Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 33 van 85 EersteEerste ... 2331323334354383 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 321 t/m 330 van 842

Discussie: Over de moderatie

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Ja hoor, prima. Hij vraagt er letterlijk om in zijn post en krijgt hem.

Stop nou gewoon eens met zeiken man.
    Tekenend voor enkele mods, aanspreken is zeiken.
    Kennelijk mis jij volledig het punt waar we het hier nu al tijd over hebben.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mithrandir Bekijk bericht
    Dit is een moeilijke spagaat waar wij als moderators ons in gemanoeuvreerd hebben. Ik ben ondertussen van mening dat je als moderator meer op je woorden moet letten dan anderen, mocht je over de schreef gaan dan is mijn persoonlijke mening dat een andere moderator die moderator vervolgens gewoon moet berispen. Dat is de consequentie van als mod ook gebruiker willen zijn, dan zul je ook als gebruiker behandelt worden.

Mijn mening: als moderator ben je volledig aanspreekbaar op je taalgebruik, de andere mods zorgen daarin voor correctie.

Bedankt Mith, vooral dat "waar wij als moderators ons in gemanoeuvreerd hebben" ben ik het mee eens.
    Als jouw mening de insteek van alle mods zou zijn en daarbij de nodige afstand kunnen bewaren zijn we denk ik klaar.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Maak die vergelijking eens af...

Vragen we van de agent dat hij zich buiten functie ook als agent gedraagt, of mag hij dan bijvoorbeeld wel een hijsje van een blow nemen?
    Gaan we echt moeilijk doen over een agent die in z'n prive auto en prive tijd een snelheidsovertreding maakt?
    Ja en nee, ja zo zou het wat mij betreft moeten zijn, nee zo kijkt zeker niet iedereen er tegenaan en dus is er een probleem.
    Bovendien is een agent (mits in uniform) duidelijk in functie en in prive tijd duidelijk niet.
    Bij een mod staat altijd mod.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba Bekijk bericht
    Man, lees eerst eens terug voordat je commentaar levert.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap01 Bekijk bericht
    En nu weer gauw een ban d'r op.
    >

Prima, kan hoor.

EDIT: het is voor elkaar.
    >

En jij kan jezelf aankijken in de spiegel ?
    >

Ja hoor, prima. Hij vraagt er letterlijk om in zijn post en krijgt hem.

Stop nou gewoon eens met zeiken man.
    >

Tekenend voor enkele mods, aanspreken is zeiken.
    Kijk nou eerst eens naar jezelf Kaboemba. En lees eerst eens voordat je je scheur open trekt:

Aha okee, het was mij nog niet opgevallen dat Drap al meerdere keren terug was gekomen, een schande
    had je de moeite genomen ff te lezen (ipv oh zo graag te willen lullen en kritiek te willen leveren) dat was mijn ban duidelijk geweest. En had jij nooit over dat verhaal van die spiegel hoeven beginnen.

Kaboemba, rellen is leuk, maar maak nou eerst je huiswerk eens af.

Dit komt namelijk niet heel snugger over.

Moderator

Standaard

Ja en nee, ja zo zou het wat mij betreft moeten zijn, nee zo kijkt zeker niet iedereen er tegenaan en dus is er een probleem.
    Bovendien is een agent (mits in uniform) duidelijk in functie en in prive tijd duidelijk niet.
    Bij een mod staat altijd mod.
    Zoals ik al zei, ben ik 't eens (ook met Pepe) over de scheidslijn tussen mod en niet-mod. Die is niet altijd 100% duidelijk. Het is wat mij betreft vooral aan ons mods om daar bewust van te zijn. Wij moeten niet te lichtzinnig als mod ingrijpen als we ook gebruiker betrokken zijn bij die situatie. Ook moeten we niet te losjes als gebruiker reageren als we in die situatie als mod gezien kunnen worden.
    Gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar dat is geen reden om dat op z'n minst beter te proberen.

Er zijn ook andere ideeen geopperd om die scheidslijn duidelijker te maken. Zoals "jouw" mod zijn in een forum waar je zelf juist niet post en een voorstel voor een mod-account en een gebruikers-account (met pepe's anonieme mod-voorstel als meest verregaande variant).

Die bieden idd oplossingen voor dat probleem, maar brengen duidelijk aanwijsbare andere problemen met zich mee. Ik gaf al aan dat interesse/plezier (en daarmee samenhangende specifieke kennis) een grote rol speelt in het modschap. Dat vind ik zwaarder wegen, omdat dat zorgt voor langdurig gedreven en inhoudelijk capabele mods.

Een extra mod-account naast een gewoon account heeft geen zin tenzij dat anoniem is. Anders is de mod-account binnen de kortste keren "besmet" door eventueel gedrag van de gebruiker onder z'n normale account. Dan heb je dus dezelfde situatie als nu met rode en zwarte tekst.

Anoniem ben ik persoonlijk sterk tegen, omdat ik vind dat wij als mod gemakkelijk aanspreekbaar moeten zijn op onze acties. Alleen dat geeft volgens mij werkelijke grond om ook als mod een gebruiker aan te mogen spreken op zijn/haar gedrag. Mod-anonimiteit gaat imo uit van een zeer onvolwassen manier van met elkaar omgaan. En die onvolwassenheid kan heel goed werkelijkheid zijn, maar het lijkt me juist dat je dat als mods moet proberen te minimaliseren ipv een machtsbasis ervan te maken.

Op die manier kom ik persoonlijk dus bij het standpunt dat het huidige systeem beter is dan de andere mogelijkheden, maar dat wij er als mods bewuster mee zullen moeten omgaan.

Banned

Standaard

Na overleg, blijf ik weg uit dit onderwerp. De groeten.

Senior Member

Standaard

Na overleg, blijf ik weg uit dit onderwerp. De groeten.
    Dat is eerste verstandige opmerking die ik in deze discussie van je lees. Je hebt er volgens mij geen idee van waar deze discussie over gaat. Of je gooit met opzet benzine op het vuur. Een goed voorbeeltje van machtsmisbruik. Het enigste wat je daarmee hebt bereikt is je collega mods in deze discussie onderuithalen. Kennelijk hebben die achter de schermen dit ook geconcludeerd.
    Laatst gewijzigd door stikel; 12 april 2009 om 15:43
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

Moderator

Music

Beste stikel, het zou je sieren niet op de man te spelen. Dit topic is bedoeld voor algemene discussie over moderatie. G.G. hier nu afzeiken met "eerste verstandige opmerking in deze discussie" kan je mening zijn, maar draag ook erg weinig bij aan deze discussie. ''Machtsmisbruik" is een hele grove term in deze en grenst aan belediging, die mag je me uitleggen. Als je het objectief kan houden in dit topic, als je per se op de man wil doorspelen moet je dat maar via PB doen, met G.G. of met mij.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Sjonge jonge,

Kijk nou eerst eens naar jezelf Kaboemba. En lees eerst eens voordat je je scheur open trekt:
    Niks van aan trekken Boem, hij begreep het punt van discussie niet helemaal...da's wel duidelijk.

Wel een beetje doorzichtig en getuigend van weinig respect voor de forumgangers als je als Mod zelf niet beledigd word maar wel iemand klakkeloos kan bannen....

Drap, heeft het in mijn opinie, zeer duidelijk en begrijpelijk gesteld.
    Dus die ban-actie ziet er een beetje raar uit dan...
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

Senior Member

Standaard

...ff duidelijk, ik wil niemand aangevallen, gewoon aangegeven hoe het op een doorsnee forumganger ( mijzelf ) overkomt als ik dit lees.
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten