Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 50

Discussie: Post je Shack

Standaard

Voorraadbeheer met dank aan Douwe Egberts, het schijnt dat je dit ook in ladekastjes kunt opbergen...

Een tibetaanse handwikkelmachine kan natuurlijk niet ontbreken, hoeveel volt moest je ook alweer hebben?
    "prettyish kind of a little wilderness" - Jane Austen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaster Bekijk bericht
    Voorraadbeheer met dank aan Douwe Egberts, het schijnt dat je dit ook in ladekastjes kunt opbergen...
    Haha, ja ik heb ook nog wel een paar van die alles door elkaar meuk blikjes.

Maar ik werd moe van steeds maar weer de verkeerde onderdelen zien om die ene te vinden (of niet, want die had ik niet meer ).
    Laatst gewijzigd door aad; 11 mei 2009 om 22:35
    De ellende van de slechte kwaliteit duurt nog voort
    als de vreugde van de lage prijs allang vergeten is.

Standaard

De Weller soldeerstationnetjes zijn goed vertegenwoordigd

Verhip, je kunt de boutstandaard aan beide zijden plaatsen... schuif klik.
    Dank, scheelt weer over het station heenreiken
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VikingBlues
    BTW - I love the idea of the "Godfather of modelling"! In my head I hear you saying "I'm going to make him a sound he can't refuse".

Senior Member

Standaard

Hmm, ik heb even gekeken naar die Wellertjes, maar snap iets niet. Ik heb een 50W soldeerstation van 15 euro. Dan heb je de Weller WS-51, en die heeft ongeveer dezelfde opties, behalve dat daar precies de temperatuur bij de regelaar staat en bij die van mij alleen kleurtjes maar in de handleiding staan de temperaturen. Nu waar het om gaat: dat ding kost 200 euro! Ik snap kwaliteit, maar ruim factor 13 in de prijs lijkt me een beetje bont. Toch?

Standaard

Tja, ik weet het niet..maar de Weller gaat nooit (afkloppen) stuk, de bout ligt supergoed in je hand en het snoer is megasoepel dus je voelt totaal geen tegendruk op de bout als je soldeert, zijn dat argumenten?

O ja, en je kunt hem links en rechts geplaatst gebruiken, die was ik nog vergeten!

Het zijn allemaal kleine dingen maar ik zou toch niks anders willen. Oke 200 euro is niet niks maar ik zie het als een professioneel stukje gereedschap. Ik repareer niet gratis dus ik mag wel wat investeren. Goed gereedschap kan echt schelen, ik gebruik om een potmeter of input los of vast te draaien idioot dure Hazet pijpsleutels, die schieten nooit uit en maken geen krassen op de frontplaat. Ach ja, het zal wel snobbisme zijn...of oog voor kwaliteit...kies maar
    "prettyish kind of a little wilderness" - Jane Austen

Senior Member

Standaard

Tja, ik weet het niet..maar de Weller gaat nooit (afkloppen) stuk, de bout ligt supergoed in je hand en het snoer is megasoepel dus je voelt totaal geen tegendruk op de bout als je soldeert, zijn dat argumenten?

O ja, en je kunt hem links en rechts geplaatst gebruiken, die was ik nog vergeten!

Het zijn allemaal kleine dingen maar ik zou toch niks anders willen. Oke 200 euro is niet niks maar ik zie het als een professioneel stukje gereedschap. Ik repareer niet gratis dus ik mag wel wat investeren. Goed gereedschap kan echt schelen, ik gebruik om een potmeter of input los of vast te draaien idioot dure Hazet pijpsleutels, die schieten nooit uit en maken geen krassen op de frontplaat. Ach ja, het zal wel snobbisme zijn...of oog voor kwaliteit...kies maar
    +11!

Goed gereedschap is niet goedkoop maar het scheelt veel ellende en tijd.

Senior Member

Standaard

Ben een Metcal fan.... Heb 2 x de MX500 staan. Voor het grove buizenwerk tot en met SMD. Een van die 2 heeft ook nog een pneumatische tinzuiger erbij .... nu nog de echtgenote wegsturen met die herrie van de compressor
    Nico

Senior Member

Standaard

Tja, ik weet het niet..maar de Weller gaat nooit (afkloppen) stuk,.....
    Klopt, mijn eerste weller gebruik ik nu nog en dateerd uit de jaren '70. Toen koste dit station fl 200,-, nu betaal je er gewoon E200,- voor.

Oke 200 euro is niet niks maar ik zie het als een professioneel stukje gereedschap.
    Aan het gereedschap herkend men de vakman hoewel er "vaklui" zijn die er met het duurste spul nog niks van bakken.

Ach ja, het zal wel snobbisme zijn...of oog voor kwaliteit...kies maar
    Ik heb jaren de kwaliteit en correcte temperatuur aanduiding van deze stations moeten controleren, dit was namelijk een eis van de luchtvaart autoriteiten. Zelden week een station meer dan 1% af wat toch wel iets zegd over de kwaliteit. Goed gereedschap is imo zeker geen overbodige luxe, werkt veel prettiger en zoals klaster al schrijft verklein je het risico op fouten zoals uitschieten. De kwaliteit van de reparatie is direct afhankelijk van de gebruikte meetapparatuur cq gereedschap. Dat vergeten de meeste mensen nog wel eens als ze iets laten repareren. In eerste instantie wordt er naar de prijs gekeken. (Hollands?)

Waar ik niets over lees is de even zo belangrijke netheid. Ik neem aan dat je als eigenaar van een apparaat graag ziet dat al het bevestigingsmateriaal na reparatie weer op de orginele plaats wordt bevestigd. Mijn ervaring is dat de meeste techneuten (en ik ken er heel wat) er een teringzooi van maken. Sorry, kon even geen ander woord bedenken. Tis dus maar net waar je voor kiest.

Frans.

<edit>
    @Klaster: de inschakelpiek van je trafo veroorzaakt het sneuvelen van je stoppen. Dit verschijnsel doet zich ook voor bij zware motoren voor draaibanken ed.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 13 mei 2009 om 00:11
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Grappig hoe jullie zo de Weller ophemelen. Al mijn pedalen zijn gemaakt met de soldeerbout van 15 euro van bij Musikding. Prima ding voor wat ik er mee moet doen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj Bekijk bericht
    Grappig hoe jullie zo de Weller ophemelen. Al mijn pedalen zijn gemaakt met de soldeerbout van 15 euro van bij Musikding. Prima ding voor wat ik er mee moet doen.
    Wel eens een plakje worst gesneden met een bijl?

Het gaat natuurlijk wel met een goedkoop boutje maar de kwaliteit van de las zal er zeker onder lijden. Ook is de levensduur met een gamma boutje ondergeschikt aan zo'n weller station. Wel eens gedacht aan de temperatuur wisseling van de stift?

Frans
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten