Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 12 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 115

Standaard

Deze week de Blackheart little giant besteld. Gaat straks door een 1912. Ik ben benieuwd. Topje op de gok gekocht. Ik vond hem op youtube te gek klinken met strats namelijk. Kost 155 euro bij Thomann, dus vond ik het een gokje waard.

Als het me lukt zal ik pics en sounds posten.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Dan is jouw pa blijkbaar slecht in z'n werk.
    Leuk ampie!
    tja hij kan er ook niets aan doen, als er op het plein voor hem een knokpartij is iedere week door een stel dronken lui die iedere week hetzelfde flikken
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek Bekijk bericht
    veenedaal is een kutstad m'n pa beveiligd daar bijna alle kroegen en feesten en het is altijd vechten

ontopic:

mijn stukje speelgoed:
    Ik heb hem ook getest, en uitvoerig op Youtube vergeleken met andere kleintjes, en ik moet zeggen, voor een stratocaster blijft dit versterkertje toch ideaal. Vind hem vele malen lekkerder dan die kleine blauwe ibanez, de GA5 en de Epi (VJ heet dat ding geloof ik.) Alleen die kleinste Blackheart wil ik nog wel aan de tand voelen, maar van wat ik op Youtube zag zal die fender mijn favoriet blijven op een strat. Vond hem ook heel erg lekker reageren op een tubescreamer en op de volumepot (zat wel een treblebleedcap op). Toneregeling ontbrak voor mij niet echt, want op de gitaar werkt het prima met deze versterker. Enige minpunt vind ik toch de net te kleine speaker.

Moet er wel bij zeggen dat ik alleen clean of met een heel klein randje speel.

Edit: Ik denk dat een simpel A/B boxje ook een hele aanvulling kan zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Moet er wel bij zeggen dat ik alleen clean of met een heel klein randje speel.
    Die kleine Vox dan al geprobeerd ? Staat op vorige pagina denk ik.
    Ben zeker nieuwsgierig naar andere meningen erover, vermits mijn amp-kennis niet zo superuitgebreid is.

Senior Member

Standaard

Zit eigenlijk een beetje te wachten op ervaringen met de blackstar ht-5..
    of is de 5 watt net te hoog?

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Broosje Bekijk bericht
    Die kleine Vox dan al geprobeerd ? Staat op vorige pagina denk ik.
    Ben zeker nieuwsgierig naar andere meningen erover, vermits mijn amp-kennis niet zo superuitgebreid is.
    Nee, maar ik vind hem eigenlijk net iets te duur voor extra speeltje erbij. Heb al een kleine hele goeie buizenversterker (Madamp A15MKII).

Ook ontdek ik altijd als ik een versterker echt lekker vind klinken dat er 6v6 buizen in zitten, en als ik hem minder vind klinken, dan is het vaak EL34

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb geen flauw idee wat het verschil tussen die buizen is, misschien is het toeval? Als iemand het antwoord weet, dan hoor ik het graag.

Standaard

EL34 is meer britse sound (marshall), 6L6/6V6 is een stuk cleaner (breekt minder snel op), denk aan Mesa clean en Fender clean, of die ultrastrakke metal-amps.

Ik heb zelf een DSL50 (el34) die ik ook erg lekker vind met strat, maar toch allesbehalve clean. Daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar de blackheart. De drive die dat ding heeft lijkt me erg fijn, evenals de combi met een overdrive om hem te pushen.

Wanneer je voorkeur naar clean uit gaat kan ik me voorstellen dat je eerder voor de fender-achtige miniamp gaat (al heeft de blackheart een el84, en geen el34).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renin Bekijk bericht
    EL34 is meer britse sound (marshall), 6L6/6V6 is een stuk cleaner (breekt minder snel op), denk aan Mesa clean en Fender clean, of die ultrastrakke metal-amps.
    ................

6V6 is behoorlijk anders dan 6L6, qua scheur meer richting EL34 en qua clean (wel) 6L6 achtig.

PUUR alleen de eindbuizen zeggen eigenlijk niets over de specifieke sound v/e amp maar door het veranderen van eindbuizen (indien nodig/indien verstandig) kun je wel wat andere kleuring aanbrengen.

'n Marshall met 6L6s wordt niet direct 'n Fender en 'n Fender met EL34s is niet automatisch 'n Marshall.....

Standaard

Kijk, dat wist ik dan niet. Het is ook wat algemeen gesteld. Het was meer bedoeld om een richting aan te geven waar je je geluid moet zoeken (in welke hoek). Dat verschil tussen 6v6 en 6l6 wist ik niet. Is dat verschil dan ook grofweg hetzelfde tussen el34 en el84? (de el84 cleaner dan de el34?)

Moderator

Music

[nostalgie modus]Doet me wel heeeeel erg aan de begindagen van het forum denken toen e qua adviezen op amp gebied niet veel meer kwam dan "voor clean een Twin"en "voor scheur een JCM800". De tweede vaste kreet was zo ongeveer dit rijtje over hoe eindbuizen klinken[/nostalgie modus]
    Dat een eindbuis in veel beperktere mate een eigen klank heeft dan vaak wordt beweerd is me de laatste jaren wel duidelijk geworden. Het type eindbuis wordt gekoppeld aan een type amp en da's te kort door de bocht.
    Tot op zekere hoogte kun je zeggen: een eindbuis klinkt zoals datgene waar -ie mee gevoed wordt. Daarmee bedoel ik niet dat een eindbuis een neutrale versterking geeft, verre van, maar wat er zich vóór die eindbuis afspeelt is in de meeste gevallen veel belangrijker.
    Omdat er EL34's in een JCM800 zitten wil dat niet zeggen dat dat scheurbuizen zijn. En omdat er 6L6 in een Twin zitten wil dat niet zeggen dat dat cleane buizen zijn. Het duo EL84's in mijn maats Studiotone blijven op het cleane kanaal langer clean dan in mijn 18W kloon. Mijn 2x6V6 amp is een lastig ding om clean te krijgen etc. etc.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten