Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 92
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    kijk eens 28 posts terug
    Oeps! Ik ben me dr eentje. Ik had die post toentertijd wel gezien, maar blijkbaar wilde ik nu in een vlaag van verstandsverbijstering nog eens weten wat het geworden is. Ik schaam me diep, want ik vind t altijd ontzettend irritant als mensen dat doen

@ Tom123: Je had toch al n (ontzettend gave) Mustang o.i.d.?
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Als je echt surfmuziek wil gaan spelen: ---> De Jaguar!

Voor het zwaardere werk zijn de singlecoiltjes n beetje te iel. Zeker met de Japanse (die ik heb) laten ze nog wel wat te wensen over. Ik heb het opgelost met een Seymour-Duncan JB Junior (mini humbucker) in de brugpositie, zodat ik nog kan surfen met de neckpickup, maar je kunt dan natuurlijk ook voor de Jazzmaster kiezen.

@ Tom123: Laat je weten wat het geworden is?
    Te iel zou ik het niet willen noemen. Strakke metal zul je er niet uit krijgen, maar ik kan een behoorlijk lompe sound krijgen met m'n Japanse Jag met standaard elementen.

Maar goed. Ik dacht dat alleen pickups voor Jaguar erin zouden passen, maar blijkbaar mogen het ook andere single coils zijn. Of heb je de gitaar ervoor moeten aanpassen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Te iel zou ik het niet willen noemen. Strakke metal zul je er niet uit krijgen, maar ik kan een behoorlijk lompe sound krijgen met m'n Japanse Jag met standaard elementen.

Maar goed. Ik dacht dat alleen pickups voor Jaguar erin zouden passen, maar blijkbaar mogen het ook andere single coils zijn. Of heb je de gitaar ervoor moeten aanpassen?
    Ik heb t niet zelf gedaan, maar er is geen hakken en zagen aan te pas gekomen. Het is een humbucker in singlecoil formaat (eigenlijk voor strats), dus het paste wel.

Iel is mss niet het goede woord, maar je merkt dat ie adem te kort komt bij veel gain. Ook gaat t allemaal dan wat rommelig/slordig klinken. Plus de enorme dosis feedback die je met die Japanse elementen krijgt meegeleverd

Senior Member

Standaard

Hey ik wist niet dat jij ook een jaguar hebt,
    Die dingen zijn echt te gek he

soms irriteer ik me er wel een beetje aan maar ik hou toch weer van ze :P
    'k bedoel, na het spelen van een andere gitaar lijkt de jaguar hals zo dun en smal. mja na een tijdje went dat wel, maar omdat die hals zo dun en smal is lijken je standaad halzen weer zo dik :P

Mja gewoon niet bij nadenken en spelen.

Senior Member

Standaard

tja je graag een mix van een strat, jag, tele en jazzmaster wilt hebben is dit de oplossing

Een Aupperlee Mockingbird, made in Ridderkerk

mini hum bij de brug is te splitten

Moderator

Music

Cool idee, maar ik vind het uiteindelijke resultaat niet zo tof eerlijk gezegd. Plaats en hoek van de switch vind ik erg onlogisch en door de verschillende elementen is hij ongetwijfeld veelzijdig, maar het ziet er niet uit...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

tja heb meerdere malen op deze gitaar gespeeld en deze speelt super, heerlijke lage actie en supergeluid en veel diversiteit, stand van de schakelaars vind ik heel ok.

Aupperlee heeft deze gitaar gebouwd en bedacht om een redelijk all round gitaar te maken, met veel diversiteit, goedkoop is dit beestje niet denk ik.

ach smaken verschillen voor wat betreft model plaatsing schakelaars etc., heb wel eens op voor mij persoonlijk spuuglelijke gitaren gespeelt die qua spelen fantastisch geluid en bespeelbaarheid hadden en dat vind ik voor mij zelf wel het belangrijkste

Banned

Standaard

Vind hem ook niet mooi, maar wat is er zo verkeerd aan de hoek van de switch? Gaat toch prima zo?

Moderator

Music

Hij staat nu (bekeken vnuit de speler) links naar beneden en rechts omhoog en ik heb dat toch altijd liever precies andersom. Het is ook niet het belangrijkste, ik vind het alegaartje aan pickups het minst geslaagd eigenlijk.

Mijn eigen Jag is weer terug op honk, met een nieuwe slagplaat. Pearloid in plaats van effen wit. De pickups moeten nog wel een keer vervangen worden, ik heb het nog een keer geprobeerd maar met name de stacked Seymour Duncan bij de brug is echt een waardeloos flutding. Komt nog wel. Hier een recente pic met zijn achterneef.

"Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Ik vind m geslaagd!

De schakelaar zou ik idd liever ergens anders hebben, maar die kleur en slagplaat maken het toch wel af. Mooi bijeenraapsel van Fenders. En een humbucker (splitbaar) is ook altijd handig. Er had alleen een tele-nekelement in moeten zitten

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten