Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 145 van 241 EersteEerste ... 4595135143144145146147155195 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.441 t/m 1.450 van 2405

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL Bekijk bericht
    Alsmede een 1956 Goldtop, liefst mét Bigsby en iets minder relic gebeuren.
    Héérlijk!
    Ook voor mij de Gibson '56 Les Paul goldtop, maar dan zonder de slagplaat...

(Gilmour bespeelt als Fenderman, ook uitzonderlijk de versie die jij wil, mét Bigsby...)

Senior Member

Standaard

Een creditcard is gewoon een normaal betaalmiddel waar je (net als met een Nederlandse bankpas met een betaalrekening met doorlopend krediet zoals veel mensen hebben) heel normaal mee kan omgaan als je dat wil. Bij gebrek aan zelfbeheersing kun je jezelf beter onder curatele stellen...

In Nederland krijg je trouwens ook niet zo snel van die Amerikaanse toestanden dankzij het BKR (als je een creditcard aanvraagt wordt je automatisch geregistreerd bij BKR).

Standaard

En natuurlijk de PGM10th, 401, 200 en 600

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Hoe zal ik het netjes verwoorden...

JE BENT GND TOCH NIET GOED BIJ JE HOOFD ALS JE EEN LENING AFSLUIT VOOR EEN GITAAR??????
    Normaal gesproken zou ik het helemaal met je eens zijn. Want als je het nu niet kunt betalen, dan kun je de lening ook niet betalen (is immers altijd duurder). En als je de lening te zijner tijd wel kunt afbetalen, kun je beter het geld opsparen zodat je later alsnog op eigen houtje die gitaar kunt kopen.

Maar misschien kan dat wel anders liggen wanneer de gitaar in kwestie sneller meer waard wordt dan het af te betalen bedrag hoger wordt?

Dan nog zou ik het eerst helemaal uitrekenen enzo, voordat ik ook maar zou overwegen zoiets te doen.

Banned

Standaard

geen geld om die gave gitaar te kopen?... klik

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Een creditcard is gewoon een normaal betaalmiddel waar je (net als met een Nederlandse bankpas met een betaalrekening met doorlopend krediet zoals veel mensen hebben) heel normaal mee kan omgaan als je dat wil. Bij gebrek aan zelfbeheersing kun je jezelf beter onder curatele stellen...

In Nederland krijg je trouwens ook niet zo snel van die Amerikaanse toestanden dankzij het BKR (als je een creditcard aanvraagt wordt je automatisch geregistreerd bij BKR).
    Het idee van een creditcard is natuurlijk erg handig en als je er mee om kan gaan is het een perfect systeem. Alleen dat is het probleem: mensen willen van nature maximaal consumeren. En zonder een letterlijk limiet krijgt dat alle kans. Jezelf daarin beheersen is lastig in onze maatschappij, waar je overal waar je komt lekker gemaakt wordt met reclames voor wat dan ook.
    Jezelf onder curatele laten stellen is toch wel een beetje denigrerend denk ik, want dan geef je toe dat je het zelf niet kan. Ik denk dat veel mensen dat niet durven/willen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaftheholy Bekijk bericht
    geen geld om die gave gitaar te kopen?... klik
    Hahaaa briljant!

Senior Member

Standaard

Dus de conclusie is dat, tenzij ik heel rijk word of iets win bij de postcodeloterij, nooit een '56 strat zal hebben ?
    Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Het idee van een creditcard is natuurlijk erg handig en als je er mee om kan gaan is het een perfect systeem. Alleen dat is het probleem: mensen willen van nature maximaal consumeren. En zonder een letterlijk limiet krijgt dat alle kans. Jezelf daarin beheersen is lastig in onze maatschappij, waar je overal waar je komt lekker gemaakt wordt met reclames voor wat dan ook.
    Jezelf onder curatele laten stellen is toch wel een beetje denigrerend denk ik, want dan geef je toe dat je het zelf niet kan. Ik denk dat veel mensen dat niet durven/willen.
    Dat dikgedrukte is natuurlijk sowieso niet waar. Creditcards hebben wel degelijk limieten en blokkeren/worden geblokkeerd én we worden in Nederland tegen onszelf beschermd, bijvoorbeeld dus door die BKR-registraties. Daarbij is een creditcard slechts een middel. Het achterliggende probleem is de lening of het gekoppelde doorlopende krediet.

Om het te veralgemeniseren: zelfbeheersing/niet toegeven aan onze lusten is waar we misschien wel 24 uur per dag mee bezig (moeten) zijn, niet alleen op het moment dat je je creditcard ergens doorheen wil halen bij wijze van spreken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nielsnielsniels Bekijk bericht
    Dus de conclusie is dat, tenzij ik heel rijk word of iets win bij de postcodeloterij, nooit een '56 strat zal hebben ?
    Als jij een lening kunt afbetalen, dan kun je ook sparen totdat je het bedrag bij elkaar hebt.

Sparen gaat ook veel sneller dan je lening afbetalen want de rente werkt in je voordeel!

Banned

Standaard

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten