Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 52 van 85 EersteEerste ... 242505152535462 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 511 t/m 520 van 842

Discussie: Over de moderatie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Ik hoop dat dat forumgeweten niet op jezelf slaat
    Dit was dus een voorbeeld van dat het niet gebeurde dat een mod het modereren aan iemand anders over laat. Als jij zegt dat het doorgaans 'standaard beleid' is dat het wél zo gaat, vind ik het prima, kan ik toejuichen, maar als ik tegen zo'n voorbeeld aan loop ben ik altijd bang dat ik niet de enige ben. Het ging me ook een beetje om op de manier waarop je de discussie in deze thread weer opende en mijn gedeletete post daarbij betrok. Dat vond ik enigszins stijlloos en als je dat niet had gedaan, dan had ik me er waarschijnlijk niet eens druk over gemaakt.

Daar komt Bert K weer z'n niet constructieve plasje doen als het weer eens over het forum gaat. Nou sorry hoor. Ik gooi niet graag met dooddoeners, maar je snapt natuurlijk wel dat het niet om die ene post gaat. Overigens denk ik dat Han S capabel genoeg is om zelf iets uit te praten, maar ik snap dat je hoge nood hebt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Als ik het allemaal beter weet en kan, dan zeg ik dus allemaal onterechte dingen in jouw ogen? En als Ido niet op jullie mails reageert, waarom zou hij wel op mijn mail reageren?
    Ik ga ook niet ontkennen dat ik af en toe (bewust) zit te zeiken hoor. Ik vind het hier een fijn forum en dat wil ik niet laten verpesten. Ik heb zo af en toe wel mijn vraagtekens bij bepaalde dingen, maar daaruit blijkt m.i. alleen maar betrokkenheid. Dat mag jij een 'geweten' noemen als jij dat wil.
    Bram, we hebben een topic in Algemeen waar je kritiek mag spuien op de mods en hun beleid. We hebben ook een forum waar de mods elkaar in de haren vliegen, maar dat kun je niet zien. Maar geloof maar dat mods onder elkaar bij tijden helemaal niet zo vriendelijk zijn. Maakt allemaal niet uit, kunnen we prima tegen.
    Ok, we zijn óf expres om de 'hete brij' heen aan het draaien, of het ligt aan het chattopic, maar ik heb het idee dat m'n posts helemaal niet gelezen worden. Er wordt in ieder geval niet op ingegaan. Misschien hier dan wel

Moderator

Standaard

Bram toch, het gaat om dit bericht wat ik in het bizarre nieuws postte, maar achteraf vond dat het beter in het chat-topic geplaats had kunnen worden, het dus verwijderde en het opnieuw postte in de chat:

Sorry, een ander onderwerp: ik lees net dat Yolanthe bij Jan Smit vandaan is en eigenlijk verbaast mij dat niets.
    En er was nog maar één reactie, die van jou:

sorry, maar boeiiiûhhhh
    Niet echt een sterke bijdrage en je dacht dat ik hem heb verwijderd vanwege jouw inhoudelijke hoogstandje. Is niet zo hoor, het is gewoon een dorpsroddel en ik vond die beter op zijn plek in de chat en dus sloeg jouw post helemaal nergens meer op, sterker nog, hij zou onder deze post terechtgekomen zijn:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Het zou de VVD sieren als ze die neerbuigende tekst zelf ook zouden verwijderen.

(Verder hadden ze wel een punt, hoort natuurlijk niet in dat examen thuis.)
    Kun je je enigszins voorstellen hoe Bert daarop gereageerd zou hebben Bram?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Maar waarom dan niet beide posts verplaatst? Had een hoop gedoe gescheelt..
    .........

Senior Member

Standaard

Bram toch, het gaat om dit bericht wat ik in het bizarre nieuws postte, maar achteraf vond dat het beter in het chat-topic geplaats had kunnen worden, het dus verwijderde en het opnieuw postte in de chat:

En er was nog maar één reactie, die van jou:

Niet echt een sterke bijdrage en je dacht dat ik hem heb verwijderd vanwege jouw inhoudelijke hoogstandje. Is niet zo hoor, het is gewoon een dorpsroddel en ik vond die beter op zijn plek in de chat en dus sloeg jouw post helemaal nergens meer op, sterker nog, hij zou onder deze post terechtgekomen zijn:

Kun je je enigszins voorstellen hoe Bert daarop gereageerd zou hebben Bram?
    Mijn post was in de eerste plaats natuurlijk gericht op jouw mededeling over Jan Smitje en Yolanthe (over inhoudelijke hoogstandjes gesproken ). Als het werkelijk zo had geleken dat het een reactie op Bert K's post was, dan had ik er wel een quootje bij geplaatst. Het was me in ieder geval nog niet opgevallen dat er tussen jouw en mijn post eentje tussen zat, maar soit. Het was geen inhoudelijke of constructieve bijdrage van mij, maar eerlijk gezegd zal de relatie van Jan en Yo me ook werkelijk een gigantische rotzorg zijn, zeker als we het over belangrijke zaken als 'linkse propaganda in examenvragen' hebben

Nogmaals: het was me ook een werkelijke rotzorg geweest als beide posts voor altijd van de aardbodem waren verdwenen en ze niet meer ter sprake waren gekomen. Dat is dus niet het geval.
    Als jij bij nader inzien het toch een onderwerp voor een andere thread vond, dan had je je danoontje-powers ook wel kunnen gebruiken om beide posts te verplaatsen naar die andere thread i.p.v. 'm te wissen, een nieuwe post te plaatsen en zijdelings nog een opmerking over m'n verdwenen post te maken. Ik blijf het toch vreemd vinden dat jij dát blijkbaar nog steeds meer dan normaal vindt.

Standaard

Even samenvattend:

- Han plaatst een bericht in "bizarre nieuwsberichten" over Y&J
    - Han besluit dat dat niet de juiste plek is voor een dergelijk futiel onderwerp en verwijdert het bericht + de enige reactie die er op gekomen is.
    - Han plaatst het bericht opnieuw in het chat-topic, hij gebruikt daarbij niet de voor handen zijnde technische hulpmiddelen.

Het netto resultaat is dat twee berichten verplaatst worden naar het topic waar het beter op zijn plek is, dat was ook het resultaat geweest als hij de berichten werkelijk had verplaats, maar ik kan me voorstellen dat Han wellicht niet weet hoe dat werkt of daar op dat moment even niet aan dacht.

Maar het is het eindresultaat dat telt en daarin denk ik dat Han niks verkeerd heeft gedaan.

Kleine opmerking aan het adres van Bram+, dit topic is eigenlijk niet bedoeld voor individuele incidenten, dat had je best via PM kunnen regelen.

Moderator

Standaard

Goeiemorgen, het waren twee heel korte posts die beiden nergens over gaan. Moet je mij eens uitleggen wat er verloren is gegaan. Bram loopt dar al een halve dag over te mauwen, Bert heeft hem op niet mis te verstane wijze te kennen gegeven hoe Bert er over denkt. Mith zegt ongeveer hetzelfde als Bert, maar op een andere (impliciete) manier.

Ik ben benieuwd hoe lang we er nog over moeten doorgaan, heb je enig idee Bram?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mithrandir Bekijk bericht
    Het netto resultaat is dat twee berichten verplaatst worden naar het topic waar het beter op zijn plek is, dat was ook het resultaat geweest als hij de berichten werkelijk had verplaats, maar ik kan me voorstellen dat Han wellicht niet weet hoe dat werkt of daar op dat moment even niet aan dacht.

Maar het is het eindresultaat dat telt en daarin denk ik dat Han niks verkeerd heeft gedaan.

Kleine opmerking aan het adres van Bram+, dit topic is eigenlijk niet bedoeld voor individuele incidenten, dat had je best via PM kunnen regelen.
    Het netto eindresultaat was dat de reactie van Bram+ NIET werd veplaatst.

Kan me voorstellen dat dat raar overkomt.
    Niet dat ik beide posts verder boeiend vond.
    .........

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mithrandir Bekijk bericht
    Even samenvattend:

- Han plaatst een bericht in "bizarre nieuwsberichten" over Y&J
    - Han besluit dat dat niet de juiste plek is voor een dergelijk futiel onderwerp en verwijdert het bericht + de enige reactie die er op gekomen is.
    - Han plaatst het bericht opnieuw in het chat-topic, hij gebruikt daarbij niet de voor handen zijnde technische hulpmiddelen.

Inderdaad, maar aangezien jij er nou ook al algemeen op gereageerd hebt lijkt 't me daar nu te laat voor.

Je samenvatting klopte trouwens niet:
    - Han plaatst summier bericht over J+Y.
    - Bram post: boeiiiiûhhh
    - Han verwijdert beide berichten (om wat voor 'n reden dan ook) en plaatst nieuw bericht in andere thread met zijdelings 'n 'sneer' in mijn richting. Niet dezelfde twee berichten dus en netto niet hetzelfde resultaat.

Het eerste, 'algemene', punt is m.i. al wel deels opgelost: Han geeft zelf al aan dat het doorgaans de bedoeling is dat wanneer een mod op enige wijze bij een 'discussie' betrokken is, het modereren aan andere mods overlaat. Daar ging 't me in de eerste plaats om, want het leek er even op dat Han twee petten tegelijk op had. Hieruit kan ik ook opmaken dat hij misschien wel beseft dat hij het niet superhandig had aangepakt, maar dat is speculatie mijnerzijds.

Wat ook had kunnen gebeuren is dat ík een PM'tje had ontvangen over m'n verwijderde bericht (hoewel ik uiteraard toegeef dat 't een weinig constructief bericht was, maar dat is in lijn met wat toegestaan is hier dacht ik), in de trant van: "Bram, ik verwijder je bericht, niet omdat 't bericht me niet aanstaat, maar omdat ik de discussie naar een andere thread wil verplaatsen". Je snapt dat dat in dit geval heel anders overkomt dan hoe het nu gegaan is.

Moderator

Standaard

Sorry Marrie, maar ik had dit:

sorry, maar boeiiiûhhhh
    dus moeten verplaatsen? En wat is daarvan de belangrijkheidsfactor?

Ik denk dat ik Ido maar een mail ga sturen om te vragen voor een extra subforum: de azijnpissershoek. Nee hoor, ik ben niet boos te krijgen, maar ik krijg hier jeuk van aan den sack.

Senior Member

Standaard

Goeiemorgen, het waren twee heel korte posts die beiden nergens over gaan. Moet je mij eens uitleggen wat er verloren is gegaan. Bram loopt dar al een halve dag over te mauwen, Bert heeft hem op niet mis te verstane wijze te kennen gegeven hoe Bert er over denkt. Mith zegt ongeveer hetzelfde als Bert, maar op een andere (impliciete) manier.

Ik ben benieuwd hoe lang we er nog over moeten doorgaan, heb je enig idee Bram?
    Je zult misschien ook wel inzien dat het een beetje bij jezelf ligt. Ik heb ook al aangegeven dat het niet alleen om die twee berichten gaat (dooddoener van mezelf, maar anders blijven we daar weer op steken). Soit, zie me vorige post.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten