Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 13 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 130

Discussie: Backplate van racks

Senior Member

Standaard

Als het goed contact maakt, maakt het volgens mij echt geen ruk uit wat je pakt. (d'r gaat toch alleen 'electriciteit' doorheen). ( en ja, dat geldt wat mij betreft OOK voor kabels waar je gitaarsignaal doorheen gaat)

Natuurlijk zullen de wat duurdere/bekendere merken wat beter scoren in de categorie duurzaamheid, maar wat heeft zo'n stekker nou te lijden..Helemaal niks (ervan uitgaand dat dit de stekker is die in je rack blijft zitten)

Senior Member

Standaard

Ja, de chassis-delen blijven uiteraard in het rack maar ze worden wel veelvuldig gebruikt.
    Door de XLR stekkers gaat alleen midi, 2 x 9 Volt en een schakel signaal voor de JVM410H.
    Die laatste is in principe gewoon een signaal kabel maar ben ik van plan om samen met 9V op een XLR stekker aan te sluiten.
    Twee van de jack chassis-delen worden gebruikt voor gitaar-signaal (Send/Return).
    De andere twee voor het schakelen van de verschillende amps.
    Zou het voor het gitaar-signaal veel uitmaken of ik hiervoor de duurdere versie neem?

Ik heb even een berekening gemaakt en het scheelt zo'n €48,-!! (€20,- tegen €68,-) als ik de goedkopere neem.

Senior Member

Standaard

Voor gitaarsignaal neem ik geen risico en ga ik voor deze Neutrik pluggen en kabel van Cordial. Vergulde pluggen schijnen onzin te zijn, maar ik vind ze goed. Zorg iig dat de soldeerpunten goed zijn en er genoeg koper in de kabel zit.
    Qua signaalverbindingen doe ik het een stukje rustiger aan, zoals Hole ook al zegt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ja, de chassis-delen blijven uiteraard in het rack maar ze worden wel veelvuldig gebruikt.
    Door de XLR stekkers gaat alleen midi, 2 x 9 Volt en een schakel signaal voor de JVM410H.
    Die laatste is in principe gewoon een signaal kabel maar ben ik van plan om samen met 9V op een XLR stekker aan te sluiten.
    Twee van de jack chassis-delen worden gebruikt voor gitaar-signaal (Send/Return).
    De andere twee voor het schakelen van de verschillende amps.
    Zou het voor het gitaar-signaal veel uitmaken of ik hiervoor de duurdere versie neem?

Ik heb even een berekening gemaakt en het scheelt zo'n €48,-!! (€20,- tegen €68,-) als ik de goedkopere neem.
    Ik zou voor de € 20,- gaan, flinke kans dat je in de (nabije) toekomst toch nog aanpassingen gaat doen aan je gear. De voordeligere optie is dan zeer geschikt om te testen of dit globale idee goed werkt.

Senior Member

Standaard

Ik zeg nog maar eens: als het goed contact maar, maakt het helemaal NIKS uit wat voor spul je gebruikt.

In de hi-fi wereld zijn er ook van die idioten die voor 1 meter kabel 100 euro of meer neertellen (dat heten dan geen kabels, nee meneer, dat is een interlink).

Wetenschappelijk is niet aangetoond dat dit enig effect heeft. Ik gebruik zelf (voor mijn 5.1 setup) kabel van de bouwmarkt van 1 euro de meter. PRIMA.

Ook eens een blinde test gedaad tussen zo'n el-cheapo kabel en een " interlink" ...9 van de 10 mensen kozen de goedkope of hoorden geen verschil.

Natuurlijk is een goede shielding wel belangrijk, zeker in een rack, maar in principe is een kabel een kabel..dus pak niet het duurste van het duurste, neem de gulden midden weg

Kijk maar eens hier

Senior Member

Standaard

Maar er staat ook zoiets:
    Of een signaal door buizen of door transistoren versterkt wordt maakt niets uit in de kwaliteit of de klank van het geluid. Een goede buizenversterker is alleen veel duurder.
    Buizen "klinken" alleen anders dan transistoren als je ze stuk gooit.

Als het om HiFi weergave gaat mogen versterkers en zo geen eigen "karakter" hebben. Het enige wat telt is een zo goed mogelijke getrouwheid aan het orgineel.
    Ik denk dat het over Hifi gaat, maar vertel een gitarist dit verhaaltje maar eens over zijn buizenversterker...
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 13 mei 2009 om 22:06

Senior Member

Standaard

Ja

bij hifi gaat het om natuurgetrouwe weergave van het geluid, bij gitaren juist om kleuring door de versterker

Senior Member

Standaard

True. Maar waarom zijn buizenversterkers dan toch zo geliefd bij hifi-fanaten? Zal toch wel íets goeds aan zijn?

Senior Member

Standaard

tja.

Als het duurder is, dan zal het wel beter zijn...toch

Senior Member

Standaard

So they say :P

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten