Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
Andere keer, een jong rockbandje op het podium. Tijdens de line- en monitorcheck staan ze ineens lekker met elkaar te ouwehoeren en een beetje ongeïnteresseerd heen en weer te stappen. Toen heb ik ze maar verteld dat ik voor hun bezig was en dat ze even moesten meewerken. Dat werkte blijkbaar, want we hebben netjes de soundcheck afgemaakt, per persoon gevraagd wat ze op de monitor wilden hebben en na het optreden kwamen ze me bedanken omdat ze nog nooit zo'n goed podiumgeluid hadden gehad.
Geen ervaring met het doen van geluid, maar uitleggen aan meerdere mensen tegelijk is erg lastig. Ik probeer in de band vaak iets eenmaal uit te leggen aan 3 man, maar het gebeurt vaak dat ik het moet herhalen omdat iemand met andere dingen bezig is.
Ik ben benieuwd hoe dat donderdag bij onze soundcheck zal verlopen. Het is de eerste keer dus iedereen zal wel erg nieuwsgierig en een beetje zenuwachtig zijn. Zal voor de geluidsman geen probleem worden verwacht ik. Ik zal proberen zoveel mogelijk rekening te houden met de man en m'n gitaristenego opzij te zetten .