Stompboxen werken toch op het signaal dat uit de gitaar komt? En een gitaar geeft (een niet actieve gitaar) niet meer spanning dan een microfoon, alleen is de microfoon tussen de 200 en 600 ohm en de gitaar is hoogohmig.

De transformator (ik heb er twee) maakt van dat microfoonsignaal een gitaarsignaal, dat stuur je door die stompbox(en) en de geluidsman weet wel hoe hij dat op zijn mengtafel moet krijgen.

Ik kan me voorstellen dat een zanger zijn effecten veel beter kan bedienen dan een vreemde geluidsman. Als je een eigen geluidsman hebt die de nummers goed kent is het een ander verhaal, maar deze zanger wil zelf zijn effecten bedienen, nou dat kan. Ik heb het een zanger zien doen en dat was super.

Wat je niet kan en moet doen is effecten gebruiken als distortion, dat geeft een berg compressie en het zal onmiddelijk rondzingen op de monitoren en op de zaalspeakers, maar delay, niet teveel galm en chorus/flanging zal goed lukken. Een telefoonstemmetje met dus alleen middentonen is ook geen probleem.