Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25

Discussie: Almost cut my hair.

Senior Member

Standaard Almost cut my hair.

Een tijdje geleden hebben we met het bandje waar ik in speel wat opnames gemaakt in een studiootje bij ons in het dorp. We zijn allemaal 40-plussers die min of meer toevallig bij elkaar zijn gekomen en toch nog eens in een bandje wilden spelen. Ik zeg altijd dat het niveau nul is en ik de slechtste gitarist van de wereld ben. Dat is natuurlijk overdreven.
    Deze opname: Almost cut my hair (klik) ben ik eigenlijk wel tevreden over.
    Het klinkt alleen wat steriel, ingehouden vind ik. Komt omdat we het allemaal in één keer inspeelden, en daarom moest het volume laag blijven ivm overspraak.
    Wat vinden jullie?
    ALLES IS VERKOCHT!

Senior Member

Standaard

Valt me niks tegen Gray, heb wel eens een filmpje van jullie gezien en dat was duidelijk minder. Gezien je eigen houding tegenover jullie kunnen is dit eigenlijk onverwacht goed.

Inderdaad nog wat braaf, vooral de drummer zit zich enorm in te houden. Overspraak is toch niet zo erg? Het is sowieso niet zo eenvoudig om als band zonder veel opname-ervaring lekker te spelen in een studio-omgeving.

Ben jij als sologitarist stiekem een Les Paul aan het mishandelen?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Les Paul over een Peavey Valveking en een Morley Wah
    ALLES IS VERKOCHT!

Senior Member

Standaard

Dat klinkt lekker, wist niet dat jij een ValveKing hebt. Lekkere bakkies, zit er over te denken om mijn Classic 30 te verpatsen en dan een VK terug te kopen.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Ik vind juist die Classic wat lekkerder en bluesier klinken, maar de VK heeft meer sounds, (class a/b traploos regelbaar, gain boost) en veel meer gain, vrij behoorlijke metal haal je er uit. Voor jou idd misschien wel beter.
    ALLES IS VERKOCHT!

Senior Member

Standaard

De Classic is zeker niet slecht maar wel vrij beperkt in wat ie wel en niet kan. Hoewel, een paar andere voorbuisjes erin en het wordt al anders. Ik heb nog een ouwe trouwens, uit de VS dus. Had er op een gegeven moment zelfs 2, maar heb een weer weggedaan omdat ik een 19" set wilde.

Maar ik heb inderdaad meer met een wat strakkere en heftiger bak, dus wie weet. Mocht je ooit eens willen ruilen kunnen we altijd eens even gaan checken. Heb je de 50 watter?

Senior Member

Standaard

Ja, maar ik geloof niet dat ik wil ruilen. Voor mij is de VK toch wel handig. Klein genoeg om hanteerbaar te zijn en toch genoeg power en mogelijkheden. Jouw Classic moet ik nog weer een extra scheurpedaal bij aanschaffen. Sorry
    ALLES IS VERKOCHT!

Senior Member

Amp !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    Ja, maar ik geloof niet dat ik wil ruilen. Voor mij is de VK toch wel handig. Klein genoeg om hanteerbaar te zijn en toch genoeg power en mogelijkheden. Jouw Classic moet ik nog weer een extra scheurpedaal bij aanschaffen. Sorry

Ik heb toevallig ook nog een mooi scheurpedaal te koop

Lul.

Thumbs up

Lekker nummer, ook goed gespeeld. Ik vind de gitaar wel wat braafjes klinken. Je moet de originele opname natuurlijk niet klonen, maar ik vind die vuige gitaar juist zo lekker op die plaat.

Senior Member

Standaard

Tsja, typisch 40 plus bandje
    Maar klinkt beter dan ik verwacht had!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten