Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 40 van 85 EersteEerste ... 30383940414250 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 391 t/m 400 van 842

Discussie: Over de moderatie

Standaard

Mee eens,
    De discussies van afgelopen dagen laten zien dat "bespreekbaar maken" geen oplossing is. Het is toch nooit goed en als het wel goed is is er altijd wel een zeikert die het toch weer anders wil (ref no1: Rob Kaboemba, de eeuwig fokkende zak hooi).

Het is nooit goed voor iedereen en dat zal het ook nooit worden. Jammer dus. Vergeet niet dat de grootste club leden nog steeds gewoon aan het forummen is en nergens last van heeft, enkele, vnl in OT postende leden daargelaten. OT is voor mij nog steeds de afdeling waar je dictatoriaal mag ingrijpen als leden de gegunde vrijheid weer eens te ruim nemen. Bevalt het niet? Flikker dan lekker op. Good riddance. Ga je lekker ergens anders janken over hoe het wel of niet moet zijn. Ik ken genoeg fora die zijn opgezet door ontevreden gebruikers van andere fora. Ik ken er maar 1 met positief resultaat.dat was het gevolg van het hebben van een forum met 1 mod die het dus altijd met zichzelf eens is. Een "Wilders" effect zeg maar.

Maar in essentie, ik neem geen enkele gebruiker serieus waarvan de hoofdpostcount on OT ligt. Tief lekker op.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Mee eens,
    De discussies van afgelopen dagen laten zien dat "bespreekbaar maken" geen oplossing is. Het is toch nooit goed en als het wel goed is is er altijd wel een zeikert die het toch weer anders wil (ref no1: Rob Kaboemba, de eeuwig fokkende zak hooi).

Het is nooit goed voor iedereen en dat zal het ook nooit worden. Jammer dus. Vergeet niet dat de grootste club leden nog steeds gewoon aan het forummen is en nergens last van heeft, enkele, vnl in OT postende leden daargelaten. OT is voor mij nog steeds de afdeling waar je dictatoriaal mag ingrijpen als leden de gegunde vrijheid weer eens te ruim nemen. Bevalt het niet? Flikker dan lekker op. Good riddance. Ga je lekker ergens anders janken over hoe het wel of niet moet zijn. Ik ken genoeg fora die zijn opgezet door ontevreden gebruikers van andere fora. Ik ken er maar 1 met positief resultaat.dat was het gevolg van het hebben van een forum met 1 mod die het dus altijd met zichzelf eens is. Een "Wilders" effect zeg maar.

Maar in essentie, ik neem geen enkele gebruiker serieus waarvan de hoofdpostcount on OT ligt. Tief lekker op.
    Daar hoor ik ook bij hoor Wel erg sterke taal ook, weet niet of ons imago dat nou erg goed doet, maar goed...

Senior Member

Standaard

Kijk dus zo'n moderator zou dus een ban moeten krijgen.De zo goed door Pimmetje en Mithandrir lopende discussie,wordt door deze ongenuanceerde post[dirk hendrik]weer om zeep geholpen.De vooroordelen worden weer bevestigd.Goed gedaan jochie.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Dat is juist het dilemma dat Bert aangaf. Wat kan je dan precies met zo'n soort PM?

Optie 1: Niet reageren. Dan ben je een slechte, arrogante mod die gewoon doet wat-ie wil.
    Optie 2: Berispen/bannen. Zelfde effect als optie 1 + machtswellusteling.
    Optie 3: Boos worden en terug schelden. Dan gedraag je je niet als mod.
    Optie 4: Nette reactie. Dat verdient zo'n PM toch gewoon niet?

Dus ben je op alle mogelijke manieren de of een lul als mod
    Dan lijkt 't me in veel gevallen het beste om dat soort gedrag te ondmoedigen en dus voor optie 2 te gaan.
    Mijn antwoord had ik al gegeven: optie 4. Een nette reactie met een standaard mededeling dat als de forumbezoeker het niet eens is met de beslissing van de betreffende mod, dit kan aankaarten bij een van de andere moderators/administrator*punt* Het gaat er niet om wat zo'n PM verdient, maar wat je er enigszins professioneel (als enigszins professionele ordebewaarder) mee kan doen.
    Om het even te overdrijven: een kinderverkrachter verdient het (volgens sommigen) om van een flat gegooid te worden, maar men snapt wel dat men als 'professionele' rechtstaat niet aan kan beginnen.

Daarbij vind ik niet ingaan op (loze) uitingen van zo'n druktemakertje net zo lullig als spitsvondige opmerkingen terugkaatsen, maar dat ben ik.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    ...Maar in essentie, ik neem geen enkele gebruiker serieus waarvan de hoofdpostcount on OT ligt. Tief lekker op...
    En bedankt hé.
    ALLES IS VERKOCHT!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Kijk dus zo'n moderator zou dus een ban moeten krijgen.De zo goed door Pimmetje en Mithandrir lopende discussie,wordt door deze ongenuanceerde post[dirk hendrik]weer om zeep geholpen.De vooroordelen worden weer bevestigd.Goed gedaan jochie.
    Persoonlijk zou ik D_H nog niet eens een berisping er voor geven, het is wat sterke taal en niet geheel in lijn met mijn beeld van moderatie, maar het is een mening en voor het taalgebruik zou ik niemand berispen, dus ook een moderator niet. Gelijke monniken, gelijke kappen werkt twee kanten op.

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    De post is opmerkelijk maar nu we het er toch over hebben: op basis waarvan zou deze moderator een ban moeten krijgen vanwege deze post?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Moderator

Standaard

Ik had net een discussie met mijn vrouw over geloof, want er loopt nu een discussie in OT. Stel dat ik zondag naar de kerk ga en midden onder de preek ga ik in het middenpad staan en begin te roepen dat geloven onzin is en bla bla. Dan word ik uit de kerk verwijderd, niet omdat ik ongelijk heb, maar om de manier waarop ik mijn mening denk te moeten brengen.

Met een forum werkt dat niet helemaal hetzelfde, maar ik hoop dat de boodschap wel over komt.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Het gaat er niet om wat zo'n PM verdient, maar wat je er enigszins professioneel (als enigszins professionele ordebewaarder) mee kan doen.
    Deels mee eens en als de PM het enigszins toestaat, is dat wat mij betreft ook echt de weg.

Maar bij veel van dat soort PM's gaat 't ook om fatsoen. Iets wat hier op het forum juist wel eens een probleem is en in die PM's na een actie sterk terug komt. Tel daarbij op dat dat soort PM's vooral komt als je iemand hebt berispt vanwege een vorm van onfatsoenlijk gedrag. Dan vind ik dus een berisping veel meer voor de hand liggen.

Ik ben (zoals je in dit onderwerp misschien al merkt ) niet vies van wat communicatie en niet bang voor werkelijke kritiek. Maar dan moet de andere partij ook in een redelijk vroeg stadium laten blijken dat ze daartoe in staat en bereid is.

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik had net een discussie met mijn vrouw over geloof, want er loopt nu een discussie in OT. Stel dat ik zondag naar de kerk ga en midden onder de preek ga ik in het middenpad staan en begin te roepen dat geloven onzin is en bla bla. Dan word ik uit de kerk verwijderd, niet omdat ik ongelijk heb, maar om de manier waarop ik mijn mening denk te moeten brengen.

Met een forum werkt dat niet helemaal hetzelfde, maar ik hoop dat de boodschap wel over komt.
    Boodschap?
    .. Dat we aanstaande zondag met z'n allen naar de kerk in Bovenkarspel moeten komen voor een showtje van ons oudste forumlid?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten