan iemand die ik ben. ..![]()
.....of heet dat nu een spelfoutje?!![]()
Gaarne weer enigszins substantiële en constructieve bijdragen in dit topic, ad hominems mogen via PM als daar behoefte aan is.
Schrijfsels: www.sprookjesinmineur.nl
Kan me het nut van het hele berispingensysteem en de bijbehorende punten en de consequenties daar weer van nog 's uitgelegd worden? Ik snap het niet helemaal..
Tupelo en ik zijn laatst geband voor "no reason specified", ik gok vanwege een woord wat eigenlijk heel gebruikelijk is in offtopic. Je kan zelfs stellen dat het woord tot de slogan van offtopic behoort. En of het gepast of niet was op dat moment, drie dagen ban lijkt me een vrij harde maatregel, helemaal omdat ik geen punten had staan, die waren allemaal verlopen. Ook geen berisping, niks. Kan dat hele belerende kutsysteem dan niet gewoon door de plee gespoeld worden als er toch niet mee gewerkt wordt?
Er wordt wel degelijk mee gewerkt. Het heeft een waarschuwende functie voor de gebruiker en een administratieve functie voor de mods. Heeft de ene mod een waarschuwing (berisping) gegeven, dan weten de andere mods dat doordat het in het berispingen systeem word bijgehouden.
Het sluit echter niet uit dat er ook 'per direct' bans kunnen worden uitgedeeld. Zoals in een geval dat iemand 'voor de lol' grof wordt uitgescholden en anderen daarop inhaken. Dat jij dat een normaal woord vindt binnen een bepaalde context: prima, maar die context was hier ver te zoeken.
Voor persoonlijke vragen over een maatregel kun je verder per PB terecht bij de mod die je de ban heeft opgelegd.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Er werd niet vermeld wie de ban heeft gegeven of wat de reden was, maar dat is ook wel mierenneuken, ik weet wel vrij zeker de wie en waarom in deze zaak (hoi Bert) en de ban kwam me verder wel goed uit ivm school. Maar het verbaasde me gewoon en al helemaal de ban van Tupelo, die had zich nog een paar keer verontschuldigt in het topic. En dat die context ver te zoeken is, hou op man, ongeschreven gouden regel is toch wel 'foto van een mooie jonge meid' + 'grote groep verveelde hitsige mannetjes' = 'obscene opmerkingen', en ook dat viel reuze mee. De selectieve beschermingspositie die sommige mods innemen ten opzichte van andere leden is wel heel erg bloody fucking obvious.
Ik heb gister, direct na mijn ban, precies hetzelfde geflikt, omdat ik me nogal verveelde.. Vooralsnog niks over gehoord, was het deze keer dan wel in de context? 'kweenie, volgens mij niet hoor.
Maar goed, ik kan dat hele berispingen- en puntensysteem gewoon niet serieus nemen als er niet serieus mee gewerkt wordt. De waarschuwende en administratieve functie is toch ook helemaal zoek als mods daar omheen gaan werken en de gebruiker ook geen melding krijgt van de reden? In het geval van mijn ban had, in mijn ogen, een berisping met een paar puntjes volstaan, plus een verwijdering van het bericht. Dat is een maatregel die ook makkelijk te herhalen en te controleren valt, dat maakt de boel er wel duidelijker op. En bij het overschrijden van een aantal punten (5 was het?) kan er dan een ban volgen, dàt is duidelijk. Willekeurige vrije acties niet. En allebei langs elkaar heen gebruiken al helemaal niet.
Eigenlijk heb je gewoon gelijk Hoofd, voor het goed functioneren van het berispingensysteem moet het consequent gebruikt worden door alle mods. Zodra je ook nog je eigen systeempje gebruikt kun je het berispingensysteem net zo goed in de prullenbak gooien.
Schrijfsels: www.sprookjesinmineur.nl
Favorieten/bladwijzers