Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 13 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 130

Discussie: Backplate van racks

Senior Member

Standaard

Goedkope stekkers zijn soms slap, wiebelig, slecht te solderen, niet goed passend, snel stuk, enz enz. (valt vaak reuze mee). Daarom minder geschikt voor intensief "on the road" gebruik. Over slecht contact zou ik me niet teveel zorgen maken. De contacten van een cheapo plug zullen vast sneller oxideren dan duur spul, maar daar zul je bij normaal gebruik weinig last van hebben. Bezuinig op pluggen waar het kan en waar het nodig is (toch, als je centen hebt, zou ik niet moeilijk doen). Als je in de toekomst aan een groter, beter, |vul hier zelf een superlatief in| rack toe bent kun je altijd nog nog met betere/ duurdere spullen aan de slag.
    Laatst gewijzigd door Johannes; 14 mei 2009 om 04:45

Senior Member

Standaard

Ik denk dat ik dan de gitaar-signaal (send return) chassis-delen maar van Neutrik doe.
    De rest van die goedkope meuk.

Ik ben inderdaad van plan om in de toekomst te gaan uitbreiden met een powerconditioner o.i.d. en misschien nog wel meer van dat leuke spul.

Senior Member

Standaard

Gewoon doen dan. Mocht het alsnog kapot gaan (which I doubt) dan koop je toch de betere Neutrik-versie?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Ik zeg nog maar eens: als het goed contact maar, maakt het helemaal NIKS uit wat voor spul je gebruikt.

In de hi-fi wereld zijn er ook van die idioten die voor 1 meter kabel 100 euro of meer neertellen (dat heten dan geen kabels, nee meneer, dat is een interlink).
    En of dat uitmaakt!
    Je moet alleen niet denken dat een interlink van 250 euro veel toegevoegde waarde zal hebben op een JVC-setje van 500 euro. Ik heb zelf wel degelijk verschil gemerkt bij het vervangen van de standaard bekabeling van mijn Hifi-set. Maar dit is niet echt een standaard Hifi setje (om een idee te geven, het 3jaar oude VW'tje van m'n vriendin was goedkoper in aanschaf). Kortom, het moet in balans en in verhouding zijn.

Vergulde pluggen zijn wel degelijk een toegevoegde waarde op de langere termijn. Zo heb ik al meer als eens pluggen moeten vervangen omdat deze gruwlijk waren geoxideerd met een flink dynamiek verlies in mijn geluid als gevolg.

Kabels idem dito. Goedkope kabels hebben vaak een erg dunne kern, zijn intern erg snel breekbaar, hebben een slechte afscherming en hebben last van oxidatie op de langere termijn. Je hoeft echt geen 30euro per meter uit te geven, maar er is wel degelijk een groot verschil tussen kabels van 0,50euro p/m en 3,- p/m.

De ene situatie is de andere niet, maar als ik mijn rack uit de vrachtwagen rol en aansluit, moet het gewoon werken. Een mankement of defect is geen optie en dan neem je geen risico. Voor thuisgebruikers is het uiteraard een heel ander verhaal. Hetzelfde geldt voor degene die hun apparatuur zelf vervoeren en opbouwen. Kortom, iedereen zal voor zichzelf moeten beoordelen en uitzoeken welke bekabeling aangeschaft wordt. Maar een dure preamp met een slecht afgeschermd en geoxideerd jackkabeltje is natuurlijk doodzonde.
    Laatst gewijzigd door Chiel; 14 mei 2009 om 11:21

Senior Member

Standaard

GVD jongens!!!
    Mijn XLR 5aderige adapter blijkt dus geen chassisdeel te zijn :S. Hij past NET, maar het ziet er niet echt netjes uit. Furthermore blijkt mijn 5aderige XLR-plug geen XLR-plug te zijn, maar een DIN :S:S:S:S:S. DAAROM vroeg ik dus om hulp......
    Hier de XLR adapter en hier de DIN-plug. Dat van die plug is echt heel stom van me, maar wie bedenkt in godsnaam zo'n soort XLR onderdeel. GRRRRRRRRRRRRRR
    Misschien kan ik vanmiddag in Amsterdam naar een zaakje waar me wellicht kunnen helpen. Maar het zit er dus in dat ik BEIDE onderdelen nieuw moet kopen .

Verder, de jackchassisdelen blijken stereo te zijn. Waarom staat dat er niet?! En deze zijn ook D-type (staat bij de XLR ook, maar zijn dus niet hetzelfde :@).

Senior Member

Standaard

Jack Chassisdelen zijn altijd stereo. Eén pin dus niet gebruiken, enkel Tip en gnd.

Senior Member

Standaard

Dat van die DIN plug had ik ook gezien ja, die staat verkeerd geïndexeerd op de site.
    De XLR die jij hebt besteld is bedooeld om direct op een printplaat te solderen.
    Je moet deze hebben vermoed ik.

En inderdaad, de jacks zijn altijd stereo.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Dat van die DIN plug had ik ook gezien ja, die staat verkeerd geïndexeerd op de site.
    De XLR die jij hebt besteld is bedooeld om direct op een printplaat te solderen.
    Je moet deze hebben vermoed ik.

En inderdaad, de jacks zijn altijd stereo.
    Die ziet er inderdaad bekender uit. Vanmiddag ga ik ff naar een shop in Amsterdam en die zullen zoiets ook wel hebben. Als het niet heel veel duurder wordt neem ik daar iets mee. En dan helaas ook een nieuwe (goeie) XLR5aderige stekker. Want DIN past er niet op . Daarvoor heb ik zoiets nodig toch? Kan dus rekenen op MINSTENS 12 euro. Fucking duur zeg! Maar ja, ik wil ze eigenlijk wel vandaag al in huis hebben...

Senior Member

Standaard

Ja, dat is de goeie. Die 5-polige XLR stekkers zijn bijna 3 x zo duur als de 3-polige, bummer.
    Volgens mij kun je de onderdelen die je verkeerd hebt besteld bij Thomann zo weer terug sturen en krijg je je geld terug.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten