Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 31 van 40 EersteEerste ... 212930313233 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 310 van 394

Standaard

staat dat daar niet onder?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Wat zijn dat voor amps?
    Burman maakte prijzige ampjes, de engelse dumble's. Ik kan me nog een MM review herinneren eind zeventig van een combo, daar kon je ook 3 boogies voor kopen -of 7 fender twins.
    Misschien de reden dat je ze zo weinig tegen komt?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Billy Turf Bekijk bericht
    Als we het dan toch over Nederlandse gitaristen hebben
    vergeet dan Eelco Gelling zeker niet!

Dé gitarist van Cuby and the Blizzards en in mijn ogen de beste gitarist van Nederland..

Die Gibson les paul heeft die al sinds jaar en dag
    In mijn ogen ook de beste gitarist van nederland en daarbuiten. Geweldige feel heeft die gast. Laatst nog een docu over cuby gedownload, met ook natuurlijk heel stuk over gelling. Die gast heeftecht een aanbiedingen gehad om te kopmen spelem bij grote namen das niet normaal. Mijn vader heeft hem een jaar of 6 terug eens ontmoet en vertelde dat het een dood normale man was gebleven moet echt heel aardig zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

Standaard

hij ziet er ook niet echt onvriendelijk uit
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saf Bekijk bericht
    In mijn ogen ook de beste gitarist van nederland en daarbuiten. Geweldige feel heeft die gast. Laatst nog een docu over cuby gedownload, met ook natuurlijk heel stuk over gelling. Die gast heeftecht een aanbiedingen gehad om te kopmen spelem bij grote namen das niet normaal. Mijn vader heeft hem een jaar of 6 terug eens ontmoet en vertelde dat het een dood normale man was gebleven moet echt heel aardig zijn.
    Ben het helemaal eens.. tot je pa in beeld komt. Want Eelco is een halve geest, een schim die na jarenlange verslaving amper meer in staat is een coherente zin voort te brengen. In zijn band doet de andere gitarist de meeste solo's, terwijl G voor zich uit staat te kijken. Zielig, maar het is zo. En dat doet niks af aan zijn prestaties bij the blizzards, die waren super. Maar de tand des tijds is aardig door hem heen gebeten. Een vergelijking met Peter Green dringt zich op.

En die LP - ik weet niet of dit zijn originele is ( ziet er in ieder geval lekker gebeutst uit). Eelco kocht zijn originele 58 of 59 LP Standard nog voor Clapton de gitaar beoremd maakte. Er zat inderdaad een bigsby op. Hte verhaal wil dat vlak daarvoor zo'n LP met bigsby werd gestolen van Keith Richard, tijdens een tour door Duitsland en Denemarken.
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door richwoodplayer Bekijk bericht
    hij ziet er ook niet echt onvriendelijk uit
    Hahaha, ik dacht echt PRECIES hetzelfde! echt zo'n goedsul...Prima kerel!
    2 Fenders, 3 Gibson's,1 Ibanez prestige special edition,1x Taylor 310 1 Marshall DSL, en een Fender blues deluxe, en GAAAAAAAAAAAAAAAAN

Standaard

die man heeft een tragische levensloop. Hij is inderdaad gevraagd door verschillende beroemde engelse bands destijds, maar hij bleef C+B trouw omdat hij geloofde dat die band groot zou worden. Ze werden zelfs gevraagd om een tournee door Engeland te gaan doen, maar Cuby had geen zin. Waarschijnlijk was deze onzeker over zijn engelse uitspraak en teksten. Daarom bleef de band alleen in Nederland beroemd. Anders was Gelling waarschijnlijk een wereldster geweest.

Is dit dezelfde Les Paul als hij vroeger had? Want die is ooit gestolen, en Gelling was er helemaal kapot van. Zou leuk zijn als hij hem weer terug heeft gevonden.
    En inderdaad geldt ook voor hem dat drank niet altijd goed voor je is.

Standaard

Hallo ik ben nieuw hier, en heb niet dit hele topic doorgelezen. Ik weet niet of hij er al tussen staat. Kan eigenlijk bijna niet anders, maar Neil Young's Old black is toch wel een van de meest legendarische gitaren uit de rock hoor hey!!! Speelt ie al 40 jaar op ofzo..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Blijft wonderlijk hoe hij zo'n vet geluid weet te produceren met deze gitaar en zijn amps.

Vreemd niet?
    Wel uiterst cool!
    Speelt Duffy bij Killing Joke ?
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Speelt Duffy bij Killing Joke ?
    Volgens mij is dat de rig van Geordie Walker van Killing Joke, maar misschien heeft Duffy (ongeveer) dezelfde of is Vulva abuis

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten