zwaar nep:
-Headstock
-cutaway is verkeerd
-afdekplaat halspen
smells like faked in china
zwaar nep:
-Headstock
-cutaway is verkeerd
-afdekplaat halspen
smells like faked in china
De laatste keer dat er zo'n headstock uit Japan kwam was 1967 geloof ik. Er zijn toen wat koppen gerold
Op visuele basis kan je prima beoordelen. Het wordt een stuk lastiger als je het met je neus moet doen.
deze tokai is echt en was bedoeld voor de Amerikaanse markt gemaakt, tokai heeft een paar jaar geleden een poging gedaan weer te leveren voor de amerikaanse markt en moest daarvoor haar body shape aanpassen, omdat het weinig zin had om dat alleen voor de VS te doen zijn deze modellen ook naar andere landen verscheept.
Helaas voor tokai was dit niet echt een groot succes en zijn ze gelukkig weer naar de normale LP shape terug gegaan, de Tokais die nu nog naar de VS gaan doen dat via de paralel handel en dat levert Tokai uiteindelijk meer verkoop op.
life sucks and then you die
Kaminski on Spotify https://open.spotify.com/album/3i96d...Q3u7fR-oPs8RHw
als gitaar zal het inderdaad gewoon goed zijn, tokais hebben meestal wel 2 delige mahonie bodies maar voor de rest bestaan ze uit de goede houtsoorten in de juiste verhouding dus je krijgt er voor weinig een goed lp achtige voor
Niet alle tokais zijn japans he, sinds eind tachtig laten ze ook een deel vd produktie uit Korea komen. De japanse tokai catalogus ken ik, dat zijn de high-ends, vanaf serienummer 75 en up tot de executive modellen van 600.000 yen. Ik heb daar nooit een mongrel tussen gezien maar het zou kunnen. Raar verhaal.
hier is een oude us thread over die "nieuwe" tokais (helaas geen plaatjes meer)
http://www.tokaiforum.com/viewtopic....e090523e12e778
Nee, dat kan best maar dat het dan een japanse tokai zou zijn en niet eentje uit de koreaanse low budget lijn, dat zou ik een vreemde beslissing vinden corporate wise. Budget gitaren zijn al 3 decennia niet meer lonend in domestic. Of de mongrel moet een high-end zijn maar dat betwijfel ik.
dit was toch echt een MIJ (geen high end MIJ maar toch) Tokai zag ook dat via de paralel handel veel tokai's naar de VS gingen en wilde puur op kwaliteit meedoen maar omdat veel gitaristen met hun ogen kopen en de prijs dicht bij een LP studio zat hebben ze eigenlijk nooit een kans gehad (en als ik eerlijk ben heb ik mooiere variaties op de LP gezien)
Favorieten/bladwijzers