Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Waar staat je wah en welk been gebruik je?

Aantal stemmers
171. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Rechtshandig, dus rechterbeen aan de rechterkant

100 58,48%
  • Rechtshandig, dus linkerbeen aan de linkerkant

19 11,11%
  • Linkshandig, dus linkerbeen aan de linkerkant

5 2,92%
  • Linkshandig, dus rechterbeen aan de rechterkantkant

14 8,19%
  • Geen voorkeur/het stond al zo/mijn kabels zijn te kort/etc

8 4,68%
  • Nooit over nagedacht en ga ik ook niet doen.

11 6,43%
  • Ik ga gelijk proberen wat het fijnst is!

3 1,75%
  • Anders, namelijk:

11 6,43%
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 66
    Senior Member

Standaard Ben jij links of rechts benig? (wah/volume/expressie)

Dames, Heren,

Wat mij opvalt in het "post foto's van je pedalboard"-topic is dat bijna iedereen de wah, volume en andere gaspedalen aan de rechterzijde van het bord plaatst.

Ik ben zelf beginnend wah'er, maar omdat ik rechtshandig ben heeft mijn linkerbeen meer ruimte om gas te geven dan mijn rechter en ben ik dus geneigd om de wah aan de linkerkant te plaatsen...

Hoe zit dat bij jullie? Hebben jullie bewust voor een been en/of plaatsing op je bord gekozen?

Standaard

tjah; leuke vraag!

Ik zelf ben ook rechtshandig, rechtsbening, maar links-wahig!.. Mijn gitaar hing vroeger vrij laag en rustte op mijn rechterbovendij, dus wah'en vond ik handiger links. Zodoende had ik ook altijd problemen met multieffecten, gezien ze hier rechts zitten.

Hij staat dus nu bewust links op mijn pedalenkist, enigssinds onhandig, gezien de pedalen hun input meestal ana de rechterkant hebben, maar owke..

Guitars -> Pedals -> Amps

Senior Member

Standaard

Rechtshandig -benig en wahig (leuk woord voor de taalnazi's trouwens). Ik wah ook wel eens met links, maar dat gaat wat minder gecontroleerd (te schokkerig). Kwestie van wennen ook denk ik. Nooitover nagedacht trouwens, gewoon neergezet ... Trouwens lastig als je je wah links hebt, moet je al je kabels op je pedalboard 'omleggen' ivm de plaatsing van de in-out-puts van pedalen ...

Member

Standaard

Ik wissel vaak af tussen rechts en links (ik ben rechtshandig). Tis maar net waar ik zin in heb De reden dat ik mijn wah rechts op mijn board heb geplaatst is dat hij vooraan in mijn signaalketen staat. Zou'k hem aan de andere kant van mijn board plaatsen zou'k óf alles in spiegelbeeld moeten zetten (heb je wel gekloot met het input rechts, output links-verhaal), of een langere kabel tussen mijn wah en mijn overige pedalen moeten plaatsen. Dat hij rechts staat is dus puur praktisch. Heeft verder niets met mijn benen te maken :P

Senior Member

Standaard

't Is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.
    Ik heb hem liever rechts, maar dat komt waarschijnlijk puur doordat ik het me zo ooit heb aangeleerd.
    Ook al heb je je Wah aan de rechterkant van je board dan kun je hem toch nog prima met links bedienen hoor.
    Afgelopen weekend tijdens een optreden per ongeluk met links ge-wah-t maar dat was geen succes. Ik heb geen contrôle dan.
    Het kwam ook doordat er erg weing ruimte op het podium was en m'n pedalboard daardoor helemaal in de linkerhoek van het podium stond en de Wah dus met links makkelijker te bereiken was.

Banned

Standaard Anders nml...

Rechtshandig, Wah met Linkerbeen op rechterkant v/h bord..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RiffMeister Bekijk bericht
    Rechtshandig, Wah met Linkerbeen op rechterkant v/h bord..
    Ja, maar als ik die combi er ook tussen moest zetten werden het er wel erg veel

Wah aan rechterkant om lange kabels te voorkomen?

Standaard

Ik wah met beide benen (niet tegelijk natuurlijk) begin met rechts totdat links moe wordt en andersom...

Senior Member

Standaard

Ik ben linkshandig, maar speel rechtshandig gitaar. Mijn wah staat ook rechts (als eerste in de keten).

Met mijn les paul op mijn knieen is het idd wat lastiger, maar dat is gewoon wennen. Zakk Wylde en Slash kunnen het ook, dusssss
    "Echte mannen spelen een Les Paul op een Marshall...."

Standaard

Ik vind het heerlijk om te wah-en met m'n linkerbeen. helaas zijn wah pedalen onhandig van opzet (jacks vast op printplaat, dus lastig om te draaien, dc-input linker zijde), dat het altijd een geklooi is om het fijn aan te sluiten. Op het moment gebruik ik m'n wah niet, maar dat gaat vast weer veranderen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten