Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 201 van 1797 EersteEerste ... 1011511911992002012022032112513017011201 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.001 t/m 2.010 van 17961
    Senior Member

Standaard

zwaar nep:

-Headstock
    -cutaway is verkeerd
    -afdekplaat halspen

smells like faked in china

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stikel Bekijk bericht
    Het gaat mij hier soms wel eens wat te kort door de bocht om puur op basis van een fototje een gitaar te beoordelen. Fakes zullen er altijd wel tussen zitten maar om nu meteen alles af te kraken gaat soms wel eens wat ver. Zelf vasthouden en beoordelen ennuh bij twijfel niet inhalen.

Greetz Jan en zoon

Hoi jan(en zoon),

Tokai maakt toch gibson klonen? Dit is meer een stagg!!
    Als ik het fout heb dan hoor ik dat graag.

Senior Member

Standaard

De laatste keer dat er zo'n headstock uit Japan kwam was 1967 geloof ik. Er zijn toen wat koppen gerold
    Op visuele basis kan je prima beoordelen. Het wordt een stuk lastiger als je het met je neus moet doen.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

deze tokai is echt en was bedoeld voor de Amerikaanse markt gemaakt, tokai heeft een paar jaar geleden een poging gedaan weer te leveren voor de amerikaanse markt en moest daarvoor haar body shape aanpassen, omdat het weinig zin had om dat alleen voor de VS te doen zijn deze modellen ook naar andere landen verscheept.
    Helaas voor tokai was dit niet echt een groot succes en zijn ze gelukkig weer naar de normale LP shape terug gegaan, de Tokais die nu nog naar de VS gaan doen dat via de paralel handel en dat levert Tokai uiteindelijk meer verkoop op.
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    deze tokai is echt en was bedoeld voor de Amerikaanse markt gemaakt, tokai heeft een paar jaar geleden een poging gedaan weer te leveren voor de amerikaanse markt en moest daarvoor haar body shape aanpassen, omdat het weinig zin had om dat alleen voor de VS te doen zijn deze modellen ook naar andere landen verscheept.
    Helaas voor tokai was dit niet echt een groot succes en zijn ze gelukkig weer naar de normale LP shape terug gegaan, de Tokais die nu nog naar de VS gaan doen dat via de paralel handel en dat levert Tokai uiteindelijk meer verkoop op.
    interessant, afgezien van de looks kan dit dus wel eens een echt goede LP zijn, dus.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

als gitaar zal het inderdaad gewoon goed zijn, tokais hebben meestal wel 2 delige mahonie bodies maar voor de rest bestaan ze uit de goede houtsoorten in de juiste verhouding dus je krijgt er voor weinig een goed lp achtige voor

Senior Member

Standaard

Niet alle tokais zijn japans he, sinds eind tachtig laten ze ook een deel vd produktie uit Korea komen. De japanse tokai catalogus ken ik, dat zijn de high-ends, vanaf serienummer 75 en up tot de executive modellen van 600.000 yen. Ik heb daar nooit een mongrel tussen gezien maar het zou kunnen. Raar verhaal.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

hier is een oude us thread over die "nieuwe" tokais (helaas geen plaatjes meer)
    http://www.tokaiforum.com/viewtopic....e090523e12e778

Senior Member

Standaard

Nee, dat kan best maar dat het dan een japanse tokai zou zijn en niet eentje uit de koreaanse low budget lijn, dat zou ik een vreemde beslissing vinden corporate wise. Budget gitaren zijn al 3 decennia niet meer lonend in domestic. Of de mongrel moet een high-end zijn maar dat betwijfel ik.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

dit was toch echt een MIJ (geen high end MIJ maar toch) Tokai zag ook dat via de paralel handel veel tokai's naar de VS gingen en wilde puur op kwaliteit meedoen maar omdat veel gitaristen met hun ogen kopen en de prijs dicht bij een LP studio zat hebben ze eigenlijk nooit een kans gehad (en als ik eerlijk ben heb ik mooiere variaties op de LP gezien )

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten