Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
Je zegt dat 'we' de mods het vertrouwen geven etc:

Daar verschillen we toch van mening, niet de forumleden zijn hier de baas, de eigenaar van het forum is hier de baas en die heeft het vertrouwen gegeven aan een aantal forumleden en ze bevooegdheden toegekend. En als mods alles wat ze doen aan de forumleden moeten gaan uitleggen, dan stop ik er per direct mee.

Een forum is een mogelijkheid om met elkaar gemeenschappelijke interesses te delen en er over te discussiëren, het is echter geen democatie waar de forumleden beslissen wat er wel en niet kan en daar een 'vertegenwoordiging' hebben zoals in een democcratie gewoon is.

Wij hebben een besloten modforum waar we gezamelijk belangrijke dingen bespreken en beslissingen nemen, maar ook stevig elkaar verbaal te lijf gaan en van mening verschillen. En het team van mods is hier namens de eigenaar de baas en gaat echt niet alles uitleggen.
Je hoeft niet alles aan iedereen uit te leggen, ik bedoelde meer dat alles wel uitgelegd moet kunnen worden en het liefst aan de hand van forumregels/richtlijnen en niet vanuit 'onderbruikgevoel'.

Wat ik bedoelde met dat vertrouwen: het forum is de som van gebruikers, zonder die (vaste) gebruikers bloedt het dood. Een moderator die ongegronde of foute beslissingen neemt die effect hebben op het plezierig verlopen van het forumbezoek van goedwillende gebruikers en ze daarmee wegjaagt, is niet goed bezig omdat hij daarmee direct en indirect het forum schaadt. Je bent wel 'in dienst' bij Ido, maar je doet dat 'in dienst van' ons, het forum. Je bewaakt 'onze' sfeer, je 'verbetert' 'onze' fouten, etc. Het vertrouwen dat Ido in jou heeft vertaalt zich letterlijk in het vertrouwen in dat wij in jou moeten hebben.

Daarbij: als er bij wijze van spreken bij Ido mail na mail binnenkomt over het slechte modgedrag van ene Han S van allerlei vertrekkende gebruikers, zou ieder weldenkende Ido toch moeten denken of het misschien niet handig is om hem op 'non-actief' te zetten Wederom: boze vertrekkende gebruikers zijn niet in het voordeel van het forum. Het is dan wel geen democratie (wat ik nooit geclaimd heb), maar jij staat ook niet boven de wet.

Overigens is het niet zozeer Ido die nieuwe mods kiest, dat doen jullie onderling, toch?