Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 27 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 266
    Senior Member

Standaard

Gisteren had ik een optreden en een andere gitarist had een HT-5 meegenomen. Eventjes kort beluisterd en het klonk lang niet verkeerd. En het mooiste was: op vol volume was 'ie helemaal niet zo hard! (mijn amp stond ongeveer op 3 van 10, die van hem dus op 10 en alsnog zachter). Volume 10 is voor thuis te hard, maar daar kan ik zeker mee overweg. Toch (alsnog) gaan proberen dus.

Senior Member

Standaard blackstar op appartement

Kan de combo versie ook gebruikt worden op een appartement of is die nog veel te luid ? Heeft iemand ervaring met deze "situatie".
    (Heb geen zin om constant met hoofdtelefoon te spelen).

Speel nu over een VOX AD VT 30 (tevreden van) maar zou toch ooit graag op een echte lampenversterker spelen.
    Prijs/kwaliteit van Blackstar lijkt me erg goed.
    Sterke punten :kwaliteit onderdelen, fx loop, ISF (maakt veelzijdige versterker), zou goed presteren op laag volume, recording output lijkt goed te werker, headphone mogelijk voor late uren...

Heb ook al eens gedacht over VOX 4TV (?) maar bouwkwaliteit blijkt niet zo enorm te zijn, volgens sommige forums (vb. lampen direct op bord doet twijfelen over levensduur. Dit zou dan eigenlijk wel een "dure" aankoop kunnen zijn als hij snel stuk is. )

Bedenking :
    Ben eigenlijk nog beginnende tot licht gevorderde gitarist...dus misschien hou ik het toch beter bij m'n valvetronix maar ach binnenkort word ik 35 jaar. Volle midlifecrisis dus...
    Andere mannen kopen dan een motor, dan valt zo'n versterker nog wel mee !
    Laatst gewijzigd door denis.hermans; 5 mei 2009 om 14:13

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Kan de combo versie ook gebruikt worden op een appartement of is die nog veel te luid ? Heeft iemand ervaring met deze "situatie".
    (Heb geen zin om constant met hoofdtelefoon te spelen).
    Hallo Denis.

Ik heb het combo nou vanaf januari en ik vind het echt een aanrader. Hij klinkt op alle volumes goed, maar ok, een beetje harder is wel nog leuker....
    Neemt niet weg dat hij voor jouw doeleind m.i. zeer geschikt is.

Gr. C.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 5 mei 2009 om 21:45
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Effect !

Is hij echt zo veelzijdig als wordt gezegd ? Heb al verschillende reviews gelezen.

Heb eigenlijk interesse voor vele soorten muziek van jazz , blues over pop en rock (Clapton,Guns'n Roses, AC DC, rustigere nummers van Metallica, vroegere Fleetwood Mac (Need your love so bad... )°. Zware metal ligt me dan weer niet.

Ik verwacht nu ook niet dat je elk geluid van een liedje op cd gaat "evenaren".
    Belangrijker vind ik dat je een geluid vindt dat gewoon "lekker" past bij een song.
    Kwestie van eigen geluid te vinden ipv letterlijk te imiteren.
    (stel je tegelijkertijd niet teveel voor van mijn kunde op de gitaar, maar het vlot eigenlijk wel in tegenstelling tot vroegere pianolessen )

Heb ook al eens gedacht om een "zwaardere versterker" te nemen en te werken met een Hotplate ed. Maar dit wordt dan wel erg duur en resultaten zijn niet altijd optimaal volgens vele forums. Ik ben bovendien een typische slaapkamer-gitarist dus teveel plaats moet alles nu ook niet innemen.

Heeft er tenslotte nog iemand een goede tip voor een reverb bij de blackstar ht5 combo ,

Mvg,

Denis

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Is hij echt zo veelzijdig als wordt gezegd ? Heb al verschillende reviews gelezen.

Heb eigenlijk interesse voor vele soorten muziek van jazz , blues over pop en rock (Clapton,Guns'n Roses, AC DC, rustigere nummers van Metallica, vroegere Fleetwood Mac (Need your love so bad... )°. Zware metal ligt me dan weer niet.

Ik verwacht nu ook niet dat je elk geluid van een liedje op cd gaat "evenaren".
    Belangrijker vind ik dat je een geluid vindt dat gewoon "lekker" past bij een song.
    Kwestie van eigen geluid te vinden ipv letterlijk te imiteren.
    (stel je tegelijkertijd niet teveel voor van mijn kunde op de gitaar, maar het vlot eigenlijk wel in tegenstelling tot vroegere pianolessen )

Heb ook al eens gedacht om een "zwaardere versterker" te nemen en te werken met een Hotplate ed. Maar dit wordt dan wel erg duur en resultaten zijn niet altijd optimaal volgens vele forums. Ik ben bovendien een typische slaapkamer-gitarist dus teveel plaats moet alles nu ook niet innemen.

Heeft er tenslotte nog iemand een goede tip voor een reverb bij de blackstar ht5 combo ,

Mvg,

Denis
    Hallo Denis.

Ik vind het oprecht een veelzijdige amp. Dankzij de ISF en de zeer functionele EQ vind je snel een scala aan geluiden met verschillende gain-instellingen en/of de volumepot van je gitaar.
    Ik speel ook van alles en nog wat: oude blues, classic rock etc. Allemaal geen probleem. Alleen als je zware metal speelt; misschien een andere amp kopen...
    Ik heb, enthousiast geworden door de HT5, ook het HT Dual pedaal gekocht en die is ook erg lekker..!! Die gebruik ik nu in mijn "reguliere" set-up i.c.m. met een buizentop en nog wat fx als chorus en delay. Ik heb daardoor eigenlijk een HT-5 die hard genoeg gaat voor vrijwel elke situatie...
    Maar ik heb het pedaal echt getest door steeds te switchen tussen het combo (met een 2x12" cab) en het pedaal (met dus de top en 2x12" cab), want ik wilde absoluut zeker weten dat het karakter van het pedaal gelijk was aan het combo. Nou, ja dus.
    Ik heb speciaal voor het combo een Electro Harmonix Holy Grail Plus reverb gekocht. Gewoon in de loop zetten en ook helemaal goed.
    Ik heb geen aandelen in Blackstar, maar ben erg tevreden met het merk.

Gr. C.

Senior Member

Standaard

heb je al eens aan koch gedacht die zijn echt goed op laag volume ik heb een 100W multitoneII op men kamer staan met een 2x12 cabinet onder en die speelt ook op laag volume heel lekker.

En dat is ook het geval voor de combo versies, heeeeel veelzijdige ampjes, met lampen wel te verstaan en zeker als je ook zo een beetje jazz speelt heel goed.
    Ik zeg het maar he, blackstar is ook heel goed hoor ik maar daar heb ik geen ervaring mee

Senior Member

Standaard

Waar ik me over blijf verbazenm is het feit dat de meesten maar blijven roepen dat een buizenversterker volle bak open moet. Dat is absoluut niet het geval voor een hele berg versterkers. Wanneer je in de klasse A versterkers zit, wil dit vaker wel het geval zijn, dan gaat ie lekker bakken als ie harder mag.
    Versterkers zoals bijvoorbeeld een HT van Blackstar hoeven niet hard om goed te klinken, de overdrive komt compleet uit de voorversterker en de eindbuizenoversturing van een dergelijke versterker heeft welhaast geen nut en daar issie niet op ontworpen. Zal ie lekkerder reageren als ie flink open staat? Dat denk ik dan wel, maar op huiskamerniveau komt ie prachtig tot zijn recht hoor, en daar issie ook voor gemaakt. Bijna iedere versterker kan te hard voor je buurtjes, maar je kunt er eindeloos van genieten op "radiovolume".
    Een marshall zonder mastervolume thuis lekker laten werken, dat is een ander verhaal...en alleen aan te raden bij vrij wonen, dove buren of echt schijt hebben aan je horende buren.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_odijk Bekijk bericht
    Waar ik me over blijf verbazenm is het feit dat de meesten maar blijven roepen dat een buizenversterker volle bak open moet. Dat is absoluut niet het geval voor een hele berg versterkers. Wanneer je in de klasse A versterkers zit, wil dit vaker wel het geval zijn, dan gaat ie lekker bakken als ie harder mag.
    Versterkers zoals bijvoorbeeld een HT van Blackstar hoeven niet hard om goed te klinken, de overdrive komt compleet uit de voorversterker en de eindbuizenoversturing van een dergelijke versterker heeft welhaast geen nut en daar issie niet op ontworpen. Zal ie lekkerder reageren als ie flink open staat? Dat denk ik dan wel, maar op huiskamerniveau komt ie prachtig tot zijn recht hoor, en daar issie ook voor gemaakt. Bijna iedere versterker kan te hard voor je buurtjes, maar je kunt er eindeloos van genieten op "radiovolume".
    Een marshall zonder mastervolume thuis lekker laten werken, dat is een ander verhaal...en alleen aan te raden bij vrij wonen, dove buren of echt schijt hebben aan je horende buren.
    Helemaal mee eens...!!! Maar wij met z'n allen vinden een hard gitaargeluid lekker. Dat is echter een volumekwestie en niet een zaak van geluidskarakteristiek. Want hoe kunnen we anders van een goed gitaargeluid genieten vanaf cd? Alleen door onze hifi op 11 te zetten...??
    Ik chargeer een beetje, maar ik hoop dat de boodschap overkomt...
    En ja, ik vind een éénkanaals Plexi of zo op "hard" ook wel errug lekker, hoor !

Gr. C.

Banned

Thumbs up

probeer london powerscaling als je het geluid van een lampenbak voluit wilt op lagere volumes... realistischer als een thd hotplate en in ALLE amps in te bouwen voorwaarde dat het één is die lekker klinkt met eindtrap oversturing...
    zie ook de amps van RAT!

succes!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaftheholy Bekijk bericht
    probeer london powerscaling als je het geluid van een lampenbak voluit wilt op lagere volumes... realistischer als een thd hotplate en in ALLE amps in te bouwen voorwaarde dat het één is die lekker klinkt met eindtrap oversturing...
    zie ook de amps van RAT!

succes!
    Klinkt overtuigend, kan niet anders zeggen.... Maar er werd ook wel heel wat gemodificeerd, als ik het verhaal op de site zo lees.
    Weet je iets meer over de kosten?

Gr. C.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten