Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 72 EersteEerste ... 816171819202868 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

Hahha mooie opmerking morris:P Ik zat ook te lezen en dacht :^) dat zijn wel 2 heel verschillende gitaristen en als je alleen al kijkt naar de logge OEMPF lespaul of een Ibanez:P

Maar ik ben anti anti anti modelling maar dit klinkt toch wel heel erg te gek.... neemt niet weg dat ik hem niet live heb gehoord.. Maar voor opnames lijkt het me een heel fijn ding als ik de sound zo hoor... Maar live willen dit soort amps welleens karakterloos/definitieloos zijn al is karakterloos misschien niet het goede woord.. Kweet niet... soms geeft een amp gewoon een WOW lekker gevoel hoeft dan nieteens zozeer sound te zijn misschien druk of weet ik t.. maargoed krijg dat tot nu toch nog niet van niet-buizen en veel vd buizen amps. Maar dit klinkt wel echt tegek op die opname! Top of the hill @ the moment denk ik zo

Grtz en gefeliciteerd met de AXE-FX voor de mensen die hem hebben...

Neem deze post serieus en gebruik hem tegen mij op momenten dat het kan, :P want zovaak zal ik zo'n uitspraak niet meer doen over this kind of technique used for guitarsound productie
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Nou, mijn complimenten met je sound. Die was zowel voor Still got the Blues en voor Vai inderdaad "spot on". Erg mooi!

Heb je ook andere sounds proberen te benaderen: Marshall old style JMP, new style JCM en bijv. de Lukather sound?
    Hoi,
    bedankt ! en op je vraag : nee , ik hou er niet van om andermans sounds te gaan kopieren.....das het mooie van de AXE dat je zoveel mogelijkheden hebt om je `eigen` sound te maken...betekent niet dat je het allemaal nodig hebt hoor want voor mijn meeste sounds heb ik een gewone amp + cab + delay/ reverb blok nodig en that`s it......ik wil gewoon een basic volle lead sound hebben die mooi crunch wordt als je je volume terug draait etc...gooi eroverheen een mooie delay / galm en klaar !
    Belangrijkste is dat ie goed door de mix prikt !!
    Dus sorry, ik kan je geen vergelijkingen geven wat betreft die oude amps etc....maar wel genoeg clips gehoord die overtuigend klonken.....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaan88 Bekijk bericht
    Hahha mooie opmerking morris:P Ik zat ook te lezen en dacht :^) dat zijn wel 2 heel verschillende gitaristen en als je alleen al kijkt naar de logge OEMPF lespaul of een Ibanez:P

Maar ik ben anti anti anti modelling maar dit klinkt toch wel heel erg te gek.... neemt niet weg dat ik hem niet live heb gehoord.. Maar voor opnames lijkt het me een heel fijn ding als ik de sound zo hoor... Maar live willen dit soort amps welleens karakterloos/definitieloos zijn al is karakterloos misschien niet het goede woord.. Kweet niet... soms geeft een amp gewoon een WOW lekker gevoel hoeft dan nieteens zozeer sound te zijn misschien druk of weet ik t.. maargoed krijg dat tot nu toch nog niet van niet-buizen en veel vd buizen amps. Maar dit klinkt wel echt tegek op die opname! Top of the hill @ the moment denk ik zo

Grtz en gefeliciteerd met de AXE-FX voor de mensen die hem hebben...

Neem deze post serieus en gebruik hem tegen mij op momenten dat het kan, :P want zovaak zal ik zo'n uitspraak niet meer doen over this kind of technique used for guitarsound productie

bedankt Morris : als je het geheim eenmaal weet , is er niks meer aan de hand

Sebastiaan: live klinkt ie net zo lekker door de PA of nog beter dan je op de mp3 hoort.....qua podium sound: geef ik niet zoveel om zolang het maar door de podium mix prikt en ik mezelf goed kan horen zonder hard te spelen......het lekker ermee spelen laat ik aan mijn humeur en inspiratie over

Als je met een echte amp + box + mic ervoor zet : tja, dat zal door de PA nooit zo klinken zoals jou podium geluid.....als je daarmee genoegen neemt , ook goed.....
    Voor mij is het andere belangrijker....

Tja, ga hier dus voor de rest geen verhaal van maken....belangrijkste is dat het werkt voor JOU en in dit geval werkt het voor MIJ op alle fronten:
    supermakkelijk opnemen thuis , live door de PA net zo een supersound, podium geluid is afhankelijk van welke monitor / versterker er staat....no big deal voor mij....anders moet ik mijn eigen full range monitor gaan slepen en daar ben ik te lui voor

Maar bedankt voor je complimenten en ook de anderen !
    Anand

Senior Member

Cool

Wat speel je for the love of god toch ook altijd ontzettend lekker Anand! Mooi om weer eens te horen!!!

Enne ik vind de Axe FX heerlijk klinken!! Tsjonge... Straks krijg ik nog GAS!!! Hehehe!!!

Harm

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Op de een of andere manier kan dat ding me steeds meer bekoren. De Vai sample klinkt ook goed ( te gek gitaarspel overigens). Toch mis ik net iets meer grid, wat ruigheid ofzo, ik weet niet wat het is.
    HERRIE.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimmU Bekijk bericht
    Op de een of andere manier kan dat ding me steeds meer bekoren. De Vai sample klinkt ook goed ( te gek gitaarspel overigens). Toch mis ik net iets meer grid, wat ruigheid ofzo, ik weet niet wat het is.
    Maar ik kan me niet voorstellen dat dat komt doordat het over een Axe is gespeeld. Waarschijnlijk de manier van patchen en soundkeuze.

Standaard

Hey Anand,

Heb je de wah ook van de Axe FX gebruikt?
    Morris

overigens, dat nummer met Derek Sherinian, is dat een nummer van jezelf?
    VET!
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Senior Member

Standaard

Hola Harm : je leeft nog kerel thanks man.....zal het een keertje door je Hooker amp spelen

Tja, de AXE kan het echt wel, ligt gewoon aan de persoon die het instelt......ik heb er geen moeite mee als ie iets minder gruist of meer suist of ruist etc etc ...zolang het maar een mooie sond is en goed door de bandmix prikt...that`s all !

Het weegt allemaal niet op tegen het feit dat ik met een 4 HE rack al mijn optredens kan doen zonder al dat gesjouw van cabs...amp...buizen problemen , rack bekabelen etc etc etc.....zal wel ouderdom zijn

Anand

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Hey Anand,

Heb je de wah ook van de Axe FX gebruikt?
    Morris

overigens, dat nummer met Derek Sherinian, is dat een nummer van jezelf?
    VET!
    Hey Morris,
    Yep, wah is van de AXE.......laag freq tot 200hz , hoog tot ergens bij de 2.2 khz.......

Inderdaad ,dat nummer is een eigen nummer ...zoals de titel al een beetje doet vermoeden : GET LAID hahahaha

Thanks man ! Het wachten is nog op een mooie strat van HAAR...hopelijk gauw....
    A+

Senior Member

Standaard

Ik heb ook een paar maanden een Fractal Axe Fx (de Standard versie) en sjongejonge, dat klinkt toch wel errug fijn hoor! Het gave is ook dat je IRs kunt gebruiken en dat er om de zoveel weken/maanden nieuwe amps in de gratis software update zitten. De effecten verder zijn ook echt ontzettend mooi. Studiokwaliteit imho.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten