Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 54 van 61 EersteEerste ... 4445253545556 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 531 t/m 540 van 609

Discussie: sukkeltje op podium

Senior Member

Standaard

Tijdje geleden bij een optreden zat een kerel vlak voor me erg aandachtig en blijkbaar tevreden te luisteren en de klappen. Ik natuurlijk erg blij met deze fan.
    In de pauze ging ik ff bij hem aan tafel zitten om ff een praatje te maken. Toen pakte 'ie een pen en briefje uit zijn binnenzak, schreef er wat op en schoof het naar mij. Er stond op "Ik ben doof."

Hmm, dan ga je wel aan jezelf twijfelen als je "grootste fan" doof blijkt te zijn.....
    Mijn gitaren:
    - Gibson Songwriter Deluxe - Sunburst
    - Martin LX-1
    - Zelfbouw telecoustic

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Hoogwerf Bekijk bericht
    Tijdje geleden bij een optreden zat een kerel vlak voor me erg aandachtig en blijkbaar tevreden te luisteren en de klappen. Ik natuurlijk erg blij met deze fan.
    In de pauze ging ik ff bij hem aan tafel zitten om ff een praatje te maken. Toen pakte 'ie een pen en briefje uit zijn binnenzak, schreef er wat op en schoof het naar mij. Er stond op "Ik ben doof."

Hmm, dan ga je wel aan jezelf twijfelen als je "grootste fan" doof blijkt te zijn.....
    Omg, owned . Dat is echt kut xD
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Hoogwerf Bekijk bericht

Misschien moest je niet zo hard spelen
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

Senior Member

Standaard

Ik hoop maar dat het vanavond goed gaat. Normaal gesproken zet ik op mijn twee meest gebruikte gitaren wel nieuwe snaren, tussen een week en een paar dagen voor een optreden. Nu niet, kwam er gister achter dat mijn Jaguar eigenlijk wel nieuwe snaren nodig heeft.

Aan de andere kant, het is niet zo'n groot optreden en misschien moet ik het eens meemaken hoe het is om wat vaker de gitaren te moeten stemmen en wellicht eens op het podium een snaar te breken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JazzBass Bekijk bericht
    mijn ongelukje ( waar ik nog steeds mee gepest wordt in de band ):

we hadden een optreden, en tijdens Stil In Mij, van Van Dik Hout, loop ik altijd naar de zanger, en spelen we een stukje met alleen bas en zang.

Nu hadden we wat problemen met de monitoren, en werd er eentje vlak voor mij neergelegd.
    Toen kwam ik er echter tijdens Stil In Mij achter, dat ik niet om die monitor heen kon, links stond de toetsenist, en rechts de gitarist.. Bleef er maar 1 optie over, EROVERHEEN!! :P
    Nu was het geen grote monitor, maar ik moest toch een klein sprongetje maken. Net voordat ik met men voorste voet de grond raakte, sloeg mn kabel zich om mijn achterste been, en trok me omlaag..
    Gelukkig kon onze zanger me nog half opvangen, anders was het echt stil geweest..

Tip voor mezelf: ga nooit meer over monitoren springen:P
    http://www.youtube.com/watch?v=OpaEJEAImUI wat dacht je van deze....
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

Standaard

Hmm, al een tijd terug maar wel leuk...

Ik viel in bij een dance classics band en speelde een pittige solo (die ik goed voorbereid had). Zonder dat we iets afgesproken hadden begonnen enkele bandleden me naar achter te trekken en te wenken dat ik me naar achter moest laten vallen. Dat trucje deden ze kennelijk normaal ook met de vaste gitarist. Ik begreep het na een tijdje en liet me vallen. Ze lieten met netjes en voorzichtig helemaal op de grond vallen, terwijl ik doorsoleerde. Wel een leuk effect.

Het probleem was alleen dat ze me ook weer omhoog moesten krijgen. Dat lukte niet erg, mede doordat ik me niet "stijf" genoeg hield en teveel doorboog. Dus ik maar spelen... ik was op den duur redelijk door mijn ideeen heen, omdat ik maar door moest soleren zolang ik daar op de grond lag

Uiteindelijk lukte het toch en konden we verder met het nummer. Wel vermakelijk, maar ook genant. Het publiek wist niet dat ik een invaller was, dus het zag er wat zielig uit zo...

Senior Member

Thumbs up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jiboom Bekijk bericht
    Hmm, al een tijd terug maar wel leuk...

Ik viel in bij een dance classics band en speelde een pittige solo (die ik goed voorbereid had). Zonder dat we iets afgesproken hadden begonnen enkele bandleden me naar achter te trekken en te wenken dat ik me naar achter moest laten vallen. Dat trucje deden ze kennelijk normaal ook met de vaste gitarist. Ik begreep het na een tijdje en liet me vallen. Ze lieten met netjes en voorzichtig helemaal op de grond vallen, terwijl ik doorsoleerde. Wel een leuk effect.

Het probleem was alleen dat ze me ook weer omhoog moesten krijgen. Dat lukte niet erg, mede doordat ik me niet "stijf" genoeg hield en teveel doorboog. Dus ik maar spelen... ik was op den duur redelijk door mijn ideeen heen, omdat ik maar door moest soleren zolang ik daar op de grond lag

Uiteindelijk lukte het toch en konden we verder met het nummer. Wel vermakelijk, maar ook genant. Het publiek wist niet dat ik een invaller was, dus het zag er wat zielig uit zo...
    Dit klinkt als een waarachtig Spinal Tap moment!

Senior Member

Standaard

Prachtige verhalen hier!
    Ik heb ze nog niet allemaal gelezen, maar het zijn dan ook aardig wat pagina's. De rest doe ik in etappes

Mijn eigen oeps-momentje wil ik echter wel delen.
    Jaartje of 10 geleden in de Fenix te Sittard.

We hadden met een coverbandje een kans gekregen na een optreden in het metalcafe ernaast (met pop/rock-covers) om ook in de Fenix zelf te spelen. Die avond was te gek, maar ik had op dat moment 3 gitaren bij me, een digitech gnx3, een draadloos setje, een versterker en dus een boel volumeknopjes. Na een gitaarwissel had ik geen signaal meer. Een van onze eigen 'stagehands' kwam naar me toe dat de mengtafel geen signaal meer had. Alles getest... versterker, aan. Volume open. Digitech, aan... volumepedaal open. Gitaar... volume open. Mijn kabels waren wel een beetje brak, dus beetje aan frutselen. Niets werkte. Na een minuut of 5 van dit getest steek ik mijn hand in mijn achterzak en denk... oh nee he... de zender... ik had de zender uitgezet voor de gitaarwissel

Senior Member

Standaard

Haha, mooi dat dit topic weer een beetje levend wordt.
    blijf verhalen posten

zelf alleen een keer de distortion mis getrapt
    Hey Joe, where you goin' with that gun in your hand

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    foto van mij MET gitaar.... 'Man, wat speel jij goed bluesharp!'

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten