Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 67
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    O ja, Ernst van Ee, die wilde twee PAR's exclusief op hem gericht, zonder filter, 100% aan, het hele optreden. Dat was de tijd na Helloïse, toen hij van iel mannetje naar Hulk Hogan transformeerde.
    Voor z'n blonde lokken natuurlijk. fan d'r op en wapperen.

Ik heb wel 10 jaar verhalen over muzikanten, mar de mooiste zijn toch de goeie ervaringen met ouwe rotten uit het vak.

"Paris Dandies" thuis: Altijd lachen die gasten zijn nog relaxder dan mijn oma bij haar middag dutje.
    Als een band snapt hoe het werkt gaat het altijd goed, dan kan je halve PA uitvallen en er is nog geen zorg aan de lucht. (hoogstens een puntje van kritiek naar de promotor, maar niet naar de mensen met wie ze moeten samen werken.)

De net niet bandjes van het kaliber 1 hitje 2e doet al niet veel meer, zijn de ergste. (Verkeerde appels in de kleedruimte, de lampen zijn te heet)

Ik heb SKA bands met 4 blazers + hammond/leslie tevreden naar huis mogen dirigeren met een alcohol/euforie roes.
    En ook Ego's van in het verleden behaalde resultaten van dat ene bekende hitje van vroeger met dat ene bandje waar je oom nog een cassette bandje van heeft moeten teleurstellen dat ik in een lege zaal, omdat meneer toch niet meer zoveel gevolg meer heeft, echt geen theater geluid neer kan zetten omdat zijn drummer een houthakker is en al zo goed als uit staat. (Meneer was naar eigen zeggen top gitarist van het kaliber Akkerman, maar speelde squire. al moet ik toegeven dat die wel erg lekker klonk)

Elke avond is weer in klasieker als je van alles over de vloer krijgt.

Veel bandjes op 1 avond is ook altijd wel lachen, dan heb je vaak in 2 minuten al een behoorlijk beeld van hoe ver zo'n band staat in zijn ontwikkeling.
    Bandjes die versterkers hebben geleend maar niet weten hoe ze werken.
    Of zangers die meteen even met de monitor man gaan babbelen en de wensen van de (hele)band doorgeven terwijl de rest de changeover zo nuttig mogenlijk benutten.
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

Moderator

Standaard

Ik heb eens een heel PA opgebouwd voor een dialectband, in De Roode Leeuw te Ursem. Soundcheck gedaan en alles ging perfect, zaal open om half negen en wachten op bezoekers. Niemand dus, om kwart voor twaalf komt er een jonge dame binnen en zegt verbaasd: 'ik dacht dat hier een band speelde'.

We hebben toen voor haar een nummer gespeeld en de boel maar weer opgeruimd. Verderop bleek de Earring (gratis) te spelen en deze zaalhouder had gedacht om maar entree te moeten heffen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Dá ook een mooie ja, hadden wij ooit met een Salsa avond vrijdag bij ons entree 5euros (niet eens duur voor een avond met band) en zaterdag even verder op aan de plas met de zelfde band voor noppes...zelfde promotor ???????

Schiet mij maar lek, wie daar de reserch heeft gedaan.
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Beer Bekijk bericht
    "Paris Dandies" thuis: Altijd lachen die gasten zijn nog relaxder dan mijn oma bij haar middag dutje.
    Als een band snapt hoe het werkt gaat het altijd goed, dan kan je halve PA uitvallen en er is nog geen zorg aan de lucht. (hoogstens een puntje van kritiek naar de promotor, maar niet naar de mensen met wie ze moeten samen werken.)
    Hee toen speelden wij ook Viel mij ook op hoe chill die gasten waren. Maar dat zal (zoals velen hier al zeggen) met de mate van professionaliteit te maken.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Heb je wel eens een bigband festival gedaan? Dan krijg je pas 'deskundigen' om je heen met adviezen.
    Ik heb lange tijd in een big band gespeeld als gitarist, en Inderdaad hoe minder ervaren de muziekanten zijn, des te meer kritiek en ongevraagd advies je krijgt.
    Mijn ervaring was met opstellen zo lang mogelijk te wachten, omdat het altijd wel een keer verplaatst moest worden.
    Veel muzikanten met weinig ervaring letten b.v. tijdens een sound check niet op de dingen waar het om gaat en beginnen later te klagen over hun geluid.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik heb eens een heel PA opgebouwd voor een dialectband, in De Roode Leeuw te Ursem. Soundcheck gedaan en alles ging perfect, zaal open om half negen en wachten op bezoekers. Niemand dus, om kwart voor twaalf komt er een jonge dame binnen en zegt verbaasd: 'ik dacht dat hier een band speelde'.

We hebben toen voor haar een nummer gespeeld en de boel maar weer opgeruimd. Verderop bleek de Earring (gratis) te spelen en deze zaalhouder had gedacht om maar entree te moeten heffen.
    Krijgen we nu ook een topic over je ervaringen met zaalhouders/promoters Best een paar keer een behoorlijk lage opkomst gehad, maar 1 persoon publiek is me nog niet gebeurd. Het minimum was een man of 6 bij een sologig. Die avond was de gitarist waar ik de bill mee deelde ziek, en was de vraag of ik het alleen wilden doen. Helaas een voetbalwedstrijd en een tent die eigenlijk vooral jazz deed. Kort setje voor de aanwezigen gedaan, maar tot 3 keer toe kwam er iemand binnenlopen net tegen het einde van het laatste nummer...waarna ik dan toch maar even doorspeelde, en uiteindelijk maar onversterkt met mijn gitaar aan de bar ben gaan zitten. Erg leuke avond gehad, en zelfs cd's verkocht... helaas was het optreden nogal uit de buurt. Reiskosten eruit zat er dus niet in, aangezien dit op de gok was, ingestoken als werkantie trip naar Berlijn. Uiteindelijk gewoon een leuke stedentrip geworden dus.

Met de band hadden we vorig jaar een optreden in de Weegbrug in Roermond. Truus had, naast een slaapplaats, toen voor ons geregeld dat we de dag erop daar in de buurt in Kelpen Oler konden spelen. Komen daar aan (Kelpen Oler) was de goede man vergeten een installatie te regelen. Dan verwacht je gelijk narigheid, maar dat viel reuze mee. Hij belde een kennis van een geluidsbedrijf, die toevallig nog een kleine set in de vrachtwagen had staan, en daar vrij snel mee verscheen. Dat kwam dus nog wel op zijn pootjes. Wat minder was was dat het het begin van de carnavalsperiode was, en dan dus in Limburg. De aanwezige carnavalsvereniging was weg voor ons eerste nummer, en er waren misschien een man of 10 publiek. Ook dit werd best een geslaagd optreden. Aangezien Michel (bluesharp) en ik allebei live draadloos spelen hebben we de gig deels gewoon bij het publiek zittend gespeeld

Afgelopen weekend in Tilburg het andere uiterste, zeer volle bak. Als Michel dan het publiek in gaat bij een solo zijn we hem echt kwijt. Moeten we gaan zwaaien om te zien waar hij staat. En dan zo'n publiek dat het duidelijk leuk vindt maar nauwelijks klapt. Je ziet ze wel aandachtig luisteren, en zelfs dansen, wat daar afgaande op verschillende onafhankelijke reacties haast nooit gebeurt, en als het nummer dan klaar is zijn ze stil. Raar! In Delfzijl ook zo'n publiek gehad, vonden het duidelijk leuk, klapten steeds, ook na solos. Applaus na het laatste nummer, stonden op, keken naar ons, en vroegen niet om een toegift. Loop je later even de bar in vang je verbaasde opmerkingen op... 'raar, ze deden helemaal geen toegift!?'

Moderator

Standaard

Een draadje over de ervaringen met zaalhouders en organisatoren, dat lijkt me wel wat, maar ik vrees dat het snel de vormen van een zwarte lijst gaat aannemen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

De band waar ik voor werk stond tijdje terug in het voorprogramma van de Paris Dandies, echt topgasten :|
    Enige nadeel, zij vonden het nodig om onze soundcheck tijd te gebruiken om wat nummers te repeteren :s

Dus we hadden 5 min om de backline neer te zetten, te micen en te soundchecken met een doodzieke zanger...
    Voor de rest erg hard gelachen met ze (zeker danny, was niet uit onze kleedkamer weg te schoppen)

Standaard

het zullen dan wel topgasten zijn maar dat is natuurlijk een beetje lullig. Ik geloof ook niet dat ze verder veel tijd besteden aan oefenen enzo. Die tijd gebruiken ze liever om allerhande stimularia te consumeren.

okee, Lademacher is wel een van mijn favoriete gitaristen, dus die kan niet veel kwaad doen. En hun drummer heeft een tijdje bij mijn vorige band meegedaan als invaller. We maakten, om de drankrekening niet al te gek op te laten lopen dan een speciale deal met de zaaleigenaar ('die kale drinkt op eigen kosten')

Senior Member

Standaard

Klinkt bekend...

Wel mooi, hij kwam oppeens met zijn oude brood kitje aanzetten, die was even wat uitgebreider dan zijn recentelijk aangeschafte kitje, dus de geluidsman was erg blij :P

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten