Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 44 van 65 EersteEerste ... 34424344454654 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 431 t/m 440 van 646
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
    Misschien is het wel zo dat hij zo vaak is nagedaan/geimiteerd door andere gitaristen dat we zijn kunstje nu niet meer als "speciaal" ervaren... ?
    Dat bedoel ik.......

drap
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
    Misschien is het wel zo dat hij zo vaak is nagedaan/geimiteerd door andere gitaristen dat we zijn kunstje nu niet meer als "speciaal" ervaren... ?
    Nee hoor, hij speelt gewoon alleen maar blues en dat doet ie over eigenlijk alles wat ie speelt. En ja, blues mag je smaak zijn, maar qua notenkeus is het weinig spannend. Niet dat dat negatief hoeft te zijn. Moet wel zeggen dat dat wat Clapton speelt wel altijd heel gladjes en vlekkeloos klinkt met een hele goeie frasering en dat is ook een kwaliteit.
    Laatst gewijzigd door drap; 6 april 2008 om 21:25

Senior Member

Standaard

Het gaat er volgens mij niet om wie er het meest onderschat of overschat is, het gaat erom dat je je eigen persoonlijkheid met je gitaarspel laat horen. Zo klinkt iedereen anders, en uniek.

Iemand die niet van Clapton blues houd, zal het wel overschat vinden, maar iemand die er wel van houdt, zal het misschien niet overschat vinden.

Het maakt uiteindelijk allemaal geen zak uit of je overschat of onderschat wordt, als je maar lekker muziek kunt maken. Toch?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjebbe_Z Bekijk bericht
    Het gaat er volgens mij niet om wie er het meest onderschat of overschat is, het gaat erom dat je je eigen persoonlijkheid met je gitaarspel laat horen. Zo klinkt iedereen anders, en uniek.

Iemand die niet van Clapton blues houd, zal het wel overschat vinden, maar iemand die er wel van houdt, zal het misschien niet overschat vinden.

Het maakt uiteindelijk allemaal geen zak uit of je overschat of onderschat wordt, als je maar lekker muziek kunt maken. Toch?
    je hebt wel gelijk, maar ik vind het juist wel leuk om al die discussies te lezen over wie overschat is.

maar nu ik hier toch ben wil ik ook wel even zeggen wie ik overschat vindt:

BB King: Ik begrijp hier helemaal niks van: Hij kan voor geen meter gitaar spelen en het klinkt ook nergens naar en dan zegt iedereen dat hij een heel mooi verhaal kan vertellen met zijn solo's. dan denk: wordt wakker.

iemand anders die super slecht is is: buddy guy: kan dr ook niks van

of neem nou jimmy page. iedereen zegt altijd dat hij de gitaar god is. nou ik heb een iets van hem gehoort en dat was zo slecht.. ik dacht eerst dat iemand gewoon geluid onder dat filmpje had geplakt maar later kwam ik er achter dat hij het echt was. echt zoo beschamend slecht.

en zo zijn er nog wel een paar..

maarja nu ik eenmaal naar het gitaarwerk van guthrie govan aan luisteren ben is er bijna geen andere gitarist waar ik nog met plezier naar kan luisteren.:P

Senior Member

Standaard

Oei!, BB King, Buddy Guy en Jimmy Page "slechte gitaristen" noemen op "HET" gitaarforum van Nederland (en België), dan overschat je jezelf ook wel een beetje (veel) ben ik bang.

Ik zou zeggen, ga 's even googelen, zoek een goede plaat van die gasten op en luister er 's minimaal 3 x naar.

Als je dan nog steeds van mening bent dat het slechte gitaristen zijn dan kun je dat wellicht beter onderbouwen dan dat je dat nu doet maar waarschijnlijk hoor ik je hier nooit weer over. :metdestaarttussendebenenervandoor:

Nog een meevaller dat Jimi Hendrix niet in je lijstje staat.

Senior Member

Thumbs up

Ik denk dat Crelis op de peuterspeelzaal al beter speelde dan Hendrix.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Standaard

hendrix vind ik juist super vet

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Oei!, BB King, Buddy Guy en Jimmy Page "slechte gitaristen" noemen op "HET" gitaarforum van Nederland (en België), dan overschat je jezelf ook wel een beetje (veel) ben ik bang.

Ik zou zeggen, ga 's even googelen, zoek een goede plaat van die gasten op en luister er 's minimaal 3 x naar.

Als je dan nog steeds van mening bent dat het slechte gitaristen zijn dan kun je dat wellicht beter onderbouwen dan dat je dat nu doet maar waarschijnlijk hoor ik je hier nooit weer over. :metdestaarttussendebenenervandoor:

Nog een meevaller dat Jimi Hendrix niet in je lijstje staat.
    maar vind je het gitaar spel van BB king en Buddy Guy nou echt zo goed:O? ik begrijp het gewoon niet. Ik luister veel liever naar Robben ford als ik blues wil luisteren.

Senior Member

Standaard

Nou, ik ben geen fan van BB en Buddy (wel van Page!) maar het zijn zeker geen slechte gitaristen.
    BB King kan echt wel spelen hoor. Hij legt meer gevoel in één enkele noot dan Yngwie Malmsteen in 6 miljoen noten per seconde bij wijze van spreken.
    Het is je goed recht natuurlijk om je mening te geven maar om ze nou slecht te noemen...???

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Nou, ik ben geen fan van BB en Buddy (wel van Page!) maar het zijn zeker geen slechte gitaristen.
    BB King kan echt wel spelen hoor. Hij legt meer gevoel in één enkele noot dan Yngwie Malmsteen in 6 miljoen noten per seconde bij wijze van spreken.
    Het is je goed recht natuurlijk om je mening te geven maar om ze nou slecht te noemen...???
    ik noem ze slecht en dat is dus een mening, dus daar is niks mis mee.
    en dan over dat gevoel van bb king. Je kunt niet zeggen dat de ene gitarist met meer gevoel speelt dan de ander. de luisteraars en de muziekanten zelf hebben een bepaald gevoel bij het spelen of horen van muziek. Dat gevoel is voor iedereen anders. dus als jij zegt dat bb meer gevoel legt in 1 noot dan Yngwie in 6 miljoen noten dan is dat jouw mening. dat is voor iedereen anders. maar dat is niet erg want je mag je mening geven op dit forum. dan ontstaan er leuke discussies

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten