Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 58 van 81 EersteEerste ... 848565758596068 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 571 t/m 580 van 801

Standaard

Ik ga proberen op een beetje te antwoorden op uw reactie...

Ik heb nog niet alle effecten zelf aangekocht.
    Momenteel heb ik de wah, volumepedaal, de Fuzz en de supershifter. De andere pedalen gebruik ik van een vriend om er zo mee te leren werken en als ze me aanstaan later zelf aan te schaffen. Jammer genoeg groeit het geld ook niet op mijn rug...

De Fuzz heb ik kado gekregen dus zelf niet gekozen. Ik gebruik deze ook zo goed als niet, ik heb genoeg aan de verschillende kanalen op de amp.

Ik wil met de effecten vooral wat meer in onze nummers steken. We spelen geen covers.
    Imagine being 90-years-old... What the hell reason would you need to get up in the morning? Playing guitar is the best reason I can give you "les Paul"
    http://vi.be/magnetism
    http://www.youtube.com/watch?v=yxEyX...eature=related

Senior Member

Standaard

de supershifter heb je gekocht neem ik aan? wat dacht je ermee te kunnen dan?

het is inderdaad geen aanval van mij, maar ik ben gewoon benieuwd waarom je niet eerst 'gewoon' wat overdrive pedalen, of chorus- of delay's zou proberen.... ?

om een voorbeeld te geven, ik speel al bijna 20 jaar gitaar, waarvan al bijna 15 met effecten e.d. en ik heb pas afgelopen jaar de GE-7 (eq) en PS-5 (supershifter) gekocht/geprobeerd... ik heb er echt avonden mee lopen oefenen voordat ik ze 'in de vingers' had, en vond ze erg waardevol..
    helaas is het board nu vol, en heb ik ze moeten wegdoen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Demoi-crazy Bekijk bericht
    Ik ga proberen op een beetje te antwoorden op uw reactie...

Ik heb nog niet alle effecten zelf aangekocht.
    Momenteel heb ik de wah, volumepedaal, de Fuzz en de supershifter. De andere pedalen gebruik ik van een vriend om er zo mee te leren werken en als ze me aanstaan later zelf aan te schaffen. Jammer genoeg groeit het geld ook niet op mijn rug...

De Fuzz heb ik kado gekregen dus zelf niet gekozen. Ik gebruik deze ook zo goed als niet, ik heb genoeg aan de verschillende kanalen op de amp.

Ik wil met de effecten vooral wat meer in onze nummers steken. We spelen geen covers.
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Standaard

Ook ik zou graag de volgorde willen weten van mijn pedalen.

Wah
    Volumepedaal
    Digital Delay
    Chorus
    Flanger
    Digital reverb
    Tuner *korg dt-10*

Standaard

Ik zou:

tuner
    wah
    chorus
    flanger
    digital delay
    digital reverb
    volumepedaal

maar als je je distortion uit je amp haalt dan zou ik de modulatie effecten in de loop doen, en ook de delay en reverb, en dan kun je hangt ervanaf wat je met je volumepedaal wilt hem ook in de loop zetten, of pre distortion.

Standaard

Ik haal inderdaad de overdrive uit mijn versterker. Uit jouwn reactie kan ik dus opmaken dat alles in de Send-return kan.

Met het volume pedaal wil ik het volume kunnen regelen. Deze kan dus ook in de loop?

Ik heb altijd met multi-effecten gewerkt dus dit is compleet nieuw voor mij.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelSS Bekijk bericht
    Ik haal inderdaad de overdrive uit mijn versterker. Uit jouwn reactie kan ik dus opmaken dat alles in de Send-return kan.
    Met het volume pedaal wil ik het volume kunnen regelen. Deze kan dus ook in de loop?

Ik heb altijd met multi-effecten gewerkt dus dit is compleet nieuw voor mij.
    volumepedaal plaatsing is afhankelijk van je luiheid/wensen:
    vooraan: pedaal = volumeknop van gitaar (regelt dus hoeveelheid 'gitaar' die je preamp/distortion/overdrive-trap raakt..)
    achteraan: pedaal = regelaar die het volume TOT de versterkeringang regelt
    fx-loop ('send-return'): volumeregelaar/mastervolume, dus regelt volume van je 'hele geluid' (TOT je eindtrap uiteraard..)

zelf vind ik 'n volumepedaal achteraan of in de loop 't fijnst
    zolang ze voor de delay staan

overigens had je de volgorde van je effecten al een x-aantal keer in deze thread kunnen lezen, het is een redelijk standaard collectie (.....)

mijn suggestie desalniettemin:

(1)
    gitaar -> tuner ->wah ->chorus -> flanger
    (modulaties als chorus/flanger VOOR de amp maakt dat ze wat 'viezer' klinken, wat ik persoonlijk wel 'lekker basic' en lekker vind klinken)
    FX-loop:
    Volumepedaal->digital delay->digital reverb

(2)
    gitaar/tuner/wah/flanger
    fx-loop:
    chorus- volumepedaal- delay -reverb
    Laatst gewijzigd door Nitefly7; 11 mei 2009 om 00:16
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3

Standaard

goeieavond iedereen,

forums zijn geweldig. als newbie had ik graag geweten wat de beste volgorde is van mijn effectenpedalen. ik speel met mijn telecaster door een fender hotrod. een heel eerlijke klank met redelijk wat attack. no nonsense dus :-)

Boss GE-7 Graphic EQ
    TU-2 Tuner pedal
    Boss DS-1 Distortion
    Ibanez Digital Delay
    Tubescreamer
    Pro Co Rat Distortion
    Ibanez Compressor CP-5
    Boss DD-6 Digital Delay
    Boss PSM-5 power supply

Wat deze laatste pedaal betreft: kan deze alle pedalen voeden en
    de pedalen die mss in de effects loop horen (de delays) daar inzetten?

Nog vraagje over Boss DD-6: je kan met de tap functie
    zelf je tempo bepalen, had ik vernomen. Maar kan je die pedaal dan tijdens een nummer ook uitschakelen of zit hij dan vast in die tap-mode?

ik lees graag jullie antwoord

mvg

Moderator

Music

Ondanks dat broeder Nitefly nooit te beroerd is om een dergelijke vraag beeldschermvullend te beantwoorden wil ik je vooral ook wijzen op de Volgorde FAQ bovenaan dit subforum. Dit topic is vooral bedoeld voor specifieke situaties en hun mogelijke oplossingen.
    En welkom op het forum overigens!
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

no-nonsense én een hele hoop pedalen?

niet om je als newbie af te vallen, maar deze pedalen staan toch écht heel vaak in deze thread beschreven, even zoeken dus...!

1 kleine suggestie misschien: je kan 1 delay misschien buiten je loop, vóór je amp laten staan, en de ander in je fx-loop van de amp stoppen..
    of voor wat meer lekkere variatie, beide delays in je fx-loop..

PSM-5 kan je pedalen voeden, afhankelijk van de adapter die je op de DC-input aansluit (de PSM-5 levert zelf geen stroom, maar is een verdeeldoos/masterswitch in-een)

ook kun je de pedalen die in je fx-loop gaan niet meteen aansluiten, omdat de PSM-5 'inline' staat met je andere pedalen..
    wat wel gaat is dit: fx loop send -> PSM-5 input + delays in de loop, PSM-5 output -> fx loop return...
    het nut hiervan is echter klein..
    ik zou die PSM gebruiken als master aan/uit schakelaar voor al je pedalen behalve de delay's..

tap tempo = regelen van delaytijd met je voet, bij de DD-6 moet je volgens mij 'doorstappen' om tap tempo aan te geven, en een andere mate van druk zetten op het pedaal als je'm aan/uit zet..
    je kan 'm dus uit/aan zetten als je tap tempo hebt, maar het vergt wat gewenning.. (Mijn DD-5 heeft gewoon een aansluiting voor een los tap tempo pedaaltje..)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stef3452 Bekijk bericht
    goeieavond iedereen,

forums zijn geweldig. als newbie had ik graag geweten wat de beste volgorde is van mijn effectenpedalen. ik speel met mijn telecaster door een fender hotrod. een heel eerlijke klank met redelijk wat attack. no nonsense dus :-)

Boss GE-7 Graphic EQ
    TU-2 Tuner pedal
    Boss DS-1 Distortion
    Ibanez Digital Delay
    Tubescreamer
    Pro Co Rat Distortion
    Ibanez Compressor CP-5
    Boss DD-6 Digital Delay
    Boss PSM-5 power supply

Wat deze laatste pedaal betreft: kan deze alle pedalen voeden en
    de pedalen die mss in de effects loop horen (de delays) daar inzetten?

Nog vraagje over Boss DD-6: je kan met de tap functie
    zelf je tempo bepalen, had ik vernomen. Maar kan je die pedaal dan tijdens een nummer ook uitschakelen of zit hij dan vast in die tap-mode?

ik lees graag jullie antwoord

mvg

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ondanks dat broeder Nitefly nooit te beroerd is om een dergelijke vraag beeldschermvullend te beantwoorden wil ik je vooral ook wijzen op de Volgorde FAQ bovenaan dit subforum. Dit topic is vooral bedoeld voor specifieke situaties en hun mogelijke oplossingen.
    En welkom op het forum overigens!

...ouch, you got me

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten