Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 43 EersteEerste ... 8161718192028 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 429

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grizzly Bekijk bericht
    Misschien balen Aaron, maar wel een moedige beslissing en idd terug naar de roots.
    Keep it simple
    Ach, de tijd van balen is wel voorbij. Ik ben juli vorig jaar aan deze begonnen en alles ging goed tot de afwerking. In de tussentijd, aanvankelijk het wachten op uitharden enzo, heb ik 3 andere gitaren gemaakt. En zowat al die tijd hebben body en hals in een hoekje van de bank staan wachten.
    Nu zijn het weer gewoon bijna voltooide onderdelen waarvan ik met niet al te veel werk een leuk gitaartje kan maken.

En ik begon weer zo'n gevoel te krijgen: wat zal ik eens gaan doen? Nou, daar staat nog een bouwpakketje

't Gaat wel een raar ding worden; eigenlijk gebaseerd op hetzelfde idee als de allereerste. Ik merk dat ik in de loop van de tijd flink anders tegen ontwerpen aan ben gaan kijken. Maar deze zal spoedig voltooid zijn!.

Ik loop ook alweer met een ander idee. Ik heb één EMG-85 pickup. Daar wil ik een gitaar omheen maken. Dat zou de Phoenix III kunnen worden.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

chicken

Ik hou wel van rigoureuze oplossingen. Ik kan het waarderen dat het helemaal goed moet zijn. Succes met het goed afwerken van de gitaar.

Standaard

De afgelopen dagen, tussen de bedrijven door: plamuren, schuren, primer spuiten, schuren, plamuren ... etc etc. Nu heb ik er genoeg van, de laatste laag primer zit erop en het moet zo maar goed zijn:

Tot zover reageert alles goed (dwz niet) met elkaar. En ook de plamuur en primer die ik op een proefstukje heb aangebracht, gedragen zich zoals het hoort onder de metallic blauwe toplaag.

De hals heb ik in de tussentijd helemaal kaal geschuurd (op de toets na). De blanke motip lak die ik vorig jaar het gebruikt, bleek ook totaal niet tegen de motip trendy colorline primer te kunnen: vitriool in het gezicht van The Phantom

De achterkant van de hals lak ik blank af. In de nerf zitten nog de nodige resten donkerblauwe stain, dus dan blijft toch nog iets van het oorspronkelijke plan zichtbaar. Alleen de voorkant van de kop krijgt dezelfde kleur als de body.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Denk dat je geen spijt krijgt van deze rigoreuze "total makeover". Anders was je je waarschijnlijk blijven ergeren.

Wel vreemd dat de primer en lak van dezelfde fabrikant elkaar niet verdragen

Senior Member

Standaard

wat een super gaaf model gitaar

enige wat mist is een zwarte binding

headstock doet me een beetje aan ovation denken, niet helemaal mijn smaak, vind het maar een raar hoekje. just my opinion ofcourse.

Standaard

Het is ook een raar ding. Maar ik heb me voorgenomen om 'm af te maken en ik zal mijn belofte aan mezelf gestand doen!

Blauw, wederom:

Tof spul, die nitrocellulose van motip; je kunt na 2 uur alweer verder. Straks nog 1 keer eroverheen en ik denk dat het dan helemaal mooi egaal is.

Nu alleen nog bepalen wat een geschikte blanke lak is; die hebben ze natuurlijk niet in dezelfde lijn.

Proefstukjes !!!
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

niccce
    welke lak is dat dan? trendy colorline?

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    trendy colorline?
    Lijkt er wel op. Die kleur heb ik ook op mijn esquire.

Blanke lak heeft motip niet in nitro, dus dat wordt een ander alternatief zoeken.

Standaard

Het is Metallic Dream Blue uit de lijn Trendy Specials.

Ik heb een proefstukje steeds meebehandeld dus ik kan wat experimenteren met blanke lakken. Het zou mooi zijn als de blanke acryl lak die ik ook op de tcb tele en de les beat heb gedaan, geschikt zou zijn. Die is ook lekker snel droog (niet zo snel als de nitro, maar toch stofdroog in 20 minuten).
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

superstrak resultaat hoor!
    En ga je die afdekplaatjes houtkleurig laten? Ik kan me voorstellen dat die eigenlijk ook wel leuk zouden zijn om een kleur te geven.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten