Los van het feit dat dit veel te vroeg is, blijkt de gitarist zijn spul al op het podium gezet te hebben. Alles staat al aangesloten en klaar voor gebruik. Euhm, klaar voor ONMIDDELIJK gebruik.
Onmiddelijk na binnenkomst heeft de gitarist zijn versterker zo snel mogelijk neer gezet en is, op OORLOGSVOLUME welteverstaan, onafgebroken gaan gitaarspelen.
Ik laat hem maar zijn gang gaan het eerste uur en zet de mengtafel en monitors klaar.
Na nog even gewacht te hebben, zal ik toch microfoons moeten plaatsen, daar de rest van de band hun spullen al klaar heeft staan en ongeduldig naar me zit te staren.
Ik klim het podium op en vraag vriendelijk aan de gitarist of hij misschien even zou willen stoppen, zodat ik microfoons kan plaatsen. Geen reactie. Ik vraag het nog maar een keer. "Kan dat niet terwijl ik sta te spelen dan?"
*Zucht*
Goed, ik doe mijn oordoppen in en plaats de microfoons bij het drumstel, de basversterker en voor op het podium voor de zang. Tevergeefs probeer ik nog eens te vragen of de gitarist niet even wil stoppen met spelen, zodat ik niet doof wordt en hun geluid diezelfde avond niet eens meer fatsoenlijk kan horen, laat staan afregelen.
Dit schiet meneer in het verkeerde keelgat, want hij begin me uit te schelden en me van allerlei zaken te beschuldigen. "Er stond geen koffie in de kleedkamer, er was niemand om ons op te vangen, er was geen parkeerplek, enz."
Ik vertel hem rustig dat er niets en niemand aanwezig was, omdat ze TWEE UUR TE VROEG waren aangekomen en dat ze al blij mochten zijn dat er iemand van de schoonmaak was die even de zaal voor ze kon openmaken zodat ze neit buiten hoefden te wachten. Bovendien was dat niet mijn verantwoordelijkheid, omdat ik, verassing, de geluidsman ben. "En nu oprotten bij die gitaarversterker, of ik zet de stroom er af."
Favorieten/bladwijzers