Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    379

    Standaard

    Die schakelfunctie betekent dat je kunt kiezen uit 3 verschillende richtingskarakteristieken. Dat wil zeggen dat je met die microfoon kan schakelen tussen nier, omni en figure of 8. Die termen duiden op het gebied wat de microfoon oppikt. Lees ook maar even het topic over microfoons in het algemeen, bovenaan in de Recording sectie van dit forum.
    Voor de prijzen kan je zelf prima zoeken op www.feedback.nl of www.thomann.de als je ze bij Feedback niet kan vinden.
    http://www.joostdeglopper.com/ <--- composities en producties

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fivelastwords Bekijk bericht
    Die schakelfunctie betekent dat je kunt kiezen uit 3 verschillende richtingskarakteristieken. Dat wil zeggen dat je met die microfoon kan schakelen tussen nier, omni en figure of 8. Die termen duiden op het gebied wat de microfoon oppikt. Lees ook maar even het topic over microfoons in het algemeen, bovenaan in de Recording sectie van dit forum.
    Voor de prijzen kan je zelf prima zoeken op www.feedback.nl of www.thomann.de als je ze bij Feedback niet kan vinden.
    Maar als ik het kan betalen kan ik het beste uit die 3 dus de B3 nemen?
    A guitar is like a woman; you got to play it smooth

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.729

    Standaard

    Google.

    De TB1 is de duurste, lees wat de anderen je al hebben verteld nog een keer. Wat wil je met de microfoon doen? Denk je dat je de omni en fig 8 pattern zult gaan gebruiken? Zo niet, dan is de B1 de goedkoopste microfoon en die klinkt prima.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2008
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Google.

    De TB1 is de duurste, lees wat de anderen je al hebben verteld nog een keer. Wat wil je met de microfoon doen? Denk je dat je de omni en fig 8 pattern zult gaan gebruiken? Zo niet, dan is de B1 de goedkoopste microfoon en die klinkt prima.
    xD, had per ongeluk 2 keer b1 in gevuld ipv TB1... dus prijs kwam hetzelfde eruit lol

    Maar ik neem voornamelijk zang en gitaar op.. en voor prijsverschil weet ik niet of ik het het wel waard is... tenminste.. veel mensen @google .. lees ik nu dat ze toch alleen maar de nierkarakteristiek gebruiken..

    Ik ga er nog over denken.. maar als je denkt dat B1 voldoende is.. zal ik het daar maar mee gaan proberen

    thnx
    A guitar is like a woman; you got to play it smooth

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.729

    Standaard

    Een omni microfoen is handig omdat je geen proximity meer hebt. Proximity is een laagboost die elke richtinggevoelige microfoon zal geven als hij dicht op de bron wordt geplaatst. Een omni heeft dat niet.

    Fig 8 wordt gebruikt bij bepaalde stereoplaatsingen als MS en Blumlein, maar in de praktijk zal de gemiddelde home recorder dat zelden gebruiken.

    Als je fig 8 gebruikt dan is de voor en de achterkant van de microfoon hyper richtinggevoelig en de zijkant is doof. Dat kan in bepaalde situaties handig zijn.

    Ik heb een dure microfoon met 9 richtingskarakteristieken, maar die gebruik ik in de professionele studio. Als ik een onervaren zanger heb die niet stil kan staan en zijn hoofd dus veel beweegt, dan gaat die mic in omni en is het probleem op zijn kleinst. Zet je zo'n microfoon in hyper uni, dan hoor je de man gewoon bewegen.

    Je moet dus voor jezelf de keus maken, heb je een krap budget dan wordt het de B1, maar persoonlijk ging ik in jouw geval voor de B3 want die kost maar weinig meer en er kan meer mee. Daar zul je gaandeweg achter komen. En koop je er twee dan kun je MS stereo en Blumlein stereo opnemen en dat is heel leuk.

    Stereotechnieken worden heel goed uitgelegd op de dpa website. www.dpamicrophones.com onder 'microphone university'.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #16

    Standaard

    Sterker nog, als je, zoals velen onder ons, gewoon op je slaapkamer/werkkamer op zit te nemen, heb je vaak allerlei achtergrondgeluid, zoals een stofzuigende computer. Met een cardioid heb je daar veel minder last van als met een omni.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top