-
Begin jaren '90 in de plaatselijke jeugdsoos (De Bliksem te Brummen, toen nog een gewaardeerd poppodium, gesubsidieerd door o.a. SPN) werd jaarlijks op koninginnedag een groepenpresentatie gehouden. Ach, men kent het wel, veel lokale bandjes die eindelijk de kans kregen weer eens de oefenruimte te ontvluchten. De zanger van één van de bands meldde zich netjes drie kwartier van tevoren bij mij. Hij wilde zijn auto al backstage rijden: "Ik wil mijn zanginstallatie alvast uitladen, waar kan ik de boxen neerzetten?"...... niet wetende dat er een volledige profi P.A. stond.
Andere uiterste beleefde ik met De Kast, midden jaren '90, waarbij ik hun gitarist (met zijn megarek met o.a. Soldano/ Caswel) moest uitleggen dat de zeer behoorlijk klinkende geluiden van de gitarist van het voorprogramma, kwamen uit een Zoom 1010. Het voorprogramma had die avond ook nog meer succes dan De Kast zelf en datzelfde voorprogramma timmert nu behoorlijk aan de weg als Good Things End.
Zelfde periode moest ik Hans Dulfer (+band) mixen, ten tijde van de WK of EK voetbal. Hans Eijkenaar wilde geen moment missen dus vroeg om een snelle soundcheck. Zo gezegd, zo gedaan, 5 minuten later waren we klaar met de drums en kon Hans weer verder kijken.
Regels voor berichten