Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11

    Standaard

    Ondertussen een handige site gevonden voor slide:

    http://12bar.de/slide.php

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schoolprisoner
    Ja, maar er is een deel weggelaten van het filmpje. Voor dat deel zul je wss moeten betalen op hun site. Op youtube kan ik toch geen goeie filmpjes vinden voor complete beginnersslide. Als je anders toch een goeie vind, mag je het hier posten.

    Hij is mij duidelijk genoeg, of had ze je handje nog vast moeten houden?
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Toen ik mijn eerste slide kocht zat er een cassettebandje bij met daarop de eerste slidelessen incl. verschillende stemmingen

    Verder heb ik veel geleerd door slidenummers van Eric Clapton MTV unplugged na te spelen

    Maar t leukste blijft toch om met veel gain met die slide over je neck heen en weer te raggen
    -

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2001
    Locatie
    AALST
    Berichten
    658

    Thumbs up mississippi drum machine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Tja... luisteren en naspelen... dan is 't vaak wel handig om te weten of een nummer in standaard stemming of een alternatieve stemming staat.

    Maar het beste advies dat ik ooit over slide heb gekregen, is: eerst ermee leren spelen alsof 't geen slide is.
    Dus losse noten als ladder of riff pakken zonder er nog enig slide-effect aan te geven. Puur pakken en zorgen dat je zuiver pakt en goed dempt achter de slide.

    Daarna pas de slide-on, slide-off, vibrato, etc eraan toevoegen...

    (ik moet dat ding ook weer 's uit de mottenballen trekken nu ik m'n mississippi drum machine heb geknutseld )
    Hoi, ik zie dat je een mississippi drum machine hebt geknutseld, hoe heb je die gemaakt (hout enzo,,,)en met welke microfoon heb je die uitgerust,
    greetz
    Hansies

  5. #15

    Standaard

    goedemorgen,

    even voor de gevorderde sliders onder ons. Ik ben zelf beginner en heb een gitaar met hoge actie en open G (voor de slide) en een normale stemming met normale (lage actie). Voor ik me er 100% op toeleg vwb het op het podium spelen met een slide op een normale gitaar....is dit haalbaar en/of aan te raden? Of moet je echt 1 gitaar met hoge actie in je rek hebben staan?

    bvd, gr marco
    Gibson Les Paul Wine Red | Marshall JCM800 50W

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Even het topic kapen, omdat ik het een beetje onzin vond hiervoor een nieuw topic te openen.

    Ik begin steeds meer interesse te krijgen om één gitaar van mij in een open tuning te stemmen (om slide en 'gewoon' op te kunnen spelen), maar ik heb twee vragen naar aanleiding daarvan.
    Hoe kies ik in welke open stemming ik mijn gitaar wil zetten? Waarom open G of open D? Daarnaast wilde ik ook nog graag weten wat voor dikte snaren ik erop zou moeten zetten, ik speel nu altijd met een setje .010 op mijn elektrische gitaar.
    Gezocht: Zoom FP01 exp./volume-pedaal, EHX Pitch Fork

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top