Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 72 EersteEerste ... 513141516172565 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Hoe beoordelen de bezitters van de AXE de effecten, bv. in vergelijking met een G-Force (wat je toch wel de 'industry-standard' mag noemen)

?
    Beter
    Met name pitch, delays en reverbs zijn fantastisch. Het zit allemaal zo'n beetje tussen Gforce en Eclipse in. Ik zit alleen nog wat te stoeien met de chorus, die krijg ik uit de GForce wat lekkerder, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog niet diep genoeg aan het tweaken ben geweest met alle chorus parameters. Maar goed, ik vind de chorus in de Eclipse ook niet lekker, veel te steriel. De boost en drive emulaties in de Axe zijn hemels, de compressor daarentegen nog wat minder. Ook krijg ik er nog geen goede Vibe uit. Maar daar valt allemaal goed mee te leven, zeker met de regelmatige updates wordt alles gewoon steeds beter. Dat is ook naar mijn mening het waanzinnige van dit apparaat. We zitten nu al op 7.04....

Morris

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Senior Member

Standaard

Probeer die patch van Enzo Sutera bijv....een hele mooie detuning / tri chorus......ik vind de chorus / detuning waanzinnig mooi.....

Gr,
    A

oh, heb je al gestoeid met User IR`s ...enige voorkeur ?
    Ik vind die standard ir`s erin erg slecht klinken...terwijl anderen er best mooie resultaat mee halen na veel tweaken.....bij mij staat praktisch alles op de standaard waarden...laag eraf en is meestal goed...

Standaard

In hoeverre heb je de CAE 3+SE kunnen nabootsen (schijnt ook een update te zijn geweest)? Reden dat ik dit vraag is omdat ik en riskante stap heb genomen om mijn eigen CAE3+SE te verkopen en dit geld wil gaan inzetten voor de aanschaf van een Axe-Fx. Absolute eis is dus wel dat deze sounds er ook weer voor 99% inzitten.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 9 april 2009 om 19:45

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    In hoeverre heb je de CAE 3+SE kunnen nabootsen (schijnt ook een update te zijn geweest)? Reden dat ik dit vraag is omdat ik en riskante stap heb genomen om mijn eigen CAE3+SE te verkopen en dit geld wil gaan inzetten voor de aanschaf van een Axe-Fx. Absolute eis is dus wel dat deze sounds er ook weer voor 99% inzitten.
    Nou, dan zou ik je verkoop maar gauw staken
    Als je 100% tevreden bent met je CAE , waarom dan verkopen ? Koop een andere fx unit erbij en klaar.....Ik ken het geluid van een CAE maar denk niet dat je em uit de AXE exact eruit zult krijgen...daarvoor is die unit ook niet bedoeld...het is er om je eigen geluid te maken met de meegeleverde simulaties op basis van andere amps.....en daarnaast wil jij een CAE horen zoals het door jou speakers klinken.......mits je de AXE ook door diezelfde speakers en eindtrap gaat sturen , kan je het gaat benaderen maar anders wordt het verhaal : een opgenomen CAE met speakers + amp + mic etc beluisteren door een studio setup en dan dit proberen te evenaren door de AXE ,hetgeen wel zal gaan....

Succes , maar bedenk je wel 10x voordat je je CAE verkoopt.....
    Anand

Senior Member

Standaard

Lijkt mij ook vreemd om een amp te verkopen die je vervolgens wilt modelleren. Waarom zou je dat doen? Niet voor het geld lijkt mij. Modellaties evenaren het origineel NOOIT 100% (da's ook waarom ik nog steeds niet gevallen ben voor de AXE :P)

Standaard

Vanuit dat oogpunt gezien hebben jullie helemaal gelijk. Echter het nadeel van de CAE is dat de preamp erg beperkt is qua verschillende sounds. De beide lead kanalen hebben wel een ander karakter maar lijken toch ook wel weer wat op elkaar. Daarom heb ik thuis meerdere preamps (Triaxis, Groove Tubes, Marshall, Soldano) die ik ernaast combineer hetgeen gewoon niet handig is in een band context. Voor optredens of oefenen stelde ik meestal een klein rackje samen waarbij ik dan iedere keer weer consessies deed qua geluid. Alternatief was tot nog toe alleen Line6. Ik heb in het verleden zelfs opgetreden met Line6 wat voor het podium best redelijk werkte.

Het idee achter een aanschaf van een Axe-Fx is dus meer de veelzijdigheid in combinatie met de verbeterde geluidskwaliteit t.o.v. Line6 en daarbij accepteer ik dat 100% nabootsen niet realistisch is.

Senior Member

Standaard

Vanuit dat oogpunt gezien hebben jullie helemaal gelijk. Echter het nadeel van de CAE is dat de preamp erg beperkt is qua verschillende sounds. De beide lead kanalen hebben wel een ander karakter maar lijken toch ook wel weer wat op elkaar. Daarom heb ik thuis meerdere preamps (Triaxis, Groove Tubes, Marshall, Soldano) die ik ernaast combineer hetgeen gewoon niet handig is in een band context. Voor optredens of oefenen stelde ik meestal een klein rackje samen waarbij ik dan iedere keer weer consessies deed qua geluid. Alternatief was tot nog toe alleen Line6. Ik heb in het verleden zelfs opgetreden met Line6 wat voor het podium best redelijk werkte.

Het idee achter een aanschaf van een Axe-Fx is dus meer de veelzijdigheid in combinatie met de verbeterde geluidskwaliteit t.o.v. Line6 en daarbij accepteer ik dat 100% nabootsen niet realistisch is.

In dat geval absoluut verkopen en de AXE nemen.....ik denk dat als je em eenmaal hebt en je eigen geluiden maakt , dat je andere preamps ook snel te koop zullen staan

Standaard

In dat geval is de Axe-Fx een uitstekend alternatief.
    Zeker veeeeeel beter dan Line6, veel meer feel en veel minder plastiek.
    Op zoek naar een Midi controller?
    www.voes.be

Senior Member

Standaard

Ik denk inderdaad ook, maar heb geen gebruikerservaring, dat de AXE je veel gedoe en ruimte zal schelen. Als ie een stuk of 5 preamps moet vervangen en ook nog een poweramp, kun je n veel kleiner rekje meenemen.

Standaard

%^!$(*&% Ik blijf maar dubben... Het prijsverschil tussen de Axe-Fx standaard en de POD X3 is ruim 1200 Euro. Hoeveel slechter is de POD X3 nou in vergelijking met de Axe-Fx? Is het de aanschaf waard? Zeg Morris, jij hebt volgens mij beide in jouw bezit gehad en uiteindelijk de POD XT weggedaan t.b.v. de Axe-Fx. Was de Axe-Fx echt in alle opzichten superieur of zijn er ook aspecten in de Line6 productreeks die toch voor een POD X3 pleiten?

Je kent waarschijnlijk ook de echte CAE3+SE/Soldano preamps die gewoon erg goed klinken. Is de Axe-Fx echt een vergelijkbare preamp?
    Laatst gewijzigd door tnijland; 19 april 2009 om 23:21

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten