Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 72

Discussie: opzeggen

  1. #61
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.730

    Standaard

    Je zegt dat 'we' de mods het vertrouwen geven etc:

    Ten tweede: alle handelingen die je uitvoert als dienstdoende mod heeft uitleg nodig. Wij geven jou het vertrouwen om het een en ander hier in goede banen te leiden, we vertrouwen op je goede oordeel, maar dit is slecht te 'controleren' als je dingen niet uitlegt.
    Daar verschillen we toch van mening, niet de forumleden zijn hier de baas, de eigenaar van het forum is hier de baas en die heeft het vertrouwen gegeven aan een aantal forumleden en ze bevooegdheden toegekend. En als mods alles wat ze doen aan de forumleden moeten gaan uitleggen, dan stop ik er per direct mee.

    Een forum is een mogelijkheid om met elkaar gemeenschappelijke interesses te delen en er over te discussiëren, het is echter geen democatie waar de forumleden beslissen wat er wel en niet kan en daar een 'vertegenwoordiging' hebben zoals in een democcratie gewoon is.

    Wij hebben een besloten modforum waar we gezamelijk belangrijke dingen bespreken en beslissingen nemen, maar ook stevig elkaar verbaal te lijf gaan en van mening verschillen. En het team van mods is hier namens de eigenaar de baas en gaat echt niet alles uitleggen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #62

    Standaard

    Wat is er eigenlijk met drap gebeurt, ik dacht dat hij moderator ofzo was en daardoor zijn profiel zo veranderde.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Je zegt dat 'we' de mods het vertrouwen geven etc:

    Daar verschillen we toch van mening, niet de forumleden zijn hier de baas, de eigenaar van het forum is hier de baas en die heeft het vertrouwen gegeven aan een aantal forumleden en ze bevooegdheden toegekend. En als mods alles wat ze doen aan de forumleden moeten gaan uitleggen, dan stop ik er per direct mee.

    Een forum is een mogelijkheid om met elkaar gemeenschappelijke interesses te delen en er over te discussiëren, het is echter geen democatie waar de forumleden beslissen wat er wel en niet kan en daar een 'vertegenwoordiging' hebben zoals in een democcratie gewoon is.

    Wij hebben een besloten modforum waar we gezamelijk belangrijke dingen bespreken en beslissingen nemen, maar ook stevig elkaar verbaal te lijf gaan en van mening verschillen. En het team van mods is hier namens de eigenaar de baas en gaat echt niet alles uitleggen.
    Je hoeft niet alles aan iedereen uit te leggen, ik bedoelde meer dat alles wel uitgelegd moet kunnen worden en het liefst aan de hand van forumregels/richtlijnen en niet vanuit 'onderbruikgevoel'.

    Wat ik bedoelde met dat vertrouwen: het forum is de som van gebruikers, zonder die (vaste) gebruikers bloedt het dood. Een moderator die ongegronde of foute beslissingen neemt die effect hebben op het plezierig verlopen van het forumbezoek van goedwillende gebruikers en ze daarmee wegjaagt, is niet goed bezig omdat hij daarmee direct en indirect het forum schaadt. Je bent wel 'in dienst' bij Ido, maar je doet dat 'in dienst van' ons, het forum. Je bewaakt 'onze' sfeer, je 'verbetert' 'onze' fouten, etc. Het vertrouwen dat Ido in jou heeft vertaalt zich letterlijk in het vertrouwen in dat wij in jou moeten hebben.

    Daarbij: als er bij wijze van spreken bij Ido mail na mail binnenkomt over het slechte modgedrag van ene Han S van allerlei vertrekkende gebruikers, zou ieder weldenkende Ido toch moeten denken of het misschien niet handig is om hem op 'non-actief' te zetten Wederom: boze vertrekkende gebruikers zijn niet in het voordeel van het forum. Het is dan wel geen democratie (wat ik nooit geclaimd heb), maar jij staat ook niet boven de wet.

    Overigens is het niet zozeer Ido die nieuwe mods kiest, dat doen jullie onderling, toch?

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.532

    Standaard

    Beetje overtrokken allemaal.
    Poster komt er achter dat het forum niks voor hem is, wil de zaak vergeten en de paar handvol posts van hem van het internet verwijderen wat hem een represaille oplevert en wordt gelijk monddood gemaakt.

    De argumenten stellen niks voor natuurlijk, 2 lousy threads waar niks aan verloren gaat en beroepend op regels die op willekeurige basis worden toegepast dus juist hier met wijsheid gehanteerd zouden kunnen worden.

    Wat mijn betreft had dat allemaal wat minder met de botte bijl gemogen maar goed.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #65

    Standaard

    Wat mij betreft had je misschien niet moeten reageren op een zaak waar je de details niet van kent. In dit geval hele reeksen prive berichten en e-mail, scheldkannonades en diverse verzoeken van de gebruiker om zijn account te sluiten, hem te bannen en zo meer. Dat was allemaal prive, dus achter de schermen, en het is van grote invloed op wat er nu gebeurt.

    Dus je hebt te weinig informatie om een goeie mening te kunnen vormen. Sorry, maar het is niet anders.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.532

    Standaard

    Je bedoelt dat je alleen hier mag reageren als je alle details kent, dus mod bent?
    Ah, dat was me niet duidelijk. Ik dacht dat je je mening mocht geven.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #67
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Vind ik ook een beetje kort door de bocht Bert, dat was mij, en anderen dus niet helemaal duidelijk.

    GOLDMEMBER

  8. #68
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Jongens, niet zo kort aangebonden asjeblieft. Een groot aantal reacties en ideeën zijn heel begrijpelijk omdat de meesten hier de details niet kennen. Dat is zeker in het geval van de topic starter zo. Sterker nog: daar zijn via PB een aantal dingen gezegd die zo hard, aanvallend, grof en aanmatigend waren dat is overwogen om hem daarvoor een ban te geven. Dat is destijds niet gebeurd, maar hij hoefde dus niet veel meer te flikken. Als hij dan
    1) zich onverzettelijk opstelt in een discussie
    2) mensen zwart gaat zitten maken op het forum
    3) in het wilde weg posts gaat rooien
    dan zijn dat drie druppels die een volle emmer doen overstromen.

    Ik begrijp dat we het nooit iedereen naar de zin gaan maken, de één zal liberaler willen en de ander strenger, maar ik hoop dat het zo in ieder geval wat duidelijker is.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  9. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Je bedoelt dat je alleen hier mag reageren als je alle details kent, dus mod bent?
    Ah, dat was me niet duidelijk. Ik dacht dat je je mening mocht geven.
    Nee, dat bedoel ik niet, doe nou niet zo op je pik getrapt. Ik zeg dat we een hele voorgeschiedenis aan PM's hebben gehad die jij niet kent. Dus je veronderstelling dat we kort door de bocht gaan en de botte bijl hanteren klopt gewoon niet. Maar ik ga hier al die PM's niet posten, die waren prive.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  10. #70
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.730

    Standaard

    Overigens is het niet zozeer Ido die nieuwe mods kiest, dat doen jullie onderling, toch?
    Het team beslist en als er behoefte is aan een mod dan wordt daar iemand voor gevraagd in overleg met elkaar, iemand die door zijn postgedrag al een tijd opvalt en door ons geschikt wordt geacht. Er zijn ook wel mensen die zich aanbieden en ook daar wordt altijd gezamelijk over beslist, maar Ido is de enige die iemand modrechten kan geven.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top