Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 24 van 42 EersteEerste ... 14222324252634 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 231 t/m 240 van 419
    Senior Member

Standaard

Ter informatie, ik ben terug naar een seriële setup!

De G-Major 2 geeft me eenvoudigweg geen toonverlies, en de Bogner heeft een goede loop, dus een seriële setup is dan wel net zo makkelijk.

Omdat ook de ProRackG uit mijn rack is, heb ik nu dus alleen de GM-2 in mijn loop. En de pedalenlade met de GRX4'en, tussen gitaar en versterker. Het leven is ineens een stuk gemakkelijker. :-)

P.S. Ik hou natuurlijk wel vast aan mijn MiniMix II en Lumos, voor het geval dat ...
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Tja, seriëel is inderdaad een stuk makkelijker. Dan zou ik opeens ook de compressor en noise gate uit m'n GM kunnen gebruiken. Fijn dat de GM2 minder zuigt .
    Ik blijf voorlopig lekker hangen in parallel. Compressor en gate mis ik niet al te erg dus m'n rack is voorlopig bijna af: binnenkort een 6HE rack en powercon aanschaffen en dan is ie voorlopig af.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Fijn dat de GM2 minder zuigt .
    ..........nee toch maar niet, te makkelijk

Ik ben ook weer aan het schuiven. Aangezien ik op dit moment alleen thuis speel, is dit mijn huidige "signal-chain"

Pre-amp->Poweramp->Palmer->G-Major->Geluidskaart Pc (voorlopig nog mono setup).

Op deze manier klinkt het echt véél en véél beter dan de G-major tussen Pre en Poweramp..weet niet waarom, maar "vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan"....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Tja, seriëel is inderdaad een stuk makkelijker. Dan zou ik opeens ook de compressor en noise gate uit m'n GM kunnen gebruiken. Fijn dat de GM2 minder zuigt .
    Ik blijf voorlopig lekker hangen in parallel. Compressor en gate mis ik niet al te erg dus m'n rack is voorlopig bijna af: binnenkort een 6HE rack en powercon aanschaffen en dan is ie voorlopig af.
    Ben niet zo dol op de GM-compressor omdat ie achter de pre-amp zit. Ik had een Keeley pedaal maar zelfs die gebruikte ik bijna nooit. Ben blijkbaar niet zo'n compressor-man.

En de noisegate gebruikte ik op de GM-1 al niet omdat je 'm per patch moet instellen (anders zit ie het cleane signaal in de weg); probleem dat ik met de ProRackG nooit had.

Mooi dat je je parallele setup goed bevalt

Mijn lijstje is nooit af .... De Bogner Ecstasy 20th Anniversary komt eraan. Maar ook de Suhr/CAE OD-100 SE+ is wel erg vet. De PP Versa zou handig zijn.
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

O die van mij is ook niet af want ik wil een GCX+GCP met pedalen (phaser, compressor, gate, evt. tremolo) maar dat wordt een uitgave van ruim 1000 euro. Dat zit er binnenkort niet in dus daar denk ik nog niet over na. Preamp, fx, mixer, poweramp, powercon en floorboard zijn voor mij vooralsnog genoeg.

Senior Member

Standaard

tip: ik heb deze en da's gewoon goed spul.

Bax-shop levert ook snel en is zeker niet de duurste.

Senior Member

Standaard

kWilde eigenlijk deze halen omdat ik hier ook mn 4HE vandaan heb. Dan zijn ze identiek en dat vind ik wel zo mooi (aangezien ik de 4HE later, met GCX enzo, weer ga gebruiken).

Senior Member

Standaard

Ah..nou ja, de prijs maakt niet veel uit inderdaad, en het oog wil ook wat natuurlijk.

Zat ook even te denken. Je hebt toch zo'n "multi-snake" naar je rack lopen (midi, switches van de FCB)..misschien makkelijk/mooier als je zo'n rackinterface in elkaar soldeert? Dat maakt het aansluiten wel veel makkelijker (en je kun je rack mooier bekabelen).

Rackplaat + connectors kost iets van 30 euro of zo...

Senior Member

Standaard

Wat zou er dan in die rackinterface moeten komen volgens jou? Want wat ik heb lopen zijn 1 midi kabel en 1 stereo kabel om te switchen. En er loopt 1 audio-kabel van m'n wah naar de (voorkant van de) preamp. Het zou wel makkelijker zijn met aansluiten om een plaatje te hebben waar de midi kabel en switchkabel in komen, maar om dat nou te maken voor 2 kabels..

Bovendien vergeet je m'n kabelfobie :P
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 17 april 2009 om 10:42

Senior Member

Standaard

Guitar In____ ___ }
    Midi In_________ } Multisnake
    Switch (TRS) In }
    Speaker L out
    Speaker R out

(gitaar dan via de interface naar de Aux In )

wellicht noch Powercon in (en uit?)

Ow..en fobies los je op door confrontatie, dus:
    Laatst gewijzigd door hole; 17 april 2009 om 10:49

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten