Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 67

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Ik geloof ook niet dat ze verder veel tijd besteden aan oefenen enzo.
    Zoals een geweldige gitarist ooit in een workshop antwoordde op de vraag of hij de nummers van een optreden van te voren nog even oefende: 'rehearse, and spoil all the fun!?'

Standaard

als ze het zich kunnen veroorloven, des te beter uiteraard!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE Bekijk bericht
    Hahaha, tsja, wat moet ik zeggen. Volgens mij staat elke geluidsman wel op die lijst. Ik heb echter wel heel veel werk voor Mojo gedaan na die tijd, dus die lijst zal wel weer een mythe zijn.
    Waarom wilde je daar nu nog mee werken als hij zo lastig deed?
    Trotse eigenaar van een Godin Detour en een Spaanse gitaar van Yamaha.
    Eigenaar van een Boss ME-70-pedaal.
    Eigenaar van roland cube 20x, een London City Combo en een Vox AC30 Amplug.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathidal Bekijk bericht
    werk is werk, geld is geld.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathidal Bekijk bericht
    Euhm, de mensen van Mojo heb ik nooit als lastig ervaren. Wel een aantal muzikanten die via hen geboekt zijn, maar dat is niet de schuld van Mojo.

Senior Member

Standaard

Oh, ik dacht dat het een band in het bijzonder was.

Standaard

Los van het feit dat dit veel te vroeg is, blijkt de gitarist zijn spul al op het podium gezet te hebben. Alles staat al aangesloten en klaar voor gebruik. Euhm, klaar voor ONMIDDELIJK gebruik.

Onmiddelijk na binnenkomst heeft de gitarist zijn versterker zo snel mogelijk neer gezet en is, op OORLOGSVOLUME welteverstaan, onafgebroken gaan gitaarspelen.
    Ik laat hem maar zijn gang gaan het eerste uur en zet de mengtafel en monitors klaar.

Na nog even gewacht te hebben, zal ik toch microfoons moeten plaatsen, daar de rest van de band hun spullen al klaar heeft staan en ongeduldig naar me zit te staren.

Ik klim het podium op en vraag vriendelijk aan de gitarist of hij misschien even zou willen stoppen, zodat ik microfoons kan plaatsen. Geen reactie. Ik vraag het nog maar een keer. "Kan dat niet terwijl ik sta te spelen dan?"

*Zucht*

Goed, ik doe mijn oordoppen in en plaats de microfoons bij het drumstel, de basversterker en voor op het podium voor de zang. Tevergeefs probeer ik nog eens te vragen of de gitarist niet even wil stoppen met spelen, zodat ik niet doof wordt en hun geluid diezelfde avond niet eens meer fatsoenlijk kan horen, laat staan afregelen.
    Dit schiet meneer in het verkeerde keelgat, want hij begin me uit te schelden en me van allerlei zaken te beschuldigen. "Er stond geen koffie in de kleedkamer, er was niemand om ons op te vangen, er was geen parkeerplek, enz."

Ik vertel hem rustig dat er niets en niemand aanwezig was, omdat ze TWEE UUR TE VROEG waren aangekomen en dat ze al blij mochten zijn dat er iemand van de schoonmaak was die even de zaal voor ze kon openmaken zodat ze neit buiten hoefden te wachten. Bovendien was dat niet mijn verantwoordelijkheid, omdat ik, verassing, de geluidsman ben. "En nu oprotten bij die gitaarversterker, of ik zet de stroom er af."
    Ik zit me rot te lachen.

Moderator

Standaard

Ja, die Michael, is nog steeds veel te aardig tegen narcistische selfkickers die de grenzen totaal kwijt zijn, onbewust asociaal zullen we het op houden.

Gewoon de stroom eraf en niet over lullen, het zijn jouw oren die hij naar de kloten helpt en dat hoef je niet te pikken, uitleg niet nodig. Hij mag gaan spelen tijdens de soundcheck en verder moet het stoppen.

Ik heb eens iemand van het podium gejaagd die steeds zat te drummen, hoewel hij er niets van bakte. Bleek een belangrijke recensent van een muziekblad.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik heb eens iemand van het podium gejaagd die steeds zat te drummen, hoewel hij er niets van bakte. Bleek een belangrijke recensent van een muziekblad.
    En toen?

Moderator

Standaard

En toen? geen idee en het interesseert me ook niets, je gaat gewoon niet op iemands drumstel zitten rammen, ook niet als je denkt belangrijk te zijn.

Het is zo super iritant voor de mensen die op dat podium aan het werk zijn dat je soms even uit de bocht vliegt.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten