Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11

    Standaard

    Ik heb een Taylor "Baby Taylor" die de hele wereld over is geweest. Wordt geleverd met een hele lichte maar ook hele sterke gigbag. Klinkt heel goed, speelt goed, is stevig en past prima in de overhead bin van een vliegtuig.
    Shut up 'n play yer git'r.


  2. #12

    Thumbs up

    [QUOTE=yvonnefeijten;2001100]Hallo,

    Ik ga in september op wereldreis en wil dolgraag een gitaar meenemen.
    Ik reis met een backpack en zal best het een en ander lopend doen. Een grote koffer/tas meenemen is dus geen optie. Daarnaast ben ik avontuurlijk ingesteld dus een heel kwetsbaar exemplaar is ook niet handig voor mij. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken en kom de gebruikelijke travelgitaren tegen.


    Een baby taylor gitaar is handig om mee te nemen

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Voordeel van de backpacker is dat 'ie qua mensuur, toets en .010 snaren eigenlijk gewoon hetzelfde is als een elektrische, al heeft hij een vlakke toets (geen radius).

    Da's makkelijk als je normaal elektrisch speelt. Die baby taylor is en 3/4e gitaar, dus met dito toets.

    De backpacker is ook nog eens compacter, lichter en goedkoper. En bere robuust. Klinkt goed, wel als een backpacker, niet helemaal als een grote gitaar en dat moet je niet erg vinden. Die baby taylor schijnt 'echter' te klinken. Check youtube voor filmpjes.

    En ja ik heb er ook een, en ja, ik ben er erg blij mee.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2005
    Locatie
    Bedum
    Berichten
    1.519

    Standaard

    Een Art en Lutherie AMI is ook prima mee te nemen, klein en lichtgewicht!
    Klinkt bovendien heel aardig en speelt superlekker. Daar twijfel ik nog wel eens aan bij vandie echte backpack-gitaartjes.
    Ovation Collectors Edition '97, Martin HD-28 & Fishman Matrix Infinity, Simon & Patrick Showcase FM & Fishman Ellipse Matrix Blend, Larrivee OM-03R, Fender Baja Telecaster, Vision & Gerrinez bass, Richwood Irish Bouzouki, Simon & Patrick Vintage Burst Parlor Cedar HG A3.2

  5. #15

    Standaard

    misschien de Taylor Baby? Echt ziek gewoon hoeveel volume daar nog uitkomt voor zo'n klein dingetje

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2009
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    122

    Standaard

    en een ukelelé ofzo? Of een mandoline, is lekker compact, maar je kunt er nog steeds wat tijd op doden.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yvonnefeijten Bekijk bericht
    india/nepal en daarna thailand
    Ik was een week of drie gelden in Thailand en in de bekende backpakkers straatjes kun je zat prima gitaren kopen (bijna een ovation achtig gitaartje in Chiang Rai op de lokale markt gekocht voor rond de 80 euro, was echt een keurig ding, maar ik had geen zin om dat ding de hele reis mee te sjouwen..) Ik ben nog nooit in Nepal geweest maar wel in India en daar heb je gitaren van het indiaase merk Givson, het is niet veel bijzonders maar prima voor rond het kampvuur en het is gelijk een leuk souvenier.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 mei 2005
    Locatie
    Rotjeknor
    Berichten
    440

    Exclamation

    Ik zou als ik jou was gewoon een iPod meenemen.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top