Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 119 van 341 EersteEerste ... 1969109117118119120121129169219 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.181 t/m 1.190 van 3402
    Senior Member

Standaard

Luister maar eens naar Danny Gatton/Roy Buchanan voor de stereotype Tele sound en naar Stevie Ray Vaughan/John Mayer voor de stereotype stratsound.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Update van mijn kant. Na wat omzwervingen heb ik twee Tele's over en die her en der wat aangepast.

No. 1:

Mijn special edition 'Ash' Tele. Deze worden door Fender gemaakt voor ketens als Guitar Center en Sam Ash. Dit is een GC versie die ik voor 250 dollar vorig jaar heb meegenomen.

Dit is niet een 'Lite Ash' zoals ze uit Korea komen, maar een MiM die volgens mij uit reserve onderdelen komen uit zowel Mexico als uit de US (de originele pickups waren de standaard US pickups bijvoorbeeld)

Ondanks dat het een Ash is, is deze behoorlijk zwaar. Doet qua gewicht niet onder voor een Les Paul. Alhoewel de wood grain wat ongelijkmatig is, vind ik het wel cool:

Nu is het een Esquire geworden. In de nek zit een Seymour Duncan Broadcaster PU en de bedrading en pots enzo zijn vervangen door RS guitarworks spul. Dat ziet er, na mijn soldeer gepruts zo uit:

Standje 1 is enkel volume. Standje 2 is volume en tone, met een extra weerstand (iets cleaner) en standje 3 is een vrij subtiele 'cocked wah'.

Senior Member

Standaard

No.2:

Mijn MiM Nashville Deluxe uit een ruil verkregen.

Origineel is deze uitgerust met een Stratocaster midden PU. Deze heb ik er toch maar uit gehaalt, aangezien de nek PU genoeg Strat achtige klanken kan leveren.

De Fishman Piezo brug zit er nog op, maar is niet meer aangesloten. Alle bedrading en pots zijn ook bij deze vervangen en de schakeling is nu weer als een gewone Tele.

De rosewood nek speelt erg fijn en samen met de twee Tex-Mex pickups klinkt dit wat minder schel en is het wat veelzijdiger dan de Esquire.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ziet er goed uit man! damm die eerste!
    ----

// City Of Life //

Banned

Standaard

FF lekker patsen met mijn aanstaande über-tele:

Mooie top:

Super smooth neckjoint:

Senior Member

Standaard

Mooie top! Wat zit daar nou voor een headstock aan, PRS? In ieder geval weer eens iets anders, heel mooi.

Senior Member

Standaard

Mooie top, erg mooi spuitwerk ook! Iets om jaloers op te zijn...
    -

Standaard

Dat gaat mooi worden en een mooie neckjoint!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL Bekijk bericht
    Mooie Tele... prachtige foto's ook, die zijn goed gelukt!

... ik kom er net achter dat ik mijn Tele'tje hier nog niet gepost heb. Dat kan natuurlijk niet .

Deze kleur is wel gaaf. Wat is dit voor een tele?

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobertoL Bekijk bericht
    Mooie top! Wat zit daar nou voor een headstock aan, PRS? In ieder geval weer eens iets anders, heel mooi.
    Kop is inderdaad een beetje PRS-achtig

Neckjoint is zo beter te zien:

Als ie helemaal gelakt is, dan wordt de neck kaalgeschraapt en geolied. Body is redelijk standaard met mahonie achterkant en esdoorn top (wel met een 3laags fineerbinding rondom die helemaal weg gespoten is met lak. Als hij later op die randen gaat slijten, en dat gaat ie doen met die nitro lak, dan komt de binding vanzelf tevoorschijn). Hals is wat aparter, Honduraspallisander met een ebben toets, scarfjoint met een esdoorn fineertje ertussen. Alles in nitrocelluloselak. Lil' killer humbucker bij de brug en een Seymour Duncan Prails bij de hals.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten