Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 35 van 52 EersteEerste ... 25333435363745 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 341 t/m 350 van 520
    Super Moderator

Standaard

Die kaartjes waren prijzig: 339 euro per stuk. Ze worden niet meer in deze uitvoering gemaakt. Als ik nu zou kopen kies ik de taskam (1641), een 16 sporen 19 inch interface. 429 euro!

Door massaproductie zijn computer onderdelen niet zo duur meer. Ik monteer zelf, dat is een risico maar als het werkt bespaar je flink geld.
    Niet op de site, 2 gig geheugen kost 24 euro :-)
    Ik werk in een Academisch centrum dus ik betaal voor XP maar 15 euro. Alle kleintjes schelen, deze kaarten werken niet onder Linux of Apple anders was dat een keuze geweest.
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Ik gebruik het oudere broertje de EWS88 en werkt net zo goed. Zijn tevens behoorlijk wat meer van verkocht in Nederland en daardoor ook wat vaker te vinden op marktplaats. Denk er wel om dat je voor elk kastje een PCI slot nodig bent. Had er 4 in sync geschakeld maar in mijn nieuwe PC konden er nog maar 3.. en dat was al heel wat.
    Gitaren zijn geen hobby maar een way of life

Senior Member

Standaard

Ik hoor jou nu over meerdere PCI kaarten schakelen, en de vorige poster over de tascam. (usb) Die heb ik zelf.

Ik vroeg me af, als ik nou in de toekomst uit zou willen breiden (in de zin van meer sporen opnemen), en ik zou er dan bijv. een PCI kaart, of nóg een usb (wat alleen traag zou kunnen worden, maar dat gaan we het hier niét over hebben) of bijv. firewire bijzetten, krijg ik dan alle sporen 'tegelijkertijd' binnen? Of kan dat lastig uitpakken? Dat het ene apparaat ze eerder binnenhaalt dan het andere apparaat...

Is dit ook een vorm van faseverschil trouwens? Het idee lijkt me hetzelfde, alleen wordt het nu niet veroorzaakt door de plaatsing vd. microfoon(s).

Super Moderator

Standaard

Audio is niet zo zwaar en meerdere kaarten is meestal wel te doen voor een moderne computer. Je hebt een probleem als de kaarten elkaar niet lusten of haperen als ze in combinatie staan. Dat is een kwestie van combineren, het zal ook wel best wel mee vallen. Ik heb 3 pci kaarten en 1 usb kaart weten te combineren voor een 20 sporen sessie en dat ging goed.

Je andere opmerkingen over faseproblemen is een goede. Han S heeft ook wel eens opgemerkt dat de reactie tijd per spoor op een computer verschillend kan zijn. Een 16 sporenband is altijd tegelijk, de kop hangt recht boven de band. Dit mogelijke probleem speelt op een ADAT ook en daar hoor ik er weinig van maar mijn geluidskaarten hebben verschillende reactietijden en misschien dat het een keer getest kan worden met een sinus op alle sporen tegelijk. Voor zover ik hoor en zie heb ik er geen last van. Geluid gaat traag en 10 meter van je versterker af is al een hoorbare vertraging en dat lijkt me meer een factor dan die enkele milliseconde van een pc.
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Ik gebruik naast de Terratec EWS88MT ook nog 2 stuks UA-101 van Edirol (usb) voor op locatie. Werkt net zo goed maarja wel een stukje duurder.
    Gitaren zijn geen hobby maar een way of life

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Highway49 Bekijk bericht
    Is dit ook een vorm van faseverschil trouwens? Het idee lijkt me hetzelfde, alleen wordt het nu niet veroorzaakt door de plaatsing vd. microfoon(s).
    ALs je beide apparaten opdezelfde clock (klok?) zet niet. Of althans, dan krijg je nog het tape vs converter verhaal, maar niet tussen de verschillende kaarten...

Senior Member

Standaard Mijn studio

Laatst gewijzigd door Fenderwim; 8 april 2009 om 23:40

Senior Member

Standaard

Gaaf!

zie ik nu 2 powerconditioners in dat rackje?

Heb je wat meer specs?

Standaard

Dat ziet er goed uit. De speakers staan op juiste hoogte (schat ik) en de verhoudingen tov de oortjes lijken me ook juist. Zo hoort het
    Nu alleen nog en zwaardere monitorstandaard
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

Senior Member

Standaard

Mooi setje!!!

Fijn toetsenbord is dat trouwens!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten